ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مارک زاکربرگ
تکنولوژی

زاکربرگ در خصوص رسوایی‌های اخیر فیسبوک به سران اروپا توضیح می‌دهد

چندی پیش در پی رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به لو رفتن اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شد، مارک زاکربرگ در مقابل اعضای کنگره آمریکا حاضر شد و به برخی از سوالات ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

چندی پیش در پی رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به لو رفتن اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شد، مارک زاکربرگ در مقابل اعضای کنگره آمریکا حاضر شد و به برخی از سوالات نمایندگان پاسخ داد. او در آن زمان اعلام نمود که فیسبوک از اتفاق پیش آمده بسیار متأسف است و اشتباه بزرگی را مرتکب شده. پس از آن اعلام شد که تغییرات اساسی را برای جلوگیری از اتفاقاتی مشابه اعمال خواهد کرد. حال به نظر می رسد امروز زاکربرگ ‌می‌خواهد از سران اروپا عذرخواهی کرده و روند مشابهی در قاره‌ی سبز پیش بگیرد.

به گفته‌ی رئیس پارلمان اروپا، بنیانگذار فیسبوک قصد دارد ساعت ۱۰:۴۵ امروز به وقت تهران با سران اروپا دیدار کند و از آنها برای عدم تلاشش در حفظ اطلاعات کاربران پلتفرم فیسبوک عذرخواهی کند. زاکربرگ در صحبت‌هایی که پیش از این دیدار با رسانه مطرح کرده، گفته است:

«همه می‌دانیم که ما طی چند سال گذشته موفق نشده ایم که از پلتفرم‌هایمان محافظت کنیم تا کسی نتواند از آن‌ها برای آسیب رساندن به دیگران استفاده کند. سودجویان تا به حال توانسته‌‌اند از پلتفرم ما برای نشر خبر‌های دروغ، دخالت بیگانگان در انتخابات آمریکا و سو استفاده از اطلاعات کاربران بهره ببرند. این اشتباه ماست و از آن شرمنده‌ایم.»

شاید بدانید که این شرکت اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون کاربر خود را اشتباهاً در اختیار Cambridge Analytica قرار داده است. کمپانی یاد شده به استفاده از این اطلاعات برای دستکاری و دخالت در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا سال ۲۰۱۶ متهم شده است. البته تا به حال مسئولان این شرکت استفاده از این اطلاعات را رد کرده‌اند.با این حال شرکت یاد شده ماه گذشته اعلام ورشکستگی کرد و بسته شد.

چندی پیش فیسبوک اعلام کرد به علت رسوایی‌های اخیر، نحوه جمع آوری اطلاعات کاربران در این شبکه اجتماعی دستخوش تغییر خواهد شد. مایک شروپفر، مدیر ارشد فنی فیسبوک در آن زمان اذعان داشت:

«ما با بررسی مجدد این قابلیت اطمینان حاصل کرده ایم که فیسبوک محتوای پیام ها را جمع آوری نمی کند، و تمام تاریخچه پیام هایی که بیش از یک سال قدمت دارند به طور کامل پاک خواهد شد.»

حال باید دید با عذرخواهی و دلجویی زاکربرگ از سران اروپا، شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک در قاره سبز به چه سرانجامی خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • yosof
    yosof | ۱ خرداد ۱۳۹۷

    دیجیاتو تعجب میکنم چرا جدیدا اخبار زرد منتشر میکنی؟
    تمام این خبرا کار رسانه میلی هست.همش دروغه.همش کار ...هاست.
    مگه میشه زاکربرگ که بعنوان بزرگترین صهیونیست جهان برگزیده شده، این کارا رو کنه؟
    yon.ir/r2p23
    دیگه ازت ناامید شدم.
    الان تلگرام اومده همه رو آگاه کرده فیشهای حقوقی رو افشا کرده.دیگه گول این ...ها رو نمیخوریم.بخاطر همینه میخوان فیلترش کنن

    یادش بخیر قدیما سایت پرتقال نارنگی بود، زیرش هرچی دلمون میخواست به اعتقادات مردم و بالا تا پایین مملکت فحش ناموسی میدادیم، هیچکس کامنت ما رو حذف نمیکرد.این یعنی آزادی

    ضمنا همه لایک بدید که این یوسف رو حذف کنن دیگه اعصابمون خورد شد.شترچرون 1400 سال پیش.ایشش
    پ ن:منظورم غربگرایان تندرو هست.جسارت به بقیه نشه

    • ?️
      ?️ | ۱ خرداد ۱۳۹۷

      واقعا امامان ما هم با این کلام مسخره کننده با دیگران صحبت می کردند؟؟؟

      • yosof
        yosof | ۲ خرداد ۱۳۹۷

        برای اون فرقی نمیکنه چه استدلال چه کنایه و...
        نرود میخ آهنین در سنگ.

مطالب پیشنهادی