ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران چینی دیگر حق ایجاد حساب های اینترنتی ناشناس را نخواهند داشت

از ابتدای ماه آینده میلادی، اکانت هایی با هویت نامعلوم در سرویس های اینترنتی چین، غیر فعال خواهند شد. سازمان فضای مجازی چین در اعلامیه با بیان این خبر، اذعان داشت که این اقدام جهت ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

از ابتدای ماه آینده میلادی، اکانت هایی با هویت نامعلوم در سرویس های اینترنتی چین، غیر فعال خواهند شد. سازمان فضای مجازی چین در اعلامیه با بیان این خبر، اذعان داشت که این اقدام جهت جلوگیری از جعل هویت و سؤ استفاده از نام کاربری، انجام می شود.

بر اساس این طرح از این به بعد کاربران برای استفاده از سرویس های اینترنتی و ثبت نام در آن ها، مجبور هستند از نام و هویت واقعی خود استفاده نمایند. البته شهروندان چینی همچنان می توانند نام کاربری و تصویر مورد نظر خود را انتخاب نمایند، اما هویت آن ها باید برای شرکت سرویس دهنده، معلوم و مشخص باشد.

دولت چین در سال ۲۰۱۲ نیز این طرح را مطرح کرده بود که شرکت های چینی در آن زمان به علت پیچیدگی های فنی از اجرای آن خود داری کرده بودند.

شرکت های چینی در حال حاضر با محدودیت های بسیاری در رابطه با محتوایی که در سرویس هایشان تولید می شود، مواجه هستند. به نظر می رسد که اجرای این طرح، کاربران را وادار می کند تا نسبت به محتوای تولیدی خود، حساسیت بیشتری به خرج دهند.

با توجه به اینکه ناشناس ماندن یکی از ویژگی های اصلی شبکه های اجتماعی جهانی است، باید منتظر ماند و دید چنین طرحی چه تاثیر بر روی سرویس های چینی خواهد گذاشت. WeChat، Weio و ... همگی از شرکت هایی هستند که با استرس منتظر واکنش کاربران به این موضوع هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • خشایار
    خشایار | ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

    اینترنت یه فضای آزاده وهیچ حکومتی حق نداره به بهانه ی امنیت کاربران رو زیر نظر بگیره.

  • Alireza
    Alireza | ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

    چقدر این چین و ایران تو زمینه بدی و ایجاد محدودیت واسه مردمشون شبیه همن لامصب

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی