ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلوله های جادویی که هدف متحرک را دنبال می کنند

شاید درباره اسلحه های هوشمند چیزهایی شنیده باشید، اما حالا DARPA (سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی امریکا) پا را فراتر گذاشته و «گلوله هوشمند» طراحی کرده است. این سازمان نظامی، ویدئویی از عملکرد و دقت محصولش ...

سلما رضوان جو
نوشته شده توسط سلما رضوان جو | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

شاید درباره اسلحه های هوشمند چیزهایی شنیده باشید، اما حالا DARPA (سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی امریکا) پا را فراتر گذاشته و «گلوله هوشمند» طراحی کرده است.

این سازمان نظامی، ویدئویی از عملکرد و دقت محصولش به نمایش درآورده که نشان می دهد چطور گلوله ها در میان راه مسیرشان را عوض می کنند تا به اهداف متحرک تعیین شده برسند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گلوله جدید EXACTO نامیده می شود که مخفف عبارت «گلوله فوق دقیق هدفدار» است.

ناگفته نماند DARPA سال گذشته هم فناوری EXACTO را در ویدئویی به رخ کشیده بود که نشان می داد گلوله مذکور پس از شلیک در میان زمین و هوا ناگهان تغییر جهت می دهد تا به هدف برسد.

اما جدیدترین فیلم این سازمان حاوی تصاویر آزمایشهای ماه فوریه امسال است و در آن می بینیم که گلوله ها، خودشان را با شتاب سیبل متحرک هم تطبیق می دهند و از مسیر طبیعی خارج می شوند تا به هدف برخورد کنند.

سازمان یاد شده می گوید دستاوردش، مخصوصا در شرایط سخت و فواصل دور، به کمک تک تیراندازان می آید تا آسان تر هدف گیری کنند. مثلا وضعیت جوی، باد و طوفانی که در افغانستان وجود دارد، اغلب باعث انحراف مسیر گلوله های عادی و بروز مشکل برای سربازان می شود.

تصاویر منتشر شده نشان داد که این فناوری آنقدر پیشرفته است که حتی وقتی آزمایش با تک تیرانداز کاملا مبتدی انجام شود، گلوله ها دقیقا به هدف تعیین شده برخورد میکنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • ali9zafar
    ali9zafar | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    خبر ترسناکیه خیلی
    جنگ حتی از زلزله هم ترسناک تره
    همچین گلوله هایی همون تو فیلما می موند بهتر بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی