ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی اندروید M از صفحه نمایش 4K؛ آیا واقعا به این رزولوشن در موبایل نیاز داریم؟

سال گذشته اولین موبایل های دارای صفحه نمایش Quad HD به بازار عرضه گشتند؛ به شکل دقیق تر اگر بخواهیم بگوییم، یک نمایشگر Quad HD دارای ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است. در آن زمان بحث های ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

سال گذشته اولین موبایل های دارای صفحه نمایش Quad HD به بازار عرضه گشتند؛ به شکل دقیق تر اگر بخواهیم بگوییم، یک نمایشگر Quad HD دارای ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است.

در آن زمان بحث های مطرح شد مبنی بر اینکه آیا چشم انسان واقعا قابلیت تشخیص تفاوت رزولوشن 1080P از 2K را داراست؟ برخی اعتقاد داشتند که این موبایل ها، صرفا باعث پایان یافتن سریع تر عمر باتری می گردند و البته عده ی دیگری باور داشتند که به دلیل خیره شدن بیش از حد ما به تلفن های هوشمند، بهتر است تا صفحه نمایش از پیکسل های بیشتری برخوردار باشد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ال جی G3، اولین موبایل فراگیری بود که از رزولوشن 2K استفاده می کرد، اما سازنده موبایل مذکور، از یک افکت بسیار شارپ برای نمایشگر بهره گرفته بود که البته اندکی باعث تعجب می شد. کره ای ها تمایل داشت با این کار، تغییر کیفیت نمایشگر را به شکل واضح تری به سمع کاربران برساند.

lg-g3-oversharpening-1

اکنون البته یک سال از آن زمان گذشته، رزولوشن 2K برای پرچمداران اندرویدی تبدیل به یک استاندارد گشته و شاید باید در مسابقه ی «اعداد بیشتر» که در میان تولید کنندگان اسمارت فون ها راه افتاده، انتظار صفحه نمایش 4K را نیز بکشیم.

از طرف دیگر، گوگل نیز قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهای 4K را در اندروید M قرار داده؛ لازم به ذکر است که یک نمایشگر 4K، دارای ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل است. سوالی که - دست کم به شکل تئوری- مطرح است اینکه آیا تا پایان سال ۲۰۱۵ و با از راه رسیدن اندروید M، یک اسمارت فون پرچمدار با چنین رزولوشنی خواهیم دید یا خیر.

پیشتر شایعاتی در خصوص نوت ۵ از سامسونگ برایتان منتشر کرده بودیم که در آنها ذکر شده بود صفحه نمایش موبایل مذکور، 4K خواهد بود. با فرض اینکه نوت ۵ همچنان از یک نمایشگر ۵.۷ اینچ علاوه بر رزلوشن یاد شده بهره گیرد، در اصل با چگالی ۷۷۳ پیکسل در هر اینچ مواجه خواهیم شد. حال تصور کنید که سازندگان لپ تاپ ها هنوز هم از رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ در بسیاری از محصولات خود بهره گرفته و چگالی حدود ۱۰۰ پیکسل را در یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچ به دست کاربر می رسانند. نظر خود را در زمینه ی کاربردی بودن یا نبودن صفحه نمایش های 2K و 4K با دیجیاتو مطرح کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • محمد امین
    محمد امین | ۱۲ دی ۱۳۹۴

    بفرقی بین کواد اچ دی و فول اچ دی نیست
    برای کیفیت باید به پنل .دقت کرد

  • سیاوش
    سیاوش | ۱۵ خرداد ۱۳۹۴

    اصلا رزولویشن 720پی و 1080پی تو صفحه موبایل 5 اینچی قابل تشخیص نیست چه برسه 2کی..تو تی وی 40اینچ رزولویشن 720 و 1080 قابل تشخیصه این 4کی و ...هم برای اینچ های بالای 40 قابل تشخیصه .من اینارو تجربه کردم واقعا چشم قادر به تشخیص نیست

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

    شرکت های تولید کننده موبایل!
    بجای بالا بردن بیش از حد پیکسل دوربین، سی پی یو، وضوح تصویرو کم کردن ضخامت و ....
    فکری به حال باتری گوشی ها بکنین!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی