ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

boeing-loyal-wingman-drone-exlarge-169 (2)
تکنولوژی

بوئینگ با همکاری دولت استرالیا یک جنگنده خودران توسعه می دهد [تماشا کنید]

کمپانی بوئینگ با همکاری دولت استرالیا یک جنگنده خودران توسعه می دهد. این جنگنده بخشی از پروژه ای به نام Airpower Teaming System بوده و با هدف انجام تست های هشدار، گردآوری اطلاعات، شناسایی و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

کمپانی بوئینگ با همکاری دولت استرالیا یک جنگنده خودران توسعه می دهد. این جنگنده بخشی از پروژه ای به نام Airpower Teaming System بوده و با هدف انجام تست های هشدار، گردآوری اطلاعات، شناسایی و کنترل مداوم هنگام نبرد ساخته می شود.

به گفته غول صنعت هواپیماسازی جهان، این جت خودران در نبردهای احتمالی سایر هواپیماهای جنگنده ای را که توسط خلبانان هدایت می شوند، حمایت و پشتیبانی خواهد کرد. با این کار از برخی خطرات و تهدیدات بالقوه پیشگیری خواهد شد.

به دلیل خودران بودن و عدم نیاز به حضور خلبان، جنگنده خودران بوئینگ توانایی هایی مثل پرواز در بازه های زمانی طولانی، تحمل نیروی گرانش بیشتر و پردازش حجم بالاتری از داده ها در یک زمان معین را دارد. این اولین هواپیمای جنگی است که در دهه های اخیر در استرالیا توسعه می یابد.

مشخص نیست که بوئینگ چقدر در این پروژه هزینه خواهد کرد، اما به گفته مقامات این شرکت آمریکایی، هزینه های موجود "کسری" از مبلغ لازم برای توسعه یک جت جنگنده هدایت شونده توسط خلبان خواهد بود.

بوئینگ در نظر دارد این هواپیمای خودران را بر اساس سفارش های دریافتی تجهیز کرده و به مشتریان بالقوه از سرتاسر جهان بفروشد. به احتمال زیاد ارتش ایالات متحده یکی از مشتریان Airpower Teaming System خواهد بود.

boeing-loyal-wingman-drone-exlarge-169 (1)

تازه ترین محصول بوئینگ از هوش مصنوعی بهره می برد و می تواند در ماموریت های مستقل نیز به کار گرفته شود. برد پروازی این هواپیمای 38 فوتی (معادل 11.5 متر) برابر با 2000 مایل (معادل 3200 کیلومتر) اعلام شده است.

کریستین رابرتسون معاون ارشد و مدیر عمومی دپارتمان سیستم های خودران بوئینگ درباره این هواپیما گفته:

جدیدترین محصول ما به خاطر حفاظت و پیش راندن نیروی هوایی، باعث افزایش چند برابری قدرت می شود.

به گفته بوئینگ اولین نسخه از این جنگنده بدون خلبان سال آینده رونمایی خواهد شد. پروازها و عملیات آزمایشی نیز برای سال آتی برنامه ریزی شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی