ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش عملکرد مالی GoPro در سه ماهه اول 2015 و خرید شرکت Kolor توسط آن

کمپانی Go Pro که به زعم بسیاری مطرح ترین شرکت سازنده اکشن کمرا در دنیاست نخستن گام هایش را برای ورود به بازار رو به رشد واقعیت مجازی برداشت و در همین راستا Kolor را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۲۸

کمپانی Go Pro که به زعم بسیاری مطرح ترین شرکت سازنده اکشن کمرا در دنیاست نخستن گام هایش را برای ورود به بازار رو به رشد واقعیت مجازی برداشت و در همین راستا Kolor را خریداری کرد که یک شرکت فرانسوی است و در زمینه ساخت نرم افزارهای واقعیت مجازی تخصص دارد.

به دنبال این خرید، قرار است که در ادامه کارکنان Kolor به پرسنل GoPro ملحق شوند، اما فعالیت های خود را از شهر Savoie در فرانسه به انجام برسانند.

بگذارید نگاهی داشته باشیم به محصولات این شرکت فرانسوی. نرم افزار Kolor در اصل به کاربران امکان می دهد که عکس ها و ویدئوهای متعدد را با یکدیگر ترکیب نموده و تصاویر پانورامای 360 درجه یا آنطور که شرکت ها می نامندش «محتوی کروی» بسازند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

همانطور که می دانید شرکت GoPro توانایی ساخت محتوی تعاملی را نداشته و تا به امروز نتوانسته چنین امکانی را مستقیما در اختیار کاربرانش قرار دهد و این در حالی است که هم اکنون بسیاری از شرکت های تولید کننده محتوی واقعیت مجازی از دوربین های این شرکت استفاده می کنند.

اما GoPro در کنار اعلام این خبر، اقدام به انتشار یک ویدئوی 360 درجه 4K کرده (که البته با استفاده از محصولات خود، آن را تولید نموده) تا کاربران را بیشتر با قابلیت های نرم افزار Kolor آشنا نماید. در ادامه می توانید نسخه ای از این ویدیو با حجم پایین را مشاهده نمایید، اما در صورت تمایل به مشاهده کیفیت 4K می توانید به وبسایت رسمی GoPro مراجعه نمایید.

علاوه بر اینها، ویدئوی یاد شده از طریق اپلیکیشن موبایل Kolor موسوم به Kolor Eyes (هم برای اندروید و هم iOS) قابل مشاهده است و حتی از طریق سرویس Cardboard گوگل نیز ارائه می گردد.

کمپانی GoPro اعلام کرده که در آینده محتواهای کروی بیشتری را برای پلتفرم هایی نظیر هدست آکیلس VR و Gear VR سامسونگ تهیه خواهد کرد.

نیک وودمن مدیرعامل GoPro در جریان مراسمی که برای اعلام درآمدهای مالی این شرکت برگزار شده بود اظهار داشت: «با در نظر داشتن این مساله که هم اکنون بخش اعظمی از دستگاه فیلم برداری توسط GoPro ساخته می شوند، معتقدیم که فرصت های بسیاری در حوزه واقعیت مجازی در انتظارمان است و طبیعی خواهد بود که ما نیز در این بازار رو برو جلو برای خود جایگاهی داشته باشیم.»

وودمن در ادامه صحبت هایش خاطر نشان کرد که ساخت ویدئوهای 360 درجه کاری بس دشوار است اما شرکت متبوعش تلاش دارد که این پروسه را آسانتر نماید:

فکر می کنم که این روزها، بخش اعظمی از محتوی واقعیت مجازی توسط حرفه ای ها و پاور یوزرها تهیه می شود که از طریق 6 یا تعداد بیشتری دوربین GoPro و تجهیزات تهیه شده توسط پرینترهای سه بعدی اقدام به ساخت محتویی فوق العاده نموده و سپس با استفاده از نرم افزار Kolor آن تصاویر را به یکدیگر متصل نموده و از طرق پلیر آن، محتوای نهایی را مشاهده می کنند. تصورم این است که با بیشتر شدن محتوی واقعیت مجازی تهیه شده با استفاده از محصولات ما و آسان تر شدن فرایند تهیه آن برای حرفه ای ها، به تدریج بر تعداد کاربران معمولی که به تهیه تصاویر کروی روی می آورند نیز افزوده خواهد شد. در حال حاضر مشتریان ما دوربین های GoPro را به عنوان ابزاری برای گرفتن عکس های سلفی مورد استفاده قرار می دهند اما روزی فرا خواهد رسید که محصولات ما، محتوی کروی واقعیت مجازی را به یاد آنها خواهد آورد و تصورم این است که ما شایستگی رسیدن به جایگاه نخست در این حوزه را داریم.

خرید Kolor یکی دیگر از گام های مهمی است که این شرکت برای گسترش سرویس های خود برداشته است. اوایل همین ماه هم GoPro از ساخت نسخه تجاری Herocast خبر داد که ابزاری برای پخش محتوی لایو است و پیشتر در مسابقات زمستانی X-Games مورد ارزیابی و تست قرار گرفت.

این شرکت همچنین قراردادی را با NHL به امضا رساند که بر پایه آن اکشن کمراهای تولیدی اش در برخی برنامه های پخش زنده این شبکه مورد استفاده قرار گرفتند.

GoPro در کنار خرید Kolor شرحی از درآمدهای مالی خود در سه ماهه نخست سال 2015 را اعلام کرد و از سود 16.8 میلیون دلاری و درآمد 363 میلیون دلاری خود خبر داد و به این ترتیب برای دومین بار در تاریخ تاسیس خود، رکورد فروش را شکست.

طبق اعلام این شرکت، سود در نظر گرفته شده برای هر سهم GoPro برابر با 24 سنت تعیین شده که در قیاس با محدوده 15-17 سنتی پیش بینی شده در سه ماهه آخر سال 2014 بیشتر بوده و از 18 سنتی که سرمایه گذاران انتظار داشتند بابت هر سهم عایدشان شود نیز بالاتر است.

GoPro

گفتنی است که کمپانی مورد بحث در طول سه ماهه نخست سال 2015، 1.3 میلیون عدد از محصولاتش را به فروش رساند، هر چند که مشخص نشده سهم هر کدام از مدل های تولید شده آن از این رقم چقدر است.

محض اطلاع تان این شرکت در بازه زمانی مشابه در سال قبل 852000 دوربین را فروخت. حاشیه سود یا میزان سودی که این شرکت از محل فروش محصولاتش به جیب زده است هم نسبت به سال قبل بهبود یافته و به رقم 45.1 درصد درآمد آن رسید که در مدت مشابه سال قبلش برابر با 40.9 درصد اعلام شده بود.

نقدینگی این شرکت نیز با افزایشی قابل توجه از رقم 422.3 میلیون دلار اعلام شده در دسامبر سال قبل به رقم 491.9 میلیون دلار رسید.

_MFC9410-hero.1334602783

با توجه به اعداد و ارقام اعلام شده می توان اینگونه نتیجه گرفت که GoPro از ماه مارس که آخرین نتایج عملکرد مالی اش را منتشر کرد، پیشرفت قابل توجهی نداشته و از نظر محصولات هم باید بگوییم که دستاورد تازه ای را ارائه نکرد و آخرین دوربین جدیدش با نام Hero 4 در اکتبر سال قبل عرضه شد.

از آن زمان به بعد تنها شاهد رونمایی Herocast (یکی از نخستین تجهیزات لوازم جانبی این شرکت که اوایل همین ماه معرفی شد و به جای مشتریان معمولی، فیلم برداران حرفه ای را هدف گرفته) بودیم.

این محصول 7500 دلاری ویدئوهای با کیفیت HD را از دوربین های GoPro دریافت کرده و برای پخش در برنامه های زنده تلویزیونی ارسال می کند.

از دیگر دستاوردهای این شرکت در سه ماهه گذشته می توان به 2.6 میلیون بار دانلود اپلیکیشن موبایل آن و همچنین افزایش 93 درصدی ویدئوهایی اشاره کرد که از طریق شبکه GoPro در یوتوب منتشر شدند.

این کمپانی درآمد خود در سه ماهه دوم امسال را برابر با 380 الی 400 میلیون دلار برآورد نموده و حاشیه سودش را نیز در حدود 45 درصد ارزیابی کرده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی