ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل کروم بوک پیکسل جدید خودش را رسماً معرفی کرد

پس از چندین بار انتشار خبر در راه بودن کروم بوک پیکسل جدید طی ماه گذشته، گوگل امروز به انتظارها خاتمه داد و رسماً لپ تاپ جدیدش را معرفی کرد. این کروم بوک تازه نیز، ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۵

پس از چندین بار انتشار خبر در راه بودن کروم بوک پیکسل جدید طی ماه گذشته، گوگل امروز به انتظارها خاتمه داد و رسماً لپ تاپ جدیدش را معرفی کرد. این کروم بوک تازه نیز، از اصول طراحی نسخه ی پیشین خودش پیروی می کند و از نظر ظاهری تغییر زیادی نکرده، اما سخت افزار درونی آن ارتقا یافته و کمپانی سازنده عمر باتریش را هم بهبود داده است.

قیمت محصول مورد بحث برابر با ۹۹۹ دلار بوده و این رقم اگرچه کمتر از مقداری است که برای کروم بوک پیکسل عرضه گشته در دو سال پیش در نظر گرفته شده بود، ولی بازهم سبب می شود که نسخه ی کنونی گران ترین در بین سایر نمونه های مشابه خودش باشد. البته اگر احساس می کنید نیاز به سخت افزاری قوی تر دارید می توانید با پرداخت ۳۰۰ دلار اضافه نسخه ای با عنوان LS از نوت بوک یاد شده را تهیه نمایید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نسخه ی استاندارد کروم بوک پیکسل با یک پردازنده ی Core i5 اینتل به همراه ۸ گیگابایت حافظه ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ی SSD عرضه می گردد. در نسخه ی LS پردازنده ی سریع تر و قدرتمند تر Core i7 در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی SSD به کار گرفته شده است. نباید از یاد برد که اگر مدل LS عرضه نشده بود همان مدل استاندارد هم به تنهایی می توانست سریع ترین کروم بوکی باشد که تا کنون به بازار آمده.

پیکسلی که دو سال پیش ارائه شد دارای نمایشگری تاچ با نسبت تصویر ۳ به ۲ و رزلوشن ۲۵۶۰ در ۱۷۰۰ بود و حالا در مدلهای جدید نیز اوضاع ظاهراً فرقی نکرده و گوگل کماکان از همین نمایشگر در آنها استفاده نموده. البته این کمپانی می گوید در محصولات تازه اش گستره ی رنگی صفحه نمایش ها افزایش پیدا کرده است.

محصول مورد بحث بر حسب اظهارات اهالی مانتین ویو، عمر باتری ۱۲ ساعتی دارد و البته با تنها ۱۵ دقیقه شارژ می توان ۲ ساعت با آن کار کرد. تغییر بزرگی که در پیکسل جدید صورت پذیرفته مربوط می شود به حضور دو پورت USB-C بر روی بدنه ی لپ تاپ، که کاربر قادر است از آنها برای شارژ کردن باتری، انتقال داده و یا حتی اتصال مانیتور یا تلویزیون به لپ تاپش بهره گیرد.

البته نکته در اینجاست که بر خلاف مک بوک رتینای ۱۲ اینچی جدید اپل در کروم بوک تازه وارد گوگل دو پورت USB استاندارد و همینطور یک درگاه کارت حافظه ی SD به همراه جک استاندارد هدفون نیز در نظر گرفته شده است.

بر اساس آنچه گفته شد شاید تنها جای خالی  یک پورت HDMI احساس شود که به گفته ی مانتین ویویی ها می توان با وصل کردن یک آداپتور جانبی این کمبود را هم حل نمود.

سایر بهبودهای صورت پذیرفته در کروم بوک پیکسل مربوط می شود به کیبرد و ترک پد و همینطور محکم تر بودن نمایشگر که سبب می گردد در حین به کارگیری قابلیت لمسی آن مرتباً دچار تکان و لغزش نشود. این محصول حالا دارای یک دوربین با زاویه ای بازتر نسبت به گذشته بوده و گوگل می گوید در طراحی کلی اش به شکلی عمل کرده تا هیچ یکی از شبکه های اسپیکر ها، دریچه های فن و همینطور جای پیچها قابل رویت نباشند.

هر دو نسخه از نوت بوک یاد شده از امروز در وب استور جدید گوگل به آدرس store.google.com در دسترس کاربران خواهند بود.

Chromebook_Pixel_Hinge_Med.0

Chromebook_Pixel_TypeC_Med.0

Chromebook_Pixel_TypeC_Macro.0

Chromebook_Pixel_Lightbar.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۲۱ اسفند ۱۳۹۳

    واسه مرور اینترنت یک تبلت بخریم بهتره که

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی