ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حادثه بهبهان رئیس سابق پلیس راهور تهران
خودرو

رئیس سابق پلیس راهور تهران: سازمان استاندارد و خودروسازان باهم پسرخاله‌‌اند؛ مافیای خودرو همه را در خود غرق کرده است

هنوز 10 روز از حادثه بهبهان و تصادف 59 خودرو و کشته شدن 5 نفر از هموطنانمان نگذشته است و واکنش‌ها همچنان نسبت به این حادثه ادامه دارد. پلیس همچنان با انتقاد شدید از خودروسازان ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

هنوز 10 روز از حادثه بهبهان و تصادف 59 خودرو و کشته شدن 5 نفر از هموطنانمان نگذشته است و واکنش‌ها همچنان نسبت به این حادثه ادامه دارد.

پلیس همچنان با انتقاد شدید از خودروسازان کیفیت خودروهای ایرانی را زیر سوال برده و مدعی است که ستاره‌های ایمنی که به خودروهای تولید داخل اهدا می‌شود در واقع توخالی است.

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ در جدیدترین واکنش نسبت به این موضوع عنوان کرد که اراده‌ای برای ایمن‌سازی خودروهای داخلی وجود ندارد و وجود مافیا در صنعت خودروسازی کشورمان سبب شده که کیفیت خودروها به شدت افت کند. مافیای که همه را در خود غرق کرده است.

سالهاست که بحث کیفیت پایین خودروهای تولید داخل مطرح است و هر بار رخ دادن حادثه‌ای مانند حادثه بهبهان سبب می‌شود که این بحث مجددا داغ شود.

برای بسیاری سوال است که پلیس چرا با وجود انتقادهای فراوان به خودروسازان داخلی محصولات آن‌ها را پلاک می‌کند و اگر واقعا انتقادی دارد بهتر است به روش قهری از پلاک کردن خودروها جلوگیری کند.

حادثه بهبهان رئیس سابق پلیس راهور تهران
تصادف بهبهان

پلیس اما در واکنش به این سوال می‌گوید وقتی خودروهای تاییدیه سازمان استاندارد را دارا هستند عملا کاری از دست پلیس برنمی‌آید و در واقع این سازمان استاندارد است که باید پاسخگو باشد که چرا به خودروهای بی‌کیفیت تاییدیه استاندارد می‌دهد.

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ در این خصوص در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: «من اگر رئیس پلیس بودم بعد از حادثه بهبهان دیگر مدل‌های تولیدی خودروهایی که در این حادثه حضور داشتند را پلاک نمی‌کردم.

پلیس خود شوکه است که چرا ایربگ این خودروها باز نشده است اما همچنان مدل‌های جدید این خودروها را شماره‌گذاری می‌کند.

درست است که پلیس تاییدیه‌ها را از وزارتخانه‌ها گرفته و براساس آن خودروها را پلاک می‌کند، ولی وقتی اتفاقاتی از این دست رخ می‌دهد این تاییدیه‌ها زیر سوال می‌رود و مردود می‌شود. پس پلیس می‌تواند شماره‌گذاری خودروهایی را که ثابت شده استاندارد لازم را ندارند، متوقف کند.»

با توجه به گفته‌های وی سازمان استاندارد و خودروسازان بایکدیگر بده‌بستان داشته و اصلا اعتراضاتشان جدی نیست. در حال حاضر سازمان استاندارد باید بیشتر از همه مدعی بوده و یقه‌گیری کند اما این سازمان هنوز فریاد اعتراضی سر نداده است.

رئیس سابق پلیس راهور تهران در ادامه واکنش‌ها به حادثه بهبهان گفت: «تاییدیه سازمان استاندارد زیر سوال است و دیگر نمی‌توان به سازمان استاندارد اعتماد کرد. تاییدیه وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست زیر سوال است. تاییدیه خودروساز زیر سوال است. همه این‌ها مردود شده‌اند و هیچ‌کدام از این‌ها نمره قبولی نمی‌گیرند. پلیس هم این‌ها را می‌داند.»

حادثه بهبهان رئیس سابق پلیس راهور تهران
تصادف بهبهان

وی در خصوص مافیای خودرو و پایین بودن کیفیت خودروهای ایرانی نیز گفت: «کیفیت پایین خودروهای داخلی و گزارش‌هایی که از نقص فنی خودروها داده می‌شود به ماجرای پشت پرده خودروسازان مربوط می‌شود. نبود اراده در دولت‌ها برای ایمن‌سازی خودروهای داخلی، انحصاری کردن خودرو در کشور با ممنوعیت واردات خودرو و وجود مافیا در شرکت‌های خودروسازی دلایل وضعی است که سال‌هاست شاهد آن هستیم. در کشور ما رقابتی در صنعت خودروسازی وجود ندارد. با پول خودرویی که مردم برای خرید پراید صرف می‌کنند در کشورهای دیگر می‌توان محصولات بهتری خریداری کرد.»

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: «اگر تعرفه‌های سنگین گمرکی و مالیاتی را برداریم و ورود خودرو را آزاد کنیم می‌توانیم مشکلات خودروسازی را حل کنیم. مافیای خودرو همه را در خود غرق کرده است. یکی از نمایندگان مجلس از طرف مجلس رفت و اشکالات خودروها را جمع‌آوری کرد و با نجابت این موارد را در صحن مجلس مطرح کرد. می‌دانید چه شد؟ دور بعد این نماینده تایید صلاحیت نشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۳ بهمن ۱۴۰۰

    ماشین نگو بلا بگو! لگنچۀ طلا بگو
    ۳ قوّه را یه دستی، خوابانده ناغلا بگو
    پز و افاده و فیس! هیچکی جلودارش نیس
    نه استاندارد؟ نه پلیس؟ - حتّی گمانم ابلیس
    لوس و عزیز دُر دونه، مدش خیلی گرونه
    راهها را گر ببندی، به ریش بز بخندی
    میرسه مرز اجحاف، ورای قلّۀ قاف
    *
    خدا دهد شفایت! دروغه این حکایت
    بردۀ قرن بیستم، باید شود حمایت
    حسود بدتراشه، میخواد همین نباشه
    کاری شده، پیش میاد! سرده هوا، جیش میاد
    بجای نق‌زدن داش، بفکر مردنت باش!

  • sagittarius19
    sagittarius19 | ۲ بهمن ۱۴۰۰

    مافیای خودرو بیشتر از اون چیزی که فکر میکنید قدرت داره البته چند نفر خاص نیستن بلکه یه سری افرادن که منافعشون مشترکه و همدیگر رو ممکنه نشناسن ولی در اثر منافع مشترک و قدرت زیاد کارشون رو پیش بردن.

  • amir.bidel
    amir.bidel | ۲ بهمن ۱۴۰۰

    متاسفم که هیچکس توانایی اجرای عدالت و مبارزه با فساد رو نداره . در هرجای دنیای متمدن مدعی العموم با همین پرونده میتونه کرکره کمپانی ها رو بکشه پایین . ولی اینجا همه بی حس شدن و حتی از دست رفتن جون انسانها هم کسی رو تحریک نمیکنه. آقایان قوه قضاییه . آقایان نماینده مجلس. برای حفظ آبروی 9خودتون هک که شده یه تکونی به خودتون بدین . درسته که با ماشینهای لوکس و با کیفیت تردد میکنید و از کیفیت ماشینی که مردم سوار میشن خبر ندارین ولی یهو دیدین همین نیسان آبی مثل اجل معلق یهو میزنه بهتون .که اون موقع صدتا ایربگ هم کمکتون نمیکنه

    • yosof
      yosof | ۳ بهمن ۱۴۰۰

      مسئولین هم مقصرن. ولی برخورد با چنین مافیایی کار مردمه نه مسئولین

مطالب پیشنهادی