ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

موسسه تحقیقاتی «پیو»: نوجوانان در حال ترک فیسبوک هستند

به گفته موسسه Pew، تنها 32 درصد از کاربران فیسبوک را نوجوانان تشکیل می‌دهند در حالی که این میزان قبلا 71 درصد بوده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

طبق جدیدترین داده‌های موسسه تحقیقاتی «پیو» (Pew) در مورد نوجوانان، فناوری و شبکه‌های اجتماعی، تنها 32 درصد از نوجوانان 13 تا 17 ساله از فیسبوک (Facebook) استفاده می‌کنند. این موضوع درحالی اعلام شده که در نظرسنجی‌های قبلی این میزان 71 درصد و بیشتر از پلتفرم‌های دیگری مانند اینستاگرام و اسنپ‌چت بوده است.

با این وجود که به نظر می‌رسد نوجوانان از فیسبوک خسته شده‌اند، اینستاگرام، دیگر پلتفرم شبکه اجتماعی متا همچنان جذابیت‌های خود را دارد. طبق گزارش Pew، تعداد کل نوجوانانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند 62 درصد است که این رقم در نظرسنجی قبلی 52 درصد بوده است.

فیسبوک

تیک‌تاک که در زمان مطالعه قبلی حتی عرضه نشده بود، اکنون توسط 67 درصد از نوجوانان ایالات متحده استفاده می‌شود. همچنین 95 درصد از نوجوانان از یوتیوب استفاده می‌کنند که البته این پلتفرم بیشتر برای تماشای ویدیوها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا ارتباط برقرار کردن با دوستان و سایر افراد. بنابراین، به عنوان مثال نوجوانی که از یوتیوب برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌کند نیز شامل این 95 درصد می‌شود.

فیسبوک

کاهش جذابیت‌های فیسبوک برای نسل زد

هرچند دنیای اینترنت اکنون به‌نوعی توسط نسل زد تسخیر شده، اما به‌نظر می‌رسد جذابیت فیسبوک برای آن‌ها در حال کاهش پیدا کردن است. همچنین یک تولیدکننده محتوا تیک‌تاک که با نام Jules Terpak شناخته می‌شود، به وب‌سایت TechCrunch توضیح داده که فیسبوک برای نوجوانان دیگر ارزشی ندارد.

او در ایمیل خود نوشت:

«در حال حاضر، بیش از پنج پلتفرم شبکه اجتماعی فوق‌العاده وجود دارد که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و ما نمی‌توانیم با تمام آن‌ها در ارتباط باشیم یا آن‌ها را اولویت‌بندی کنیم. به‌خاطر زمان و سلامت ذهن، مردم باید پلتفرم‌های بی‌ارزش را حذف کنند.»

حتی در سال 2013 و زمانی که 77 درصد از نوجوانان از فیسبوک استفاده می‌کردند نیز کاربران جوان همچنان نسبت به این پلتفرم احساس منفی داشتند.

Pew در گزارش سال 2013 خود نوشته بود:

«در حالی که فیسبوک در زندگی روزمره نوجوانان ادغام شده است، گاهی اوقات به عنوان یک ابزار مفید و یک الزام به‌نظر می‌رسد تا یک پلتفرم هیجان‌انگیز جدید که نوجوانان بتوانند در آن فعالیت داشته باشند.»

فیسبوک

در این تجزیه‌و‌تحلیل 9 ساله، Pew متوجه شد که نوجوانان اشتیاق بیشتری نسبت به پلتفرم‌های دیگر نشان می‌دهند، حتی اگر به اندازه فیسبوک از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. این روند تقریبا ثابت مانده است و نوجوانان جدید تقریبا فیسبوک را به کلی رها کرده‌اند.

یافته‌های جدید Pew همچنین با گزارش‌های داخلی فیس‌بوک نیز مطابقت دارد. یک محقق فیسبوک در اوایل سال 2021 متوجه شده بود که کاربران نوجوان این پلتفرم از سال 2019 تاکنون 13 درصد کاهش یافته است و پیش‌بینی کرد که این رقم طی دو سال آینده به میزان 45 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی