ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده Kirin 930 از هوآوی، مجهز به هسته های بهینه شده Cortex A53e خواهد بود

گویا هوآوی در حال دست یافتن به پیشرفت های بزرگی در زمینه ساخت چیپست ها به کار رفته در موبایل هایش است؛ این شرکت چینی چند سالیست که از پردازنده های خانگی در اسمارت فون ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

گویا هوآوی در حال دست یافتن به پیشرفت های بزرگی در زمینه ساخت چیپست ها به کار رفته در موبایل هایش است؛ این شرکت چینی چند سالیست که از پردازنده های خانگی در اسمارت فون های خود استفاده می کند و تا به حال هم همواره به نتیجه ای تقریبا مطلوب دست یافته.

اما هیولای امسال این شرکت Kirin 930 نام دارد که چیپستی هشت هسته ایست که با تکنولوژی ۱۶ نانومتری نیز ساخته شده. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا مشخصات کامل چیپست جدید این شرکت چینی را با هم مرور کنیم.

پیشتر از این، شایع شده بود که K930، از هسته های پردازشی ARM Cortex A53 و A57 استفاده خواهد کرد که به شکل معمول، برای انجام کارهای سبک و سنگین و به شکل مجزا از هم مورد استفاده قرار می گرفتند.

حال اما مشخص شده که هر هشت هسته ی چیپست مورد بحث و جدید، از نوع Cortex A53 خواهند بود. این موضوع مشخصا موجب گشته تا طرفداران این برند ابراز نگرانی خود را عنوان سازند، به خصوص از آنجایی که معمولا هسته های Cortex A53 وظیفه انجام کارهای سبک را بر عهده داشته و وظایف سنگین پردازشی را هسته های A57 بر دوش می کشند.

هوآوی اما پاسخ این افراد را به این شکل داده که اگرچه چهار هسته ای که کارهای سبک تلفن همراه را بر دوش می کشند از معماری A53 استفاده می کنند اما ۴ هسته ای که برای انجام وظایف سنگین تعبیه گشته اند، هسته های بهینه شده ی A53e هستند. (حرف e از کلمه enhanced گرفته شده)

هسته های A53 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز طراحی می شوند و چنین فرکانسی، به هیچ عنوان برای یک پرچمدار اندرویدی امروزی، کافی نیست اما استدلال هوآوی این است که با بهینه سازی این هسته ها و رساندن فرکانسشان به حدود ۲ گیگاهرتز، می تواند قدرتی تقربیا در حد هسته های A57 به دست آورد و این در حالیست که نه دیگر خبری از گرمای بیش از حد تولید شده توسط A57 ها خواهد بود و نه مصرف انرژی بیش از حد آنها.

کمپانی یاد شده بر این باور است که هسته های A57 در عمل از A53، تا ۵۶ درصد سریعتر هستند؛ اما از سوی دیگر قادرند تا ۲۵۶ درصد بیشتر نیز انرژی موبایل را مصرف نمایند. از همین رو هوآوی تصمیم گرفته تا اندکی قدرت پردازشی پرچمدار آتی خود را کاهش داده اما عمر باتری رقابتی را در آنها نهادینه سازد.

Huaweis-Kirin-930-flagship-CPU (3) Huaweis-Kirin-930-flagship-CPU (1) Huaweis-Kirin-930-flagship-CPU

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۹ فروردین ۱۳۹۴

    دم سانسورچی گرم خخخ

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    این میزان کلارک چیپست برای یه اندرویدی جدید اصلا قابل قبول نیست اصلا هواوی نباید عمر باطری رو فدای هنگ و لگ کنه من که حاضرم گوشیمو روزی دوبار شارج کنم اما یه عملکرد روون رو داشته باشم

    • .o.n.l.i.n.e
      .o.n.l.i.n.e | ۸ فروردین ۱۳۹۴

      پس حتما به فکر خرید لومیا 930 باش

      • عــــــامـــــــــر
        عــــــامـــــــــر | ۸ فروردین ۱۳۹۴

        از وینفون دیگه خسته شدم ، حاضر نیستم بیشتر از ۱ تومن برای یه گوشی وینفونی بدم بیشتر چشام گلکسی اس ۶ رو گرفته

مطالب پیشنهادی