ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نوعی دستگاه مقابله با گرافیتی که خرابکاران را «بو» می کشد

در سال گذشته میلادی، بودجه ای بالغ بر 34 میلیون دلار از محل مالیات های اخذ شده از شهروندان استرالیایی برای پاکسازی قطارهای شهرهای سیدنی از آثار گرافیتی صرف گردید. حال، وزارت حمل و نقل این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

در سال گذشته میلادی، بودجه ای بالغ بر 34 میلیون دلار از محل مالیات های اخذ شده از شهروندان استرالیایی برای پاکسازی قطارهای شهرهای سیدنی از آثار گرافیتی صرف گردید.

حال، وزارت حمل و نقل این کشور برای مقابله با این پدیده، نوعی «بینی» الکترونیکی طراحی کرده که مقامات را به صورت آنی در جریان رنگ شدن دیواره ها و سطوح قطارها قرار می دهد.

این دستگاه که اصطلاحا «تله موش» خوانده می شود به محض تشخیص هرگونه ابزار رنگ و اسپری فعال شده و بلافاصله از طریق دوربین های مداربسته شرح جرم را ثبت و ضبط نموده و سپس ماموران پلیس را باخبر می کند تا در نزدیک ترین ایستگاه مجرم را دستگیر نمایند.

در حال حاضر این پروژه در دست بررسی است تا عملیاتی بودن آن مشخص گردد و براساس خبری که در CBC News منتشر گردیده، سیستم مذکور موفق شده تاکنون 30 فرد خرابکار را به دام بیاندازد.

قطارهای شهری سیدنی توسط یک شرکت دولتی اداره می شوند و هنوز مشخص نگردیده که در جریان این پروژه چه تعداد از آنها قرار است که به دستگاه های یاد شده مجهز شوند و تنها عنوان شده که این سیستم ها به صورت تصادفی در قطارهای مختلف به کار گرفته می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • amin.digiato
    amin.digiato | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    اگه ایران باشه اینقدر رو بینی بو های مختلف میدن تا مختل بشه !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی