ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعداد کاربران تلفن هوشمند در ایران به 40 میلیون نفر می رسد

تلفن هوشمند امروزه یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در کارهای روزمره انسان به شمار می رود. ارتباطات با مخاطبان و آشنایان، انجام کارهای مالی و بانکی، مرور اینترنت، دریافت اخبار و اطلاعات روزانه و ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

تلفن هوشمند امروزه یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در کارهای روزمره انسان به شمار می رود. ارتباطات با مخاطبان و آشنایان، انجام کارهای مالی و بانکی، مرور اینترنت، دریافت اخبار و اطلاعات روزانه و استفاده از اپلیکیشن های کاربردی، تنها بخشی از اموری است که می توان توسط یک اسمارت فون، در طول روز انجام داد.

افزایش اپلیکیشن های فارسی و ایرانی برای سیستم عامل های موبایل به ویژه اندروید و iOS، استفاده از اسمارت فون ها را در کشورمان کاربردی تر کرده و هر روزه افراد بیشتری به سمت استفاده از این ابزار، گرایش پیدا می کنند.

البته نباید از توسعه ارائه شبکه های پهن باند موبایل در کشور چشم پوشاند، زیرا اینترنت نسل سوم و چهارم موبایل یکی از مهمترین دلایل استفاده از تلفن های هوشمند است. ارائه اینترنت 3G و 4G توسط همراه اول و ایرانسل توانسته، استفاده از اسمارت فون ها و تبلت ها را در کشور فراگیر تر کند.

رشد تلفن های هوشمند سبب تقاضای بیشتر کاربران برای ارائه اپلیکیشن های تلفن همراه می گردد که این امر می تواند سبب اشتغال زایی و تولید کار در حوزه برنامه نویسی و مدیریت نرم افزارها شود.

از این رو تعداد اسمارت فون های کشور و مشاغلی که در کنار آن ایجاد می گردد، برای شرکت های حوزه ICT و نهادهای مسئول در این بخش از اهمیت فراوانی برخوردار است. قائم مقام سازمان فناوری اطلاعات در این رابطه آمارهایی را ارائه کرده که می توانید آنها را در ادامه ی مطلب مطالعه نمائید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه امروز در کشور از هر ۲ نفر حداقل یک نفر تلفن هوشمند در اختیار دارد اظهار کرد: برآورد می شود شمار کاربران اسمارت فون ها تا پایان امسال به ۴۰ میلیون نفر برسد.

خسرو سلجوقی با تاکید بر لزوم توسعه پهنای باند به همراه ارائه محتوای مناسب به دلیل فراگیر شدن شبکه های موبایل باندپهن در کشور، گفت: لازم است دولت در حوزه تولید محتوا از بخش خصوصی حمایت نماید و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این سیاست را به خوبی اجرایی خواهد کرد.

قائم مقام سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: امروز در کشور از هر دو نفر حداقل یک نفر تلفن هوشمند در اختیار دارد و بسیاری از خدمات دولتی را می توان در قالب تلفن همراه ارائه نمود که بدین ترتیب با رشد استفاده از اسمارت فون ها، دولت همراه جایگزین دولت الکترونیک خواهد شد.

او اضافه کرد: رسیدن آمار ۲ میلیون تلفن هوشمند در سال ۹۲ به ۲۰ میلیون اسمارت فون در سال ۹۳ نشان دهنده فراهم شدن ابزار دولت موبایل است و پیش بینی می شود این عدد در سال ۹۴ به ۴۰ میلیون اسمارت فون در کشور برسد.

سلجوقی افزود: براین اساس اگر محتوا تولید شود کارآفرینی و اشتغال نیز ایجاد می شود؛ به طوری که در سال گذشته در بخش تولید محتوا و نرم افزار حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار شغل ایجاد شده است.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات بر لزوم آموزش های تخصصی برنامه نویسی برای بهره برداری از فناوری های نوین تاکید نمود و گفت: دراین زمینه با دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می کنیم.

قائم مقام سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: در همین حال وزارت ارتباطات ۵ برنامه از جمله اجرایی کردن شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیکی، توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه ای توسط نهضت تولید محتوا، ایجاد کارآفرینی و اشتغال و همچنین کاهش شکاف دیجیتالی توسط توسعه فاوا در مناطق محروم، را برای این بخش در دستور کار خود قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • REZA MSHZ
    REZA MSHZ | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    3g و 4g عامل رشد بودن؟!؟با این سرعت مسخرشون

    • عـــامـروفـسـکی
      عـــامـروفـسـکی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

      اینو نگن چیرو بگن ، تو مطالب آماری هم بایدتبلیغ محصولاتشونو بکنن

  • hadi_hassani
    hadi_hassani | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من که امروز نمایشگاه بودم چه تو مترو و چه تو خود نمایشگاه گوشی ساده دست کسی ندیدم. هر چی بود گوشی هوشمند بود . و البته تا دلت بخواد هواوی.

    • عـــامـروفـسـکی
      عـــامـروفـسـکی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

      یعنی شما میخوایی بگی کل این 20 میلیون که در آینده میشه 40 میلیون فقط برای نیازشون گوشی میگیرن ، با یه نگاه ساده میشه فهمید خیلیاا واسه کلاس گوشی واسه اینکه فلان گوشی مده میگیرنش ، آیفون مثال زدم چون بارزترین مثال واسه این نمونست ، من موبایلی داشتم بودن افرادی که میان یه آیفون رو واسه یه شب میگیرن چون فلان جشن تولد دعوت هست میخوان بگن آیفون دارن

      • hadi_hassani
        hadi_hassani | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

        آخه چند درصد مگه آیفون دارن و دنبال مدگرایین؟ چرا جمع میبندی؟ تعداد زیاد گوشی های هوشمند به این ربط داره که گوشی ساده مثل قبل تولید نمیشه. نوکیایی که گوشی ساده میزد کجاست؟ سونی اریکسون کجاست؟ الان سونی چند تا گوشی ساده در سال تولید میکنه؟ سامسونگ در سال چند مدل گوشی ساده تولید میکنه؟

        • عـــامـروفـسـکی
          عـــامـروفـسـکی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

          اما شاید مقدار زیادیش هم ناشی از مدگرایی باشه
          این تکه آخر کامنت منه که شما الان داری بهش گیر میدی ، مگه من گفتم همش گفتم شاید ، خیلیا هستن اینجورن اینو که دیگه همه میدونن شما چشتو رو حقیقت بستی حرف دیگست

          • hadi_hassani
            hadi_hassani | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

            خیلی خنده داره که میگی چشمو رو واقعیت بستم (((-:
            خودت داری میگی اونایی که آیفون دارن ،مگه چند درصد این بیست میلیون آیفون دارن؟ تازه مگه هر کس آیفون داره به خاطر مدگرایی آیفون خریده؟ (((-:
            خودتم میدونی یه چیزی گفتی و موندی توش.

      • hadi_hassani
        hadi_hassani | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

        اصلا شما راست میگید همه این بیست میلیون و به قول شما چهل میلیون آینده آیفون دارن و مدگرا هستن . ((((-:

        • عـــامـروفـسـکی
          عـــامـروفـسـکی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

          همه نه اغراق نکن رو حرف من ، آیفون هم نمونه بارز این مدل هستش :) پیروز باشید

          • hadi_hassani
            hadi_hassani | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

            خخخخ. خب اونایی که آیفون دارن اگر نمیخواستن یا نمیتونستن آیفون بگیرن بازم گوشی هوشمند میگرفتن و تاثیری توی تعداد این بیست میلیون نداشت.

          • hadi_hassani
            hadi_hassani | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

            حرف من اینه که انتخاب بین گوشی ساده خیلی کم شده و چاره ای جز خرید گوشی هوشمند نیست ، حالا چه آیفون چه هر گوشی هوشمند دیگه ای. شما تعداد مدل های گوشی هوشمندی الان معرفی میشه رو با گوشی های ساده عصر نوکیا و سونی اریکسون مقایسه کن.

  • hadi_hassani
    hadi_hassani | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    الان بیشتر برند هایی که از قدیم گوشی تولید میکردن ، دیگه گوشی ساده تولید نمیکنن یا خیلی خیلی کم در حد دو سه مدل در سال. بماند شرکت های نوظهوری شیا؛می و ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی