ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هماهنگی ساعت های هوشمند اندرویدی با آیفون ممکن شد؛ ورود رقابت به مرحله ای تازه

شایعات درست بودند؛ دقایقی پیش گوگل خبر جدید و بسیار جذابی را منتشر کرد. غول جستجوی اینترنتی برای رقابت با «اپل واچ» ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید ور را با آیفون سازگار کرد. بر اساس ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۵۴

شایعات درست بودند؛ دقایقی پیش گوگل خبر جدید و بسیار جذابی را منتشر کرد. غول جستجوی اینترنتی برای رقابت با «اپل واچ» ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید ور را با آیفون سازگار کرد.

بر اساس خبر رسمی گوگل، آیفون هایی که از پلتفرم iOS 8.2 به بالا استفاده می کنند، قابلیت سازگاری با Android Wear را خواهند داشت. به این معنا که کاربران آیفون ۵ به بعد، به راحتی می توانند تلفن هوشمند خود را با اسمارت واچ های توسعه یافته توسط پلتفرم گوگل هماهنگ نموده و از آنها استفاده کنند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر ساعت هوشمند ال جی موسوم به Watch Urbane می تواند با آیفون هماهنگ گردد و به زودی برخی از ساعت های دیگر نیز این ویژگی را پیدا خواهند کرد. گوگل اعلام نموده که همه محصولات بعدی که از اندروید Wear بهره خواهند گرفت نیز به شکل پیشفرض با iOS هماهنگ هستند. همانگونه که انتظار می رود، شرکت هایی نظیر ایسوس و موتورولا ساعت های هوشمند جدید خود را در حاشیه نمایشگاه IFA معرفی خواهند کرد و حالا کاربران آیفون نیز می توانند به جای پرداخت مبالغی سنگین برای نمونه های استیل از اپل واج، به سراغ استفاده از محصولی همچون نسل دوم موتو ۳۶۰ بروند.

AndroidWearforiOS

در این میان ذکر گشته که نمونه های اولیه از ساعت های هوشمندی که از اندروید ور استفاده کرده اند، قابلیت هماهنگی با آیفون را نخواهند داشت و این ویژگی، صرفا مخصوص نمونه های اخیر خواهد بود که البته هنوز لیست دقیق آنها نیز منتشر نگشته.

انتظار می رود که کارکرد اندروید ور در آیفون، تفاوتی با فعالیتش در موبایل های اندرویدی نداشته باشد و کاربران بتوانند به سادگی اعلان های خود را از سرویس های گوگل نظیر جی‌میل، تقویم و گوگل‌فیت و... دریافت کنند. بر اساس گفته های سخنگوی گوگل، نیازی نیست تا کاربران اپلیکیشن مخصوص تمام این سرویس ها را به شکل کامل در آیفون خود نصب کنند، بلکه اپلیکیشنی که برای هماهنگی آیفون با ساعت های اندرویدی عرضه می گردد، دربرگیرنده تمام این سرویس ها خواهد بود و اعلان مرتبط با سرویس های متفاوت گوگل را نیز به سمع کاربر خواهد رساند.

حال باید دید که این اقدام گوگل تا چه حد بر بازار ساعت های هوشمند تاثیر خواهد گذاشت. از یک طرف باید اذعان داشت که غول جستجو، اقدامی بسیار خردمندانه را انجام داده اما از سوی دیگر باید توجه داشت که این روزها، شرکت های بزرگ تکنولوژیک تلاش می کنند تا به هر نحوی، به پلتفرم رقیب خود راه یافته و او در خانه شکست دهند. بیراه نیست اگر بگوییم که تلاش اخیر گوگل، درسی است که این شرکت از مایکروسافت و ایده های جدیدی که ساتیا نادلا آنها را در «سیلیکون ولی» به راه انداخته، آموخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • سارا
    سارا | ۲۳ آبان ۱۳۹۴

    میشه بیشتر توضیح بدین قابلیت موتو ۳۶۰ تا چه حدی حفظ میشه در صورت هماهنگی با اپل ۶ .میخوام موتو بخرم اما اطلاعات کافی ندارم لطفا راهنمایی کنید.مرسی

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴

    اگه ساعت های اندرویدی با آیفون تعامل بالایی داشته باشن عالی میشه. برای مثال بتونه از راه دور با دوربین آیفون عکس بگیره و شاتر دوربین توی ساعت باشه یا مثلا بتونید به پیامک ها از طریق ساعت اندرویدی خودتون پاسخ بدین و ...

  • سامان
    سامان | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    در هر حال، اپ هاي اپل واچ فقط روي اپل واچ عملكرد خواهند داشت.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی