ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارشیپ اسپیس ایکس
نجوم و فضا

پنجمین پرتاب آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس مجوز گرفت؛ زمان پرتاب اعلام شد

اسپیس ایکس امروز برای انجام این پرتاب آزمایشی اقدام می‌کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ مهر ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۰

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) به اسپیس ایکس مجوز داد پنجمین پرتاب آزمایشی استارشیپ را انجام دهد. این شرکت عصر امروز برای آزمایش جدید راکت غول‌پیکر خود اقدام می‌کند. برنامه این مأموریت این است که برج پرتاب مرحله اول این فضاپیما را هنگام بازگشت به زمین و فرود، دریافت کند.

زمان پنجمین پرتاب آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس

به‌ گزارش رویترز، اداره هوانوردی فدرال آمریکا تأیید کرد اسپیس ایکس تمام پیش‌نیازهای ایمنی، زیست‌محیطی و سایر ملزومات آزمایش بعدی زیرمداری استارشیپ را رعایت کرده است؛ بنابراین شرکت فضایی ایلان ماسک آماده می‌شود در پنجره پرتاب 30 دقیقه‌ای امروز که از ساعت 15:30 به وقت ایران باز خواهد شد، برای پنجمین پرتاب آزمایشی استارشیپ اقدام کند.

این شرکت پخش زنده پرتاب را از حدود نیم ساعت زودتر آغاز خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این آزمایش تلاش برای دریافت مرحله اول فضاپیمای استارشیپ خواهد بود که قرار است هنگام فرود توسط بازوهای برج نگه داشته شود. البته این اقدام شانس موفقیت چندان بالایی ندارد و ممکن است دفعه اول شکست بخورد.

آزمایش چهارم پرتاب استارشیپ نسبتاً موفقیت‌آمیز بود و اسپیس ایکس توانست بسیاری از اهداف تعیین‌شده خود را پشت سر بگذارد. البته شرایط آن پرتاب به‌گونه‌ای دیگر تنظیم شده بود و بوستر سوپر هوی در اقیانوس فرود آمد. بخشی از تصاویر جذاب پرتاب چهارم Starship را می‌توانید در این مطلب مشاهده کنید.

اسپیس ایکس می‌خواهد از فضاپیمای استارشیپ برای مأموریت‌های ماه و بعد برای سفر به مریخ استفاده کند. ایلان ماسک چندی قبل اعلام کرده بود اسپیس ایکس هدف‌گذاری کرده تا اولین پرواز دارای سرنشین به مریخ را سال 2028 با استارشیپ انجام دهد. البته اگر در آزمایش‌های این فضاپیما تأخیر یا مشکلات جدی به‌ وجود بیاید، این برنامه به تعویق خواهد بود. این شرکت می‌خواهد سال 2026 اولین‌ بار استارشیپ را بدون سرنشین به سیاره سرخ بفرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی