ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی Pinc می تواند حرکت دستان شما را حس کند

فن آوری واقعیت مجازی به نوعی تازه متولد شده محسوب می شود ولی با این حال هدست های زیادی برای این تکنولوژی ساخته شده. شرکت هایی مثل آکیلس، سامسونگ و سونی با پروژه Morpheus از محصولاتی ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۳ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

فن آوری واقعیت مجازی به نوعی تازه متولد شده محسوب می شود ولی با این حال هدست های زیادی برای این تکنولوژی ساخته شده. شرکت هایی مثل آکیلس، سامسونگ و سونی با پروژه Morpheus از محصولاتی منطبق با این تکنولوژی برخوردارند. حتی گوگل هم با پروژه Google Cardboard به این فن آوری وارد شده.

حال شرکتی به نام Cordon Media با فن آوری پرینت سه بعدی، نوعی هدست واقعیت مجازی به نام Pinć (با تلفظ پینچ) تولید کرده که به کمک ۲ حلقه کوچک می تواند حرکات دست شما را تشخیص دهد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

IMG_6977.0

این محصول نوعی قاب برای آیفون ۶ محسوب می شود که به وسیله چاپ سه بعدی تولید شده همانند دیگر هدست های واقعیت مجازی، دارای ۲ لنز است و به روی سر قرار می گیرد. اما به دلیل نوع ساخت علاوه بر قیمت کمتر، از وزن و ضخامت بسیار کمی هم برخوردار است.

اما آنچه که این محصول را از نمونه های مشابه خود، متمایز می کند، وجود دو حلقه کوچک به همراه این هدست است که ۲ LED به روی آن سوار شده و به وسیله آنها، دوربین آیفون می تواند حرکت دستان شما را تحت نظر خود داشته باشد. این حلقه ها به نوعی یاد آور کنترلر Leap Motion است و وظیفه کنترل های خارجی را بازی می کند. به وسیله این قابلیت شما می توانید حلقه ها را که در انگشت سبابه خود قرار داده اید، دستورات حرکتی به تلفن هوشمند خود ارسال کنید.

IMG_6988.0

سازنده این محصول، میلان بایک، می گوید این کنترلرها به دلیل عملکرد خاص خود، از سیستم های ردیابی حرکت کامل مصرف باتری به مراتب کمتری خواهند داشت. با دکمه ای که در قسمت تحتانی حلقه ها قرار دارند شما می توانید به دستگاه دستور کلیک کردن بدهید. با هر بار دستور کلیک، حلقه نوری را منتشر می کند تا دوربین آیفون درخواست را دریافت کند و به انجام برساند. این موضوع باعث می شود نیازی به استفاده از فن آوری های مصرف کننده باتری مثل بلوتوث یا دیگر روش های ارتباط بی سیم نباشد.

به گفته سازنده پینچ، این محصول همراه با اپلیکیشنی عرضه می شود که به وسیله آن می توانید به اموراتی مثل تماشای عکس و ویدیو، نقاشی، تایپ و یا حتی خرید بپردازید. هدست به دلیل استفاده از لنز Fisheye از گستره نمایش بالایی نسبت به محصولات مشابه برخوردار است.

IMG_6960.0

Cordon در حال حاضر یک کمپین درخواست سرمایه گذاری برای پینچ به راه انداخته و این محصول را با قیمت ۹۹ دلار کانادا (در حدود ۹۰ دلار امریکا) برای پیش فروش عرضه کرده. این رقم معادل کمتر از نصف Gear VR است که با ۲۰۰ دلار به فروش می رسد و در مقابل حدود چهار برابر Dodocase مقوایی است که ۲۵ دلار قیمت دارد.

با وجود در دست توسعه بودن این هدست ها، سازنده پینچ گفته که این محصول در بهار سال ۲۰۱۵ آماده فروش خواهد شد. باید دید در آن زمان این شرکت می تواند پینچ را با این ظاهر عجیب و زخمتش به فروش موفق برساند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۳ آذر ۱۳۹۳

    باحاله

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی