ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت نسخه اسکایپ موجود در ویندوز ۸ را بازنشسته می کند

مایکروسافت با انتشار ویندوز ۱۰ در حدود ۱ ماه دیگر، تصمیم دارد علاوه بر جایگزین کردن ویندوز ۸، یکی از عمده ترین اپلیکیشن های آن یعنی نسخه لمسی اسکایپ را نیز بازنشسته کرده و کاربران ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

مایکروسافت با انتشار ویندوز ۱۰ در حدود ۱ ماه دیگر، تصمیم دارد علاوه بر جایگزین کردن ویندوز ۸، یکی از عمده ترین اپلیکیشن های آن یعنی نسخه لمسی اسکایپ را نیز بازنشسته کرده و کاربران را به استفاده از ورژن دسکتاپ این نرم افزار سوق دهد.

Aga Guzik رییس بخش بازاریابی محصولات دسکتاپ این شرکت در همین راستا در وبلاگ خود می نویسد: «منطقی تر است از نسخه رومیزی اسکایپ استفاده کنیم که هرچند برای استفاده با ماوس و کیبورد طراحی شده اما قابلیت استفاده لمسی را نیز داراست، تا اینکه برای یک کارکرد، از ۲ نرم افزار مجزا استفاده نماییم.»

مایکروسافت اعلام کرده کاربرانی که از نسخه لمسی اپلیکیشن فوق استفاده می کنند از تاریخ ۷ جولای مصادف با ۱۶ تیر، با پیغامی مبنی بر دانلود ورژن رومیزی این نرم افزار مواجه خواهند شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

البته باید توجه داشت مورد فوق به این معنی نیست که این آخرین باری خواهد بود که نسخه لمسی اسکایپ را می بینیم، چرا که با وجود قابلیت Continuum در ویندوز ۱۰، طبعا لازم است این اپلیکیشن نیز آپدیت شود تا قابلیت استفاده روی هر دو پلتفرم موبایل و رومیزی در آن وجود داشته باشد.

در همین راستا و در ادامه تلاش مایکروسافت برای هرچه عمیق تر کردن ریشه های این نرم افزار درون پلتفرم ویندوز، قرار است اپلیکیشن یاد شده به عنوان نرم افزار اصلی پیغام رسانی در ویندوز ۱۰ مورد استفاده قرار گرفته و همانند سرویس iMessage اپل، قابلیت جفت شدن با شماره موبایل کاربر را نیز داشته باشد.

همه این تلاش ها به این دلیل اتفاق می افتد که مایکروسافت بر خلاف دنیای سیستم عامل های رومیزی که با اختلاف زیادی حکمران آن است، در پلتفرم های موبایل به هیچ عنوان شرایط خوبی ندارد. کمپانی ساکن ردموند در نتیجه سعی می کند با ایجاد تغییر و تحول در مجموعه آفیس و دیگر نرم افزارهای پرطرفدارش، به ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن از آنها روی ابزارهای موبایل پرداخته و از این طریق بتواند کاربران بیشتری را به استفاده از ابزارهای های ویندوزی ساخته خودش و دیگران ترغیب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    وقتی مایکروسافت خودش با اپ های مترو (مدرن) خودش چنین رفتاری میکنه چه توقعی از توسعه دهنده های دیگه داره که از ساختن این سبک اپ ها استقبال کنن!؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی