ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فضاپیمای Messenger پس از سالها تحقیق، به زودی با سیاره تیر برخورد خواهد کرد

فضاپیمای مسنجر در تاریخ ۳۰ آوریل با ما خداحافظی خواهد کرد. به لطف داده های این فضاپیما و تصاویر ارسالی از سوی آن، مشخص شد که در سطح سیاره تیر، یخ وجود دارد. Messenger حالا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

فضاپیمای مسنجر در تاریخ ۳۰ آوریل با ما خداحافظی خواهد کرد. به لطف داده های این فضاپیما و تصاویر ارسالی از سوی آن، مشخص شد که در سطح سیاره تیر، یخ وجود دارد.

Messenger حالا ۶ سال و نیم است که در حال کاوش این سیاره و تحقیق در مورد آن بوده است اما به زودی نیروی محرکه اش به پایان خواهد رسید. ناسا این فضاپیما را در سال ۲۰۰۴ توسط یک موشک Delta II به فضا فرستاد تا در خصوص تیر یا همان عطارد به تحقیق بپردازد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در نتیجه این تحقیقات، مشخص شد که در چاله های این سیاره که به خورشید نیز بسیار نزدیک است، یخ وجود دارد. داده های فرستاده شده از سوی فضاپیمای مسنجر همچنین ثابت می کنند که ضخامت این یخ می تواند به بیش از ۲ مایل (۳.۲ کیلومتر) برسد و وسعتی در حد یک شهر بزرگ داشته باشد.

اما این تحقیقات صرفا تنها مشخصه ی بارز Messenger نیستند؛ به جهت اینکه سیاره تیر به خوردشید نزدیک است، ناسا مجبور شد تا برای ساخت آن به تکنولوژی های بالاتری از آن زمان دست پیدا نماید تا بتواند فضاپیمایی تولید کرده که قادر باشد در برابر گرما و اشعه های ساطع شده از خورشید مقاومت لازم را داشته باشد.

یکی از این تکنولوژی ها، ساخت لباسی سرامیکی برای این فضاپیما بود که می تواند گرمای ۲۹۸ درجه را نیز تحمل کند. دانشمندان ناسا می خواهند از همین تکنولوژی برای نسل های آینده فضاپیما و کاوشگرها که می روند تا در محیط هایی با درجه حرارت بالا فعالیت کنند، استفاده نمایند.

تیم پشتیبان مسنجر در ناسا اخیرا تلاش کرده اند تا با تغییراتی در نحوه مانور این فضاپیما در مدار، مرگ آن را به تاخیر بیاندازند اما در نهایت و پس از انجام آخرین مانور در ۲۴ آوریل، نیروی محرکه آن به شکل کامل به اتمام خواهد رسید و مدتی بعد نیز با سرعت 14081 کیلومتر بر ساعت به سطح سیاره عطارد برخورد خواهد کرد.

متاسفانه راهی برای دیدن لحظات پایانی زندگی این مسنجر وجود ندارد، پس بهتر است از همین حالا با این فضاپیما خداحافظی کرده و به خاطر تمام داده های جالبی که برای زمین فرستاده، از آن تشکر نماییم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • jalal
    jalal | ۳۱ فروردین ۱۳۹۴

    یعنی همین که اسم تیر که فارسیه رو گفتین و عربیش رو نگفتین باعث شادمانیه ..... مرسی آقای مستکین .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی