ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

میزان دانلود اپلیکیشن در ابتدای ۲۰۱۸ از مرز ۲۷ میلیارد عبور کرد

بر اساس آخرین گزارشات بدست آمده از وبسایت اَپ آنی، رقم دانلود اپلیکیشن موبایل‌ها در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی شکسته شده چرا که در سه ماهه‌ اول سال ۲۰۱۸ ، ۲۷.۵ میلیارد اپلیکیشن ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

بر اساس آخرین گزارشات بدست آمده از وبسایت اَپ آنی، رقم دانلود اپلیکیشن موبایل‌ها در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی شکسته شده چرا که در سه ماهه‌ اول سال ۲۰۱۸ ، ۲۷.۵ میلیارد اپلیکیشن به وسیله‌ی موبایل‌های اندرویدی و آیفون‌ها دانلود شده است.

میزان کلی اپلیکیشن دانلود شده از اپ استور اپل و پلی استور گوگل نسبت به رقم مشابه در سال قبلی ۱۰ درصد پیشرفت داشته و به ۲۷.۵ میلیون دانلود رسیده است. کاربران موبایل‌های هوشمند نسبت به تاریخ مشابه در سال قبل،۲۲ درصد مبلغ بیشتری را خرج خرید اپ‌هایشان کرده‌اند، به طوری که این رقم به ۱۸.۴ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش سایت اَپ آنی طی سه ماهه اول سال میلادی جاری، میزان دانلود اپ از پلی استور ۱۹.۲ میلیارد دانلود بوده اما همین میزان در اپ استور تنها به ۸.۲ میلیارد دانلود رسیده است. این ارقام بدین معناست که صاحبان موبایل‌های اندرویدی نسبت به کاربران iOS  به میزان ۱۳۵ درصد اپ‌های بیشتری دانلود کرده‌اند. اپل دائما در حال کم کردن این فاصله‌ با رقیب همیشگی بوده و این بار نیز موفق شده در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، این اختلاف را تا ۱۰ درصد کمتر کند.

علیرغم فاصله‌ی زیاد این دو پلتفرم در میزان دانلود، اپ استور از لحاظ مالی اوضاع بهتری دارد و  نسبت به پلی استور ۸۵ درصد سود بیشتری در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ کسب کرده است.

گوگل در این سه ماه نسبت به سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷، موفق شده سود خود را از فروش اپلیکیشن‌ها به میزان ۲۵ افزایش دهد. به همین علت توانسته خلا سوددهی میان گوگل پلی و اپ استور را، ۱۰ درصد کم کند و خود را به رقیب نزدیک کند. البته در نظر داشته باشید که اپل هم در همین مدت روند رو به رشدی برای سوددهی اپ استور تجربه کرده و موفق شده این میزان را نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دهد. این مسئله موجب شده که رقم سوددهی فروشگاه‌های نرم افزار اپل و گوگل روز به روز به هم نزدیکتر شود.

کاربران تلفن‌های هوشمند به طور متوسط روزانه سه ساعت از اپلیکیشن‌های موبایلشان استفاده کرده و معمولاً ماهانه ۴۰ اپ مختلف را به کار می‌بندند. این ۴۰ اپ از گستره‌ بسیار متنوعی از اپلیکیشن‌های موجود انتخاب می‌شوند چرا که تا پایان ماه مارس (دهم فروردین ماه) جمعاً ۶.۲ میلیون اپلیکیشن متفاوت در  اپ استور و گوگل برای دانلود وجود داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی