ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

وال استریت ژورنال: دولت چین با همکاری ZTE در پی ساخت موبایل های ایمن است

روز گذشته بود که خبر دادیم گوگل در پی یافتن راهی برای بازگشت به کشور چین است و می خواهد در سال آینده، طبق میل مقامات دولتی این کشور، گونه ای از فروشگاه Play را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

روز گذشته بود که خبر دادیم گوگل در پی یافتن راهی برای بازگشت به کشور چین است و می خواهد در سال آینده، طبق میل مقامات دولتی این کشور، گونه ای از فروشگاه Play را برای مکان یاد شده توسعه دهد که به Play Store اصلی متصل نخواهد بود تا اطلاعات کاربران در کشور چین باقی بمانند.

امروز ولی وال استریت ژورنال گزارش تازه ای را منتشر نموده که بر اساس آن، گفته می شود دولت چین تصمیم دارد با کمک کمپانی ZTE، یک تلفن هوشمند با استفاده از سخت افزارهای خانگی توسعه داده و از پلتفرم نرم افزاری «کاز - COS» در آن استفاده کند؛ سیستم عاملی از سوی خود کشور چین توسعه یافته است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حالی که سیستم عامل موبایلی «کاز» قرار است از سوی کاربران عادی استفاده شود، وال استریت ژورنال خبر می دهد که دولت چین با همکاری شرکت علی بابا در حال توسعه پلتفرمی امن تر برای استفاده از سوی نیروی های نظامی و پلیس این کشور است.

پس از اظهارات ادوارد اسنودن و یافت شدن «درب های پشتی» فراوان در گجت های آمریکایی، دولت کشور یاد شده، بحث توسعه تکنولوژیک خانگی را به شکلی بسیار جدی تر دنبال می کند.

در این میان البته خبر رسیده که موبایل در دست توسعه از سوی ZTE قرار نیست برخی عناصر اصلی و ابتدایی تلفن های هوشمند را داشته باشد. برای مثال این تلفن همراه از دوربین، بلوتوث، وای-فای، GPS بی بهره است و دقیقا مشخص نیست که دولت چین چرا نام هوشمند را برایش برگزیده.

البته لازم به ذکر است که علل توسعه موبایل های اینچنینی و خانگی صرفا مربوط نمی شود به بحث های امنیتی. چینی ها به این شکل تلاش می کنند تا به جای خرید یک محصول از کشورهای خارجی، تجارت خود را تا حدی رونق بخشند؛ دولت این کشور ترجیح می دهد به جای سرازیر شدن پول های مردم در جیب سهام داران اپل و سامسونگ، شرکت هایی خانگی نظیر هوآوی و ZTE فروش بالایی داشته و باعث رونق بخشیدن به اقتصاد کشور مورد بحث شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی