ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنترلر بازی
تکنولوژی

صنعت بازی های ویدئویی در سال ۲۰۱۲ رشدش ۴ بار سریعتر از اقتصاد آمریکا بوده است

بازار بازی های ویدئویی زنده است و به لطف تلفن های هوشمند رشدی کم سابقه را تجربه می کند. عناوین مبتنی بر موبایل همانند کندی کراش و کلش آو کلنز همه ی صاحبان تلفن های ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ آبان ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۰

بازار بازی های ویدئویی زنده است و به لطف تلفن های هوشمند رشدی کم سابقه را تجربه می کند. عناوین مبتنی بر موبایل همانند کندی کراش و کلش آو کلنز همه ی صاحبان تلفن های همراه را به افرادی با پتانسیل پرداختن به بازی بدل کرده اند.

گزارش جدیدی که از جانب سازمان نرم افزارهای سرگرمی (ESA) منتشر شده است می گوید صنعت بازی های کامپیوتری رشدی ۹.۶ درصدی را مابین سال های ۲۰۰۹ الی ۲۰۱۲ تجربه کرده و بر همین اساس توانسته ۶.۲ میلیارد دلار سودآوری را در اقتصاد ایالات متحده رقم بزند. چنین رشدی ۴ بار سریعتر از رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۲ محسوب می گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

eMarketer می گوید این رشد با توجه به افزایش تعداد کاربران تلفن های هوشمند در سراسر جهان کاملاً منطقی و معقول به نظر می رسد. همکنون ۱.۷۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان دارای موبایل های هوشمند هستند در حالی که این رقم دو سال پیش به سختی به یک میلیارد می رسید.

یکی از تحیل گران در این زمینه بر این باور است موج بازی های موبایل اثرات و سودمندی های اقتصای متعددی را به همراه خواهد داشت. او می گوید بازی های فراوانی برای موبایل ها و تبلت ها عرضه شده و عرضه خواهد شد و بدین ترتیب شغل های فراوانی پدید می آیند که دارای پایداری هستند. این امر یک روند اقتصادی ایده آل به حساب می آید.

ESA در اطلاعاتی که ارائه کرده است اشاره داشته همکنون ۴۲.۰۰۰ نفر در صنعت بازی های ویدئویی در آمریکا اشتغال دارند که این رقم نسبت به سال ۲۰۰۹ رشدی ۳۰ درصدی را تجربه کرده است. در همین بازه ی زمانی میزان متوسط حقوق دریافتی این افراد نیز رشدی ۵.۳ درصدی داشته و به رقمی معادل ۹۴.۴۷۲ دلار در سال رسیده است. همه ی این موارد در حالیست که متوسط درآمد اهالی ایالات متحده تنزلی ۰.۸۴ درصدی داشته و در حدود ۵۱۷۵۹ دلار بوده است.

انتظار می رود تجارت نرم افزارهای بازی در جهان رشدی ۵۹ درصدی را تا سال ۲۰۱۸ تجربه کرده و درآمدی ۱۰۰ میلیارد دلاری را پدید بیاورد. همچنین پیش بینی می شود سهم بازی های موبایل نیز در این جریان از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • just-apple
    just-apple | ۲۱ آبان ۱۳۹۳

    آقا از این بازی کلاه قرمزی که بیشتر نفروخت. از وقتی که بازی کلاه قرمزی منتشر شد اقتصاد مملکت از این رو به اون رو شد.

  • میلاد
    میلاد | ۲۱ آبان ۱۳۹۳

    یکم روی جمله بندیتون کار کنید!!!
    کلمه ی رشد بیاد اول جمله خیلی بهتر میشه تا نوشتن رشدش!!!

  • میلاد آقایی
    میلاد آقایی | ۲۱ آبان ۱۳۹۳

    چون مثل اینجا نیست که با یه کپی ساده بزنن یه شرکت رو ورشکست کنن

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲۱ آبان ۱۳۹۳

    بسیاری از سازنده های بازی ها هزینه تولید زیادی رو محتمل میشن حقشون رشد هم بکنن در ازاش تلاش مستمری هم دارند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی