ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل بعدی Apple TV به iOS 9 مجهز خواهد بود؛ تماشای تلویزیون با طعم سیستم عامل موبایل

هرسال با نزدیک شدن به اواخر تابستان پیشبینی ها در مورد آیفون بعدی شدت می گیرند و تمام محصولات دیگر زیر سایه شایعات و اخبار این محصول پرطرفدار قرار می گیرند. امسال اما زمان رونمایی نسخه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

هرسال با نزدیک شدن به اواخر تابستان پیشبینی ها در مورد آیفون بعدی شدت می گیرند و تمام محصولات دیگر زیر سایه شایعات و اخبار این محصول پرطرفدار قرار می گیرند.

امسال اما زمان رونمایی نسخه بهبود یافته پرچمدار فعلی است و تغییرات اندک چنین محصولی باعث شده کنجکاوی کاربران و میزان انتشار اخبار نسبت به سال گذشته کمتر باشد.

تلفن هوشمند اما تنها محصولی نیست که اپل قصد رونمایی از آن در مراسم ۱۸ شهریور را دارد و از دیگر موارد می توان به نسل جدید Apple TV اشاره کرد که از مدتها پیش در انتظار عرضه آن هستیم، اما به تازگی و غیاب اخبار مربوط به آیفون، مجالی برای خودنمایی در اخبار پیدا کرده است.

پیش از این می دانستیم این محصول قرار است به پشتیبانی از سیری و فروشگاه نرم افزاری اختصاصی خود مجهز باشد، اکنون اما با درز کردن اخبار تازه لازم است بگوییم Apple TV به همان سیستم عاملی مجهز است که روی نسل بعدی آیفون قرار خواهد داشت؛ یعنی iOS 9.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

هرچند سیستم عامل نسل بعدی Apple TV بطور اختصاصی برای استفاده روی چنین محصولی بهینه شده، اما این دستگاه به هر حال اولین ست تاپ باکس اپل خواهد بود که به هسته کاملی از iOS مجهز است.

این همان دلیلی است که باعث شد برخلاف پیشبینی های پیشین رونمایی از Apple TV جدید در کنفرانس توسعه دهندگان انجام نشود و عرضه آن حداقل تا پاییز امسال به تعویق افتد، چرا که اپل احساس کرده بود اگر کار کنانش روی بهینه سازی نرم افزار این محصول کار کنند، به توسعه خود سیستم عامل اصلی یعنی iOS 9 لطمه وارد خواهد شد.

با وجود iOS 9 کاربران ست تاپ باکس جدید اپل می تواند از قابلیت های این سیستم عامل تازه مثل Proactive Assistant بهره مند گردند، دستیار هوشمندی که می تواند نیازهای شما را پیشبینی کند و محتوای مطابق با سلیقه شما را بیابد.

کاربر با استفاده از این دستیار جدید قادر خواهد بود بین فیلم ها، سریال ها یا بازی های موجود به جستجو بپردازد، اما ممکن است اپل مدتی دیرتر این قابلیت را ارائه کند تا اپلیکیشن های بیشتری برای این دستگاه ساخته و تعداد مواردی که می توانند از این قابلیت استفاده کنند افزایش یابد.

کما اینکه شرکت ساکن کوپرتینو در حال حاضر نیز بخش عمده انرژی خود را بر روی اپلیکیشن های ویدیویی و افزایش تعداد کانالهایی گذاشته که افراد در آنها به تولید و پخش محتوی می پردازند.

کیت توسعه نرم افزاری اپلیکیشن های فروشگاه اختصاصی Apple TV هم از دیگر مواردی است که قاعدتاً باید در مراسم روز ۱۸ شهریور شاهد عرضه آن باشیم.

از عمر Apple TV فعلی حدود ۵ سال می گذرد و در نتیجه انتظار می رود مدل جدید علاوه بر کوچکتر شدن، بهبودهای سخت افزاری مثل پردازنده سریع تر و حافظه داخلی بیشتر اعمال شده باشد.

ریموت کنترل این محصول اما عمری بیشتر از خودش دارد و حدود ۸ سالی است که تغییری در آن ایجاد نشده و این موردی است که نسل بعدی دیگر شاهد آن نخواهیم بود، چرا که Apple TV بعدی با ریموت کنترلی عرضه می شود که به پد لمسی مجهز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حميد
    حميد | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    من به ترکیب مک مینی و اپل تی وی فکر می کنم !

  • mohammad aalizadeh
    mohammad aalizadeh | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

    کاش بشه روش اپ ها و بازی های ای او اس هم بازی کرد. البته یه سخت افزار خوب میخواد که طبیعتن قیمتش رو بالا میبره ولی ارزشش رو داره

مطالب پیشنهادی