ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت های جدید دستیار گوگل؛ از مکالمه پیوسته تا سفارش غذا

دستیار هوشمند گوگل یا همان «اسیستنت» طی دو-سه سال اخیر پای ثابت مراسم سالانه توسعه دهندگان این کمپانی بوده و تعجبی ندارد که امشب در I/O 2018 هم شاهد اخبار زیادی در رابطه با آن ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۳۶

دستیار هوشمند گوگل یا همان «اسیستنت» طی دو-سه سال اخیر پای ثابت مراسم سالانه توسعه دهندگان این کمپانی بوده و تعجبی ندارد که امشب در I/O 2018 هم شاهد اخبار زیادی در رابطه با آن باشیم.

گوگل امروز از قابلیت های جدیدی برای اسیستنت رونمایی کرده است که یکی از مهم ترین آنها «مکالمه پیوسته» نام دارد، یعنی دیگر نیازی نیست که برای هر درخواست از این دستیار هوشمند عبارت «هِی گوگل» را تکرار کنید.

گوگل در رونمایی از این قابلیت کاربردی و جذاب، ابتدا نتیجه آخرین بازی تیم «گلدن استیت وریرز» را پرسید و پس از دریافت پاسخ، بدون اینکه عبارت «هِی گوگل» را تکرار کند، سؤال «بازی بعدی آنها چه زمانی برگزار می شود؟» را مطرح کرد، که با پاسخ مناسب از اسیستنت همراه بود.

در همین رابطه گوگل در مورد «اکشن های چندگانه» نیز سخن گفت که به واسطه آن می توانید بیش از یک سؤال را از اسیستنت بپرسید، یا انجام چند کار را از او درخواست کنید. به عنوان مثال می توانید وضعیت آب و هوای تهران و کابل را به طور همزمان بپرسید، یا از او بخواهید چراغ ها را خاموش کرده و قهوه ساز را روشن کند (البته اگر این ابزارهای هوشمند را به هاب هوشمند گوگل متصل کرده اید).

اسیستنت حالا می تواند غذا هم سفارش دهد، البته از شرکایی مانند پانرا، دومینوس، استارباکس، انکین دوناتز و چند مجموعه دیگر که هیچ کدامشان در کشور ما فعال نیستند. نهایتاً اینکه گوگل به کاربران مؤدب پاداش می دهد و از آنها تشکر می کند. بدین ترتیب اگر قبل از درخواست خود از عبارت «لطفاً» استفاده کنید، بازخورد بهتری دریافت خواهید کرد. آمازون چندی پیش قابلیت مشابهی را برای الکسا فعال کرده بود و حالا گوگل هم این ویژگی را معرفی نموده، تا همه ما راه ادب و احترام را در پیش بگیریم.

قابلیت های جدید دستیار هوشمند گوگل طی هفته های آتی و به تدریج در اختیار کاربران مختلف قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی