ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از سخت افزار تلفن های هوشمند در انتهای سال ۲۰۱۴ و در طول ۲۰۱۵ چه انتظاری می رود – قسمت چهارم (آخر)

در سه قسمت گذشته (قسمت اول – قسمت دوم – قسمت سوم) اگر با دیجیاتو همراهی کرده باشید به خاطر دارید که از پردازنده های قدرتمندی که قرار است توان پردازشی تلفن های هوشمند ما ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۰

در سه قسمت گذشته (قسمت اولقسمت دومقسمت سوم) اگر با دیجیاتو همراهی کرده باشید به خاطر دارید که از پردازنده های قدرتمندی که قرار است توان پردازشی تلفن های هوشمند ما را به مراتب افزایش دهند سخن به میان آمد، آگاه شدیم که پردازشگرهای گرافیکی مجدداً نیز بهبود خواهند یافت. ولی اخبار خوشی در مورد بزرگترین ضعف تلفن های هوشمند یعنی باتری ها در میان نبود و تلاش اصلی بر این استوار گردیده تا با بهینه سازی انرژی مصرفی سایر اجزای موبایل ها این ضعف در عین ارتقا قدرت سایر قطعات تا حدی پوشانده شود.

اما اینها تمامی پیشرفت های آینده نیستند، همه ی ما می دانیم در آینده ی نزدیک یک به روز رسانی بزرگ در سیستم عامل اندروید رخ خواهد داد و با عرضه شدن این به روز رسانی باز هم برخی از محدودیت های سخت افزاری از پیش روی ما برداشته خواهند شد.

پس در ادامه با دیجیاتو همراه شوید تا در قسمت آخر از این مجموعه مقالات با آنچه که قرار است با عرضه ی به روز رسانی های نرم افزاری در زمینه ی سیستم عامل دستیابیم آشنا شوید.

با از راه رسیدن اندروید L ۶۴ بیتی نمی توان یکی از مزایای بزرگ سخت افزاری این سیستم عامل یعنی بالا رفتن حجم حافظه ی رمی که توسط آن پشتیبانی می شود را نادیده گرفت. اندکی بیش از یکسال پیش SK Hynix اعلام داشت که در حال کار بر روی ماژول های حافظه ی رم ۸ گیگابایتیLPDDR3  است در این بین سامسونگ نیز حافظه های ۸ گیگابایتی و سریعتر LPDDR4 خود را معرفی نمود و البته تکنولوژی LPDDR4 ۵۰ درصد کارایی و ۴۰ درصد صرفه جویی انرژی بیشتر را نیز با خود به همراه دارد. این یعنی در آینده یی نزدیک تلفن های هوشمند ما حداقل حافظه ی رم ۴ گیگابایتی خواهند داشت که بسیار سریعتر از حافظه های کنونی نیز هستند.

2

البته گلکسی نوت ۳ در حال حاضر نیز با ۳ گیگابایت حافظه ی رم عرضه می شود و حالا به نقطه یی رسیدیم که اضافه شدن یک گیگابایت دیگر به این مقدار حافظه نه خیلی گران است و نه خیلی دشوار. ARM نیز اشاره داشته است که به زمانه یی رسیده ایم که تلفن های هوشمند و تبلت ها به راحتی می توانند از ۴ گیگابایت حافظه ی رم پشتیبانی به عمل بیاورند.

حافظه ی جانبی گوشی ها و البته حافظه ی داخلی آنها نیز با فرا رسیدن روزهای نزدیک آتی باز هم افزایش خواهد یافت، هر چند گوگل به نظر نمی آید چندان طرافدار کارت های حافظه جانبی باشد ولی تولید کنندگان بسیار دیگری هنوز برای کاربرانشان امکان استفاده از حافظه های جانبی را فراهم می آورند. همانطور که احتمالاً تا کنون شنیده اید حجم کارت های حافظه میکرو اس دی اخیراً به ۱۲۸ گیگا بایت رسیده است. پردازنده هایی که از eMMC 5.0 پشتیبانی می کنند سرعت دسترسی به این کارت ها را تا ۴۰۰ MB/s افزایش داده اند در حالی که با پشتیبانی از eMMC 4.5 این سرعت در حدود ۲۰۰ MB/s بود.

3

در طول ماه های آتی و در سال آینده تلفن های هوشمند چیز های زیاد جدیدی را برای عرضه به ما با خود به همراه خواهند داشت و البته می توان انتظار داشت حتی موارد جدیدی اضافه شوند که هنوز از آنها بی اطلاع هستیم. فعلاً باید در انتظار گرافیک بهتر، رزلوشن بالاتر نمایشگرها، پردازنده های قدرتمند تر و تکنولوژی هایی که با بهینه سازی های جانبی سعی در پوشاندن ضعف هایی مانند باتری را دارند بود.

تکنولوژی های بسیار دیگری نیز در جریان هستند که شاید در آینده ی نزدیک حدود دو یا سه سال آینده تبدیل به یک مسئله ی عادی حداقل در موبایل های پرچمدار بشوند و هیچکس یک پرچمدار را بدون آنها جدی نگیرد از بین موارد بسیاری که وجود دارند می توان برای مثال به زوم اپتیکال و یا صفحه های نمایشگر انعطاف پذیر اشاره کرد و البته شاید بکار گیری گوشی های هوشمند به عنوان اسکنرهای سه بعدی در آینده ی نزدیک ابداً دور از ذهن نباشد.

در طول ماه های آتی و سال آینده شما همراهان دیجیاتو بیش از همه منتظر کدامیک از تکنولوژی های که یاد شد خواهید بود و کدامیک را ضروری تر و مفید تر می دانید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • فرید
    فرید | ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

    به غیر از باتری ، حافظه ی گوشی ها هم زیاد پیشرفت نکردند.

  • HasanHasanPoor
    HasanHasanPoor | ۴ مرداد ۱۳۹۳

    ضد آب بودن داشتن حسگر اثر انگشت و مقاومت در برابر گرد و غبار بدنه ی خود ترمیم باتری های شارژ سریع با ظرفیت بیشتر پشتیبانی از کارت میکرو اس دی اسکن 3 بعدی و اسکن چشم O.o

  • amirftma
    amirftma | ۳ مرداد ۱۳۹۳

    خدا کنه همین طور که پیشرفت میکنن به فکر قیمتشم باشم ما که همینارو نمیتونیم به خریدم اونام رو هم نمیتونیم بخریم

  • قاسم شیخی
    قاسم شیخی | ۳ مرداد ۱۳۹۳

    با سلام برای من فقط باتری در اولویته یعنی به نظر من کار گوشی های هوشمند از شارژر و باتری گذشته اینا باید تو جعبه شون موتور برق نانویی باشه والا

  • علی
    علی | ۳ مرداد ۱۳۹۳

    با سلام احساس میکنم سایتتون یه مشکلی داره من با بعضی از مرورگرهای گوشی که کار میکنم وقتی میخوام سایتتون رو باز کنم برا اولین بار مشکلی نداره و اسم سایت در مرورگر ذخیره میشه وقتی دوباره برای مثال پنج الی شش ساعت بعد با ادرس سیو شده. سایتتون رو چک میکنم همون سایت چند ساعت پیش رو بدون تغییر نشون میده و خبری از جدیدی رو نشون نمیده مگر اینکه صفحه رو رفرش کنی من با چند گوشی دیگه چک کردم هم اینجوری بود گوشیم g2 هست مرورگرم کروم هست با هواوی جی هفتصد هم چک کردم همین جوری بود

    • جغد
      جغد | ۵ مرداد ۱۳۹۳

      با پی سی هم اگه از اکسپلورر استفاده کنی گاهی اوقات این اتفاق پیش میاد !!!
      بقیه مرورگرا رو نمیدونم !!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی