ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل می خواهد با راهکاری ساده به مشکل بروزرسانی دیرهنگام ابزارهای اندرویدی پایان دهد

در صورتی که به بخش تنظیمات اندروید مارشملو مراجعه کنید، گزینه جدیدی به نام Android security patch level را مشاهده خواهید کرد که برای نمایش تاریخ دریافت آخرین وصله های امنیتی این سیستم عامل در نظر گرفته شده ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ مهر ۱۳۹۴ | ۲۲:۱۷

در صورتی که به بخش تنظیمات اندروید مارشملو مراجعه کنید، گزینه جدیدی به نام Android security patch level را مشاهده خواهید کرد که برای نمایش تاریخ دریافت آخرین وصله های امنیتی این سیستم عامل در نظر گرفته شده است.

Adrian Ludwig مدیر بخش امنیتی پلتفرم اندروید اعتقاد دارد این روشی است که هر کاربری با استفاده از آن می تواند به سادگی و تنها با یک نگاه، از وضعیت امنیت محصول خود مطمئن شود و در آن با تاریخی مواجه خواهد بود که با توجه به تصمیم گوگل برای ارائه ماهانه وصله های امنیتی (برای ابزارهای سری نکسوس)، هربار نباید بیش از ۱ ماه از آن گذشته باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته نباید از یاد برد که هرچقدر هم کاربر امنیت دستگاه خود را تحت نظر بگیرد، باز هم تولید کنندگان و (عموماً در خارج از ایران) ارائه دهندگان سرویس های مخابراتی باید همکاری لازم را برای رساندن بروزرسانی ها به دست کاربر انجام دهند تا هدف افزایش امنیت اندروید محقق گردد.

این در حالی است که پلتفرم اندروید سابقه چندان مطلوبی را در این زمینه از خود نشان نداده و معمولاً شاهد هستیم که بروزرسانی ابزارهای کاربران توسط تولید کننده با تاخیر زیادی انجام می شود.

این موضوع برخلاف پلتفرم موبایل اپل است که در آن سازنده کنترل کاملی روی سخت افزار و نرم افزار دارد و هر زمان که بخواهد، می تواند بروزرسانی های مورد نیاز را به شکل مستقیم به تمام کاربران خود عرضه کند.

با وجود امکان مشاهده تاریخ آخرین بروزرسانی، ادمین ها و حتی اپلیکیشن ها نیز می توانند روی فعالیت ابزارهای مجهز به آپدیت های قدیمی کنترل بیشتری داشته و در صورت لزوم از ادامه آن جلوگیری کنند.

آخرین بررسی های انجام شده نشان می دهد با وجود گذشت بیش از یکسال از ارائه نسخه آب نبات چوبی، هنوز حدود ۷۹ درصد از ابزارهای اندرویدی این بروزرسانی را دریافت نکرده اند.

گوگل اما اعتقاد دارد اینکه کاربران قادر باشند تاریخ دریافت بروزرسانی های امنیتی را مشاهده کنند می تواند با ایجاد فشار بیشتر روی تولید کنندگان، به سریع تر حل شدن مشکل قدیمی این پلفترم کمک کند.

علاوه بر این در روش فعلی کاربران با مراجعه به بخش آپدیت ابزار خود، به طور مثال تنها با نسخه ۴.۴ مواجه شده و ممکن است هرگز از این موضوع خبردار نشوند که نسخه ۵ و بالاتر اندروید نیز به بازار عرضه شده است.

گوگل البته برای ارائه بروزرسانی های امنیتی تلاش دارد از کمک های دیگران نیز استفاده کند و برای این منظور جایزه ۸ هزار دلاری را برای گزارش هر باگ حساس در نظر گرفته است، موردی که هرچند به اعتقاد Adrian Ludwig حل کردن مشکل را ساده تر نمی کند، اما در سریع تر یافتن آن موثر است.

مدیر بخش امنیتی اندروید همچنین اعتقاد دارد در ماه های آینده و پس از آگاه شدن کاربران از تاریخ دریافت آخرین بروزرسانی، شاهد ارائه آپدیت های ماهانه برای ابزارهای اندرویدی بسیار بیشتری، توسط تولید کنندگان خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی