ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با فروش بخش تجهیزات نظامی خود ساختار کسب و کارهایش را اصلاح می کند

سامسونگ به منظور بازسازی و بازتعریف ساختار مالی و تجاری خود و آسان سازی کنترل زیر مجموعه های متعددی که دارد در تلاش است تا با ادغام این شرکت های زیر گروه با مجموعه های ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۰

سامسونگ به منظور بازسازی و بازتعریف ساختار مالی و تجاری خود و آسان سازی کنترل زیر مجموعه های متعددی که دارد در تلاش است تا با ادغام این شرکت های زیر گروه با مجموعه های بزرگترش و حذف موارد اضافی به سمت کسب و کار اصلیش یعنی تولید لوازم الکترونیکی باز گردد و همه ی تمرکز خود را بر روی این موضوع انتقال دهد.

بر اساس گفته های مدیر اجرایی بخش تولید تجهیزات دفاعی و صنایع شیمیایی سامسونگ، این برند کره ای اخیراً به این جمع بندی رسیده که بخش های یاد شده سبب گستردگی بیش از حد تجارت های این کمپانی شده اند و فعالیت در بازارهای مرتبط به آنها سبب افول کسب و کار اصلی سامسونگ گشته است. لذا آنها به دنبال راه حلی بوده اند تا بتوانند شرکت های فعال در این عرصه را به فروش برسانند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در همین راستا شرکت مذکور چهار کمپانی Samsung Techwin، Samsung General Chemicals، Samsung Total و Samsung Thales که همگی در راستای صنایع نظامی و شیمیایی فعالیت داشته اند را در ازای دریافت ۱.۷ میلیارد دلار به دیگر کمپانی فعال در کره جنوبی یعنی هانوا واگذار نموده است. گفته شده مراحل مرتبط به واگذاری و نقل و انتقال شرکت های یاد شده تا انتهای نیمه ی اول سال آینده به صورت کامل انجام خواهند شد.

این اولین باری است که پس از بحران اقتصادی سال ۱۹۹۷ سامسونگ تصمیم می گیرد کلیه ی شرکت ها و کارخانه های مرتبط به یک صنعت را به صورت کامل واگذار نماید. در سال ۹۷ نیز غول تکنولوژی کره ای در اقدامی مشابه کلیه دارایی های خود که به صنعت خودروسازی مرتبط بودند را به صورت کامل به فروش رساند تا از ناکامی های اقتصادیش نجات یابد.

تحلیل گران بر این باور هستند سامسونگ تلاش دارد سیستم کنونی cross-shareholding خود را که در آن شرکت های بزرگتر این مجموعه بخشی از سهام شرکت های کوچکترش را در اختیار دارند تغییر داده و بدل به یک کمپانی با ساختار هولدینگ شود. در حال حاضر هیچ یک از مجموعه های اصلی این برند کره ای به صورت کامل سهام یک زیر مجموعه ی کوچک تر را در اختیار ندارد. سامسونگ تلاش می کند با تغییر این رویه و انتقال تمرکز مدیریت کلی مجموعه اش به تنها چند دفتر معین، ساختار مدیریتی خود را بهبود بخشد.

باید دید این تغییرات می توانند سامسونگ را از بحران های پیش رو برهانند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۵ آذر ۱۳۹۳

    سامسونگ تجهیزات نظامی میسازه؟

  • ayat
    ayat | ۵ آذر ۱۳۹۳

    علاوه بر اینا برج خلیفه .سکوی نفت. تجهیزات فضایی.پزشکی.گرانیت مصنوعی.پل هوایی(رو دریا) و.....
    بیش از 1000 جنس تازه هر سال وارد بازار میکنه(در کل)
    اونوقت ما هم کمپانی داریم ایران خودرو.پلاستیک بین دو تا درو تحریم کردن دیگه نمیذاره رو ماشین :-))
    البته glx و فراسو هم خیلی بزرگنا!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی