ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لوگو و برند جدید اپرا رونمایی شدند

اوپرا با رونمایی از لوگوی جدید خود و همچنین اصلاح فلسفه کاری اش که گفته شده همخوانی بهتری با فعالیت های کنونی این شرکت دارد، تولد دوباره خود را اعلام نمود. درست مانند هر شرکت دیگری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

اوپرا با رونمایی از لوگوی جدید خود و همچنین اصلاح فلسفه کاری اش که گفته شده همخوانی بهتری با فعالیت های کنونی این شرکت دارد، تولد دوباره خود را اعلام نمود.

درست مانند هر شرکت دیگری که تصمیم به بازطراحی لوگوی خود می گیرد، اوپرا نیز تلاش های زیادی را انجام داد تا گامی کاملا حساب شده را بردارد و در ادامه به ذکر جزئیات بیشتری در این رابطه خواهیم پرداخت.

با دیجیاتو همراه باشید.

آنطور که از روی طرح جدید می توان حدس زد، این شرکت قصد نداشه که زیاد از لوگوی اولیه اش فاصله بگیرد و باید طرحی را تصویب می کرد که همه کاربران قدیمی اش توانایی تشخیص آن را داشته باشند. اما کاری که در طرح تازه صورت گرفته این است که لوگوی اوپرا شکلی سه بعدی تر به خود گرفته و الگوهایی ظریف نیز از داخل همان O آشنا عبور داده شده اند.

در واقع هدف از ارائه این طرح این بوده که حرف «O» بیشتر شبیه به یک پورتال به نظر بیاید. همانطور که تایید خواهید کرد، اوپرا دیگر یک مرورگر نیست و آنها خود را عاملی برای ایجاد دسترسی کابران به محتوی، پاسخ ها، ارتباطات، سرگرمی، ذخیره سازی داده و دیگر تجربیات آنلاین قلمداد می کنند و به همین دلیل است که حرف O در لوگوی جدیدی بیشتر نمادی از یک درگاه یا پورتال است و جریانی نیز از داخل آن عبور نموده.

در هر صورت باید بدانید که این تنها دلیلی است که اوپرا تصمیم گرفته عبارت نرم افزار را از داخل لوگوی خود حذف نماید.

فرایند طراحی چگونه بود

این شرکت برای طراحی لوگوی جدید خود علاوه بر تیم های مبتکر و خلاق داخلی اش از دو شرکت DixonBaxi  برای تدوین استراتژی مبتکرانه و تعریف برند جهانی آن و Anti نیز برای شکل دهی به هویت تصویری اش کمک گرفت.

لوگوی جدید چه زمانی به محصولات این شرکت اضافه می شود؟

هنوز تا زمانی که اوپرا برندینگ جدید خود را در سرتاسر وب منتشر نماید کمی زمان  باقی مانده اما مدیران این شرکت در تلاشند تا هرچه سریع تر این مساله را عملیاتی نمایند. آیکون جدید قرار است که از امروز به اوپرا مینی برای iOS و ویندوز فون اضافه شود و واحد تبلیغات این شرکت به نام Mediaworks نیز تلاش دارد که هرچه سریع تر این کار را انجام دهد.

اما باقی اپلیکیشن های متعلق به خانواده اوپرا قرار است که «ظرف ماه های آینده» لوگوی جدید را دریافت نمایند و این پروسه نیز ابتدا با اوپرا برای اندروید، اوپرا مینی برای اندروید و اوپرا برای کامپیوترهای شخصی آغاز خواهد شد و در ادامه نوبت به Opera Max و Opera Coast می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • hamid
    hamid | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    danlod nmeshe

  • علی
    علی | ۱ مهر ۱۳۹۴

    چهه خبر مهمی وااای
    :|

  • همایون
    همایون | ۱ مهر ۱۳۹۴

    موتورش کروم شده، کرومیوم شده، موتور جست و جوی کروم شده.

    برادر من خواهر من اپرا انشعابی از کرومیوم شده که بنابراین مثل کروم از موتور اچ‌تی‌ام‌ال Blink استفاده می‌کنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی