ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون دادستان کشور: یوتوب و توییتر رفع فیلتر نخواهند شد

عبدالصمد خرم‌آبادی از معدود افراد در حاکمیت است که در پیام‌رسان سروش فعالیت دارد و اخیرا در کانال شخصی خود در این شبکه پیام‌رسان بومی گفته که نه‌تنها توییتر و یوتوب نه تنها در سال ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۶

عبدالصمد خرم‌آبادی از معدود افراد در حاکمیت است که در پیام‌رسان سروش فعالیت دارد و اخیرا در کانال شخصی خود در این شبکه پیام‌رسان بومی گفته که نه‌تنها توییتر و یوتوب نه تنها در سال جدید رفع فیلتر نخواهند شد بلکه قرار است با یک برنامه جامع، مردم را در سال 97 به شبکه‌های داخلی هدایت کنیم و از کنترل و سیطره کشورهای خارجی بر فضای مجازی خارج شویم.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که هم وزیر ارتباطات در پاسخ به دیجیاتو و هم دبیر شورای عالی فضای مجازی چند روز پیش در پاسخ به دیگر خبرنگاران از بررسی‌های لازم و امکان وقوع رفع فیلترینگ این دو شبکه در سال آینده گفته بودند.

خرم آبادی  درباره علت فیلترینگ یوتوب و توییتر در کانال شخصی خود اینچنین نوشته است:

«توئیتر و یوتوب در اجرای دستور مراجع قضایی فیلتر شده‌اند و مراجع دیگر نمی‌توانند در اموری که توسط مراجع قضایی تعیین‌تکلیف شده‌اند، دخالت نمایند.علت فیلتر توئیتر و یوتیوب عدم تبعیت آن‌ها از قوانین کشور و جلوگیری از انتشار میلیون‌ها محتوای مجرمانه و سدکردن راه جاسوسی، نفوذ و تسلط بیگانگان بر فضای مجازی کشور بوده است. نه تنها توئیتر و یوتیوب رفع فیلتر نخواهند شد، بلکه در آستانه‌ی ورود به سال ۹۷، اتفاق نظر بی‌نظیری بین مسئولین برای قطع تسلط و نفوذ دشمن بر فضای مجازی کشور ایجاد شده است.»

معاون دادستانی کشور پیش‌تر موضع تند خود را علیه تلگرام نیز بیان کرده بود و گفته بود که فیلتر شدن این شبکه پیام‌رسان نیز باید مدت‌ها پیش رخ می‌داد.

هنوز دقیقا مشخص نیست «تحولی عظیم در خصوص نجات فضای مجازی کشور از سلطه و نفوذ برخی از شبکه‌های اجتماعی» که معاون دادستان کشور از آن می‌گوید دقیقا به چه شکل صورت می‌گیرد. سوال اصلی اینجاست که آیا این مهم با فیلترینگ شبکه‌های خارجی موجود(مثل تلگرام و...) میسر خواهد شد یا راه دیگری مثل توسعه و رشد موارد بومی در پیش گرفته خواهد شد.

هرچند این موضوع چندان روشن نیست اما مساله مهم‌تر به اوج گرفتن سلسله حملات به تلگرام در این چند روز اخیر برمی‌گردد. جدا از معاونت دادستانی کشور، دبیر شورای عالی فضای مجازی و همچنین چند تن از نمایندگان مجلس خبر از فیلتر شدن تلگرام دادند. فیلتر شدنی که در ماه گذشته به مدت دو هفته رخ داد و تاثیرات منفی آن در کشور دیده شد و نگرانی‌هایی را برای برخی کسب‌وکارها و مردمی که با این شبکه کسب در آمد یا کسب اطلاعات انجام می‌دهند به وجود آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • ali00000000
    ali00000000 | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    مگه الان بسته اس یه نرم افزار چند مگی خوب باز نکن به کی بر میخوره

  • javad
    javad | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

    #یک_قاچ_کتاب ?

    خیانت مثل ِ سوختگی ِ پشت ِ دست است؛ خوب می‌شود، پوست ِ تازه هم درمی‌آید، رنگ و شمایلش اما هیچ‌وقت مثل ِ قبل نمی‌شود. همیشه هم جلوی چشم است. هروقت نگاهت بهش بیافتد، آرام دست را پشت‌ورو می‌کنی یا می‌بَری زیر ِ میز. اگرهم ازت بپرسند، مجبوری لبخند بزنی و بگویی چسبیده به لبه‌ی داغ ِ فر یا آب‌جوش روی آن ریخته.

    #آداب_دنیا
    #یعقوب_یادعلی

    @ketabdooni✨

  • jax
    jax | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

    اینا فک میکنن با فیلتر کردن این چیزا را آگاهی بسته

    میشه و دوباره طرفدار پیدا میکنن

    #زهی_خیال_باطل

  • محمدی
    محمدی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

    @Amir
    نظرات بنده هم حذف میشه فیلتر کردنشون عشقی

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

      دوست عزیز طبیعتا برخی خوانندگان چندان رعایت نمیکنن و کامنت هایی میزارن که میتونه و ممکنه باعث شه دیگه دیجیاتو رو نتونیم بخونیم با هم در آینده :D

  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

    ممنون دیجیاتو که نظرای مخالف نطام مقدس جمهوری اسلامی رو رد میکنی.به این میگن آزادی بیان که ما نوی یک وب سایت تاخبار تکنولوژی هم نداریم ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی