ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشمندان MIT توانستند تلفن هوشمند را به نوع دیگری از نمایشگر دوم تبدیل کنند

به احتمال بسیار زیاد با اپلیکیشن های انتقال فایل بین تلفن هوشمند و رایانه از طریق شبکه وایرلس آشنایی دارید. از نمونه موفق آنها در پلتفرم اندروید می توان به AirDroid اشاره کرد. اما دانشمندان ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

به احتمال بسیار زیاد با اپلیکیشن های انتقال فایل بین تلفن هوشمند و رایانه از طریق شبکه وایرلس آشنایی دارید. از نمونه موفق آنها در پلتفرم اندروید می توان به AirDroid اشاره کرد. اما دانشمندان دانشگاه MIT پا را فراتر نهاده و تلفن هوشمند را به نوعی دیگر از نمایشگر دوم با قابلیت های جذاب تبدیل کردند.

دو گروه از محققان این دانشگاه سیستمی را طراحی کردند که به وسیله آن می توان از طریق صفحه نمایش تلفن هوشمند و قرار دادن دستگاه به روی مانیتور، فایل ها را به اشتراک گذاشت و همچنین از آن به عنوان یک کنترلر بازی استفاده کرد. در ویدیوی معرفی این تکنولوژی که نام آن را THAW گذاشته اند، می توانید ببینید که به طور مثال با کشیدن و رها کردن فایل از طریق رایانه به روی نمایشگر موبایل و بالعکس، می توان آن را بین این ۲ دستگاه منتقل کرد. این قابلیت تا حدی مشابه عملکرد سیستم ارتباط از راه نزدیک (NFC) است.

جالب ترین بخش این فن آوری عملکرد آن در بازی است. در واقع محققان روی این بخش هم تمرکز بیشتری کرده اند چرا که در ویدیوی ۴ دقیقه ای عملکرد بازی THAW را بیشتر نمایش دادند. در بازی، تلفن هوشمند شما در واقع نیمه دوم بازی خواهد بود و برخی معماها و دستورات را با همکاری نمایشگر دوم می توانید به انجام برسانید. کاراکتر تلفن همراه شما را به روی مانیتور درک می کند و به وسیله آن می توانید سایز او را بزرگ تر یا کوچک تر کنید یا حتی پلی بری عبور از موانع برای او بسازید.

اما محققان هیچ توضیحی در رابطه با THAW ارائه نکردند ولی با توجه به ویدیوی منتشر شده، می توان حدس زد که دوربین دوم با همکاری یک نرم افزار اضافه، تصاویر مانیتور را درک می کند و به وسیله شتاب سنج تلفن همراه هوشمند، وضعیت موبایل را به مانیتور منتقل می کند.

در انتها باید بگوییم، این فن آوری فعلا یک نمونه اولیه از محصول نهایی است و هیچ ضمانتی وجود ندارد که THAW به مرحله عرضه برسد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/MIT-can-turn-your-smartphone-into-a-different-kind-of-second-screen.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (52 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه

  • حمید
    حمید | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    جالبه.

  • محمد
    محمد | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    خیلی از این کارا خوشم میاد....

  • Saeid786
    Saeid786 | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    یارو ژاپنی بود چرا ایرانی نباشه؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی