ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بزرگان دنیای تورنت در حال محدود کردن دسترسی کاربران ویندوز ۱۰ هستند

هفته گذشته خبر دادیم که مایکروسافت در توافقنامه EULA خود با کاربران تغییراتی را ایجاد کرده و عنوان نموده که حق بررسی بازی های کرک شده موجود در ویندوز ۱۰ را برای خودش قائل شده است. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

هفته گذشته خبر دادیم که مایکروسافت در توافقنامه EULA خود با کاربران تغییراتی را ایجاد کرده و عنوان نموده که حق بررسی بازی های کرک شده موجود در ویندوز ۱۰ را برای خودش قائل شده است. اندکی بعد گفته شد که این شرکت همچنین می تواند نرم افزارهای جعلی را نیز شناسایی کرده و در صورت لزوم، کارکرد آنها را متوقف کند.

حال یکی از ترکر(tracker)های تورنت به نام iTS، دسترسی کاربران ویندوز ۱۰ را به پایگاه خود محدود نموده و در واقع این افراد را بلاک کرده است. در ادامه با دیحیاتو همره باشید.

در توافقنامه مایکروسافت با کاربران این بخش اضافه شده است: «گاهی برای استفاده از یک سرویس، به بروز رسانی آن نیاز دارید. ما هم شاید به شکل اتوماتیک بروز رسانی نرم افزارهای شما را مورد بررسی قرار داده و نسخه های جدیدتر را برایتان دانلود کنیم. در این دانلود ها، گاهی بروز رسانی ها وجود خواهند داشت و گاهی نیز دسترسی افرادی که از نسخه های تقلبی و کپی شده و یا سخت افزارهای غیر مجاز استفاده می کنند، سلب خواهد شد.»

iTS اکنون نگران است که دامنه این تغییرات از کاربران فراتر رفته و مشکلاتی را برای سرویس اش به وجود آورند. این سرویس دهنده تورنت معتقد است که مایکروسافت این داده ها در خصوص استفاده غیر قانونی کاربران از برخی عنوان های گیمینگ یا نرم افزاری را با شرکای شخص ثالث خود نظیر MarkMonitor تقسیم خواهد کرد و مارک مانیتور نیز احتمالا در نهایت به سراغ منبع اصلی خواهد رفت. منابعی که کاربران از طریق آن به تبادل فایل های تورنت می پردازند.

اکنون گزارش شده که برخی دیگر از ترکرهای تورنت نظیر BB یا FSC نیز عنوان کرده اند که احتمالا رویه ای مشابه در مورد کاربران ویندوز ۱۰ را در پیش خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • احمدرضا
    احمدرضا | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    دوستان متاسفانه مایکروسافت اسم در کرده.
    اگه به جای اینکه از ویندوز استفاده کنیم از توزیعات لینوکسی استفاده کنیم بسیاری از توسعه دهنگان نرم افزاری مجبور به ساخت برنامه برای سیستم عامل لینوکس می شن.مثلا اوبونتو یک سیستم واقعا فوق العاده و با سرعت بالا می باشد.در ضمن در جریان باشید استیم هم برای لینوکس وجود داره که می تونید از بازی های استیم که تو لینوکس کار می کنه هم استفاده کنید مثل Dota 2.
    در ضمن در هنگام استفاده از لینوکس گاهی با مشکلاتی بر می خورید که برای رفع اون ها سطح علمیتون هم افزایش پیدا می کنه.
    تازه خبری از ویروس و آنتی ویروس و... نیست.اگه هم امکانات اضافه بخواین (مثل پشتیبانی مثلا برای اوبونتو) می تونید با هیزنه ی کم امکانات رو افزایش بدید( هر چند امکانات اولیه هم تکمیل هست).
    کلا ویندوز به خاطر این تونسته دل همه رو بدست بیاره چون تبلیغات کرده و بیشتر رو ظاهر سیستم کار می کنه تا باطنش.خیلی از ارور های عجیبی که تو ویندوز می گیرید رو تو لینوکس نمی گیرید.الان هم که با این شاهکارش داره به کاربرا توهین می کنه چون هر کسی حق انتخاب داره که از نسخه های کرک شده استفاده کنه یا اصل.
    در ضمن آقایی که میای میگی این کار رو برای برنامه نویس ها و شرکت های نرم افزاری کرده در جریان باش خیلی از همین شرکت ها که شما داری حرفشونو میزنی ایران رو تحریم کردن یعنی برای ما ارزش قائل نیستن.پس این عقلانی هست ما هم مثل خودشون عمل کنیم.

  • fantasticab
    fantasticab | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    ویندوز 10اجاره نصب بازی های غیر اصل نمیده .اپدیت اجباری که حجم اینترنت مصرف کنه.
    مایکروسافت با این کاراش.

  • سام
    سام | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    مایکروسافت اگه میتونست جلوی کرک شدن ویندوز ها شو می‌گرفت! نه اینکه با استفاده از خود ویندوز بشه کرکش کرد (با cmd)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی