ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیاست های زیست محیطی دولت ترامپ
علمی

سیاست های زیست محیطی دولت ترامپ مرگ ۸۰ هزار نفر در یک دهه آینده را رقم خواهد زد

دو نفر از دانشمندان برجسته دانشگاه هاروارد به تازگی پیش بینی کرده اند که اعمال سیاست های زیست محیطی جدید دولت ترامپ در حوزه تغییرات آب و هوایی می تواند تا یک دهه آینده منجر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

دو نفر از دانشمندان برجسته دانشگاه هاروارد به تازگی پیش بینی کرده اند که اعمال سیاست های زیست محیطی جدید دولت ترامپ در حوزه تغییرات آب و هوایی می تواند تا یک دهه آینده منجر به افزیش ۸۰ هزار نفری آمارهای مرگ و میر شود.

این دو می گویند که در خوش بینانه ترین حالت نیز تصمیمات جنجالی رئیس جمهور آمریکا در حوزه های زیست محیطی تا ده سال آینده زندگی یک میلیون نفر را در سرتاسر دنیا دستخوش تغییرات ناخوشایند خواهد کرد.

به عنوان مثال ترامپ در نخستین ماه های شروع دوره ریاست جمهوری خود دستور اجرایی اوباما موسوم به «Clean Power Plan» را لغو کرده. این دستور ایالت های آمریکا را ملزم می کرد تا هر چه بیشتر به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر و کاهش استفاده از ذغال سنگ بروند.

سیاست های زیست محیطی ترامپ

علاوه بر این ها خروج رسمی آمریکا از معاهده آب و هوایی پاریس نیز نگرانی های زیادی را در نزد کارشناسان به وجود آورده. دو محقق هاروارد باور دارند که همین یک تصمیم می تواند در آینده جان نیم میلیون انسان را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در خطر قرار دهد.

البته دولت فعلی آمریکا با چنین اعداد و ارقامی به هیچ وجه موافق نیست. یکی از سخنگویان رسمی در واکنش به گزارش مذکور اعلام کرده است که آنها به هیچ وجه با یک تحقیق علمی مواجه نیستند، بلکه نوشته منتشر شده توسط دانشمندان هارواردی در واقع یک مقاله سیاسی است. او در ادامه افزوده که تولید گازهای گلخانه ای از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ کاهش یافته است. گرچه آمارهای رسمی خلاف این را به اثبات رسانده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی