ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در سال گذشته ۳۴۵ میلیون تقاضای حذف اطلاعات و لینک دانلود دریافت کرده است

مالکان حقوق معنوی محتوی در زمینه های مختلف در سال گذشته بیش از هر زمان دیگری به گوگل تقاضاهای مرتبط به حذف لینک های دانلود غیرقانونی را ارسال کرده اند. بر اساس گزارش سالانه ای ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۰

مالکان حقوق معنوی محتوی در زمینه های مختلف در سال گذشته بیش از هر زمان دیگری به گوگل تقاضاهای مرتبط به حذف لینک های دانلود غیرقانونی را ارسال کرده اند. بر اساس گزارش سالانه ای که از جانب گوگل انتشار یافته کمپانی مذکور در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۳۴۵ میلیون درخواست پاکسازی لینک را در همین راستا دریافت نموده و وب سایت TorrentFreak در تحیلی در همین رابطه آورده میزان اینگونه تقاضاها نسبت به سال ۲۰۱۳ رشدی ۷۵ درصدی داشته که این نشان می دهد صاحبان کپی رایت در حال ایجاد فشار بیشتری بر روی مالک قدرتمندترین موتور جستجوی اینترنتی حال حاضر هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گوگل همکنون روزانه بیش از یک میلیون در خواست حذف لینک از اطلاعات فهرست شده در پایگاه های داده ی مرتبط به موتور جستجویش دریافت می کند. TorrentFreak در همین رابطه می نویسد این حجم انبوه از درخواست ها در حالیست که شرکت مورد بحث در سال ۲۰۰۷ روزانه فقط ۱۷۷ تقاضا به دستش می رسیده است.

همچنین این وب سایت می افزاید "انجمن صنعت موسیقی در انگلستان" موسوم به BPI در سال ۲۰۱۴ به تنهایی در حدود ۶۰ میلیون در خواست حذف لینک را به گوگل ارائه نموده و بیشترین سایت هایی که خواسته شده اطلاعات محتوای موجود بر روی آنها حذف گردد عبارت بوده اند از 4shared.com، rapidgator.net و uploaded.net که برای هر کدام از آنها تقریباً ۵ میلیون نقاضا ارائه گشته است.

google_graph_takedowns.0

آنچه از شواهد و آمارها بر می آید فشار از جانب مالکین حقوق معنوی انواع مختلف محتوی بر خدمات دهندگان اینترنتی همچون گوگل در طول سال های اخیر به مراتب بیشتر شده و باید دید در آینده اینگونه فشارها می تواند سبب شود تا دسترسی کاربران به امکان دانلود غیر قانونی موارد شامل کپی رایت سخت تر گردد و آیا حجم اینگونه دانلود ها کاهش می یابد و یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • محمد جواد
    محمد جواد | ۱۸ دی ۱۳۹۳

    چقدر سوت و کوره اینجا -_-

مطالب پیشنهادی