ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [7 الی 14 آذر]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

بهترین بازی سال 2015 انتخاب شد

the_game_awards_2015_1-600x338

جمعه صبح، مراسم The Game Awards 2015 به مجری گری جف کیلی برگزار شد و در نهایت جایزه بهترین بازی سال، جایزه بهترین استودیو و بهترین بازی نقش آفرینی به The Witcher 3: Wild Hunt رسید. در این میان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain هم بخش قابل قبولی از جوایز را از آن خود کرد

عناوینی نظیر Rise of the Tomb Raider، فال آوت 4، Assassin's Creed Syndicate و Batman: Arkham Knight حتی موفق به دریافت یک جایزه هم نشدند. به نظر می رسد که رویکرد داوران امسال بسیار تغییر کرده بود. در ادامه می توانید برنده های هر شاخه را ببینید:

  • بهترین بازی خانوادگی: Super Mario Maker
  • بهترین بازی مالتی پلیر: Splatoon
  • بهترین بازی شوتر: Splatoon
  • بهترین بازی موبایل: Lara Croft Go
  • بهترین تیم ورزش های الکترونیک: Optic Gaming
  • بهترین بازی ورزش های الکترونیک: Counter-Strike: Global Offensive
  • بهترین بازیکن ورزش های الکترونیک: Kenny “Kennys” Schrub
  • بهترین روایت: Her Story
  • جریان ساز ترین گیمر: Greg Miller
  • بهترین بازی مستقل: Rocket League
  • بهترین بازی ورزشی/ریسینگ: Rocket League
  • متفاوت ترین بازی: Life is Strange
  • بهترین ساخته طرفداران: Portal Stories: Mel
  • بهترین استودیو سال: CD Projekt RED
  • بهترین کارگردانی هنری: Ori and the Blind Forest
  • نماد صنعت بازی: Westwood Studios
  • بهترین اکشن ماجراجویی: Metal Gear Solid: The Phantom Pain
  • بهترین موسیقی: Metal Gear Solid: The Phantom Pain
  • بهترین پرفورمنس: Viva Seifert برای Her Story
  • بهترین بازی نقش آفرینی: The Witcher 3: Wild Hunt
  • مورد انتظارترین بازی سال آینده: No Man’s Sky
  • بهترین بازی سال: The Witcher 3: Wild Hunt

برای مطالعه بلاگ نویسی زنده دیجیاتو از مراسم The Game Awards 2015 و مشاهده تریلرهای به نمایش در آمده کلیک کنید

چگونه مایکروسافت تحولی عظیم در کنترلر اکس باکس وان ایجاد کرد؟

elite3

مایکروسافت بیش از 100 میلیون دلار هزینه کرده است تا بتواند تحولی عظیم در کنترلر اکس باکس 360 پدید آورده و کنترلری مناسب برای کنسول نسل هشتمی خود، اکس باکس وان، تدارک بیند. این رقم شاید خیلی زیاد به نظر برسد؛ اما کنترلر نقش رابط میان گیمر و کنسول را ایفا می کند و می تواند تغییری اساسی در تجربه کاربری پدید آورد.

مایکروسافت به دنبال «کمال» بود و تحقق یا عدم تحقق این امر تنها به نظر گیمرها بستگی دارد. چندی پیش، مایکروسافت کنترلر جدید خود را عرضه کرد. کنترلر وایرلس الیت، «شخصی سازی بی حد و مرز» و «دقتی در سطح حرفه ای» را در اختیار گیمرها می گذارد. اما سوال اینجاست که این سطح از کمال چگونه به دست آمد؟

و اگر تولید کنترلر معمولی کنسول اکس باکس وان، 100 میلیون دلار هزینه روی دست مایکروسافت گذاشت تا بهترین محصول ممکن پدید آید، چرا کمپانی ردموندی با فاصله دو سال، کنترلر جدید خود را عرضه کرد

برای مطالعه کاملا مقاله کلیک کنید

بدرود اندروید؛ زمانی که عرضه دیرهنگام بازی ها روی اندروید درسرساز می شود

1

انتشار The Room 3 شیشه صبر من را شکست. دیشب به فروشگاه محلی AT&T رفتم، لحظات اجتناب ناپذیری را در صف به انتظار نشستم و دست آخر گلکسی نوت 4 خودم را با یک آیفون 6 اس پلاس تعویض کردم.

منظورم این نیست که از دستگاه های اندرویدی یا سخت افزار آن ها خوشم نمی آید. تلفن ها هر بار بهتر و بهتر می شوند و تلفن های سامسونگ چیزهای بسیاری دارند که یا اپل نمی تواند داشته باشد یا اگر دارد، با آن قابل قیاس نیست.

من یک S6 Edge بدون سیم کارت از سوی سامسونگ دریافت کردم تا روی Gear VR از آن استفاده کنم و باید بگویم که دستگاهی فوق العاده است. اندروید انعطاف پذیرتر بوده و اگر زمان کافی را در اختیار داشته باشید، این سیستم عامل قابلیت های شخصی سازی بسیار بیشتری دارد.

اما اگر به بازی های جدید علاقه دارید، اندروید پلتفرمی افتضاح برای گیمینگ است، و من هم دیگر طاقتم طاق شده. من تنها کسی نیستم که تلفن همراهم را بیشتر ابزار بازی می بینم تا وسیله ای ارتباطی، و برای این افراد، اندروید یک انتخاب نامناسب است.

برای مطالعه کاملا مقاله کلیک کنید

بررسی عملکرد پلی استیشن 4 در دو سال اخیر؛ چطور سونی به برتری مایکروسافت خاتمه داد؟

xbox-one-vs-ps4-970-80

بیایید با خودمان روراست باشیم؛ اکس باکس 360 (همانند پلی استیشن 3) کنسولی قدرتمند بود و مایکروسافت توانست بسیاری از ویژگی های مورد نظر خود در قبال اکس باکس عرضه شده در سال 2001 را، در آن به انجام برساند. اکس باکس 360 موجی از هیجان را میان گیمرها پدید آورد و در اتاق های پذیرایی و اتاق خواب های خانه بسیاری از گیمرها قرار گرفت.

اگر منصف باشیم، باید گفت که مایکروسافت توانست درآمدی فوق العاده از کنسول نسل هفتم خود کسب کند و گیمرهای سراسر جهان را شیفته خود کرد. مضاف بر این ها، سیستم بازی چند نفره آنلاین، روی اکس باکس 360 فوق العاده بود و دارندگان این کنسول توانستند به لطف هیلو، لذت زیادی از بخش چندنفره ببرند. با توجه به اختصاصی بودن برخی از محتویات بازی هایی چون چند نسخه از سری کال آو دیوتی، اکس باکس 360 به عنوان بهترین کنسول برای تجربه بخش چندنفره آنلاین برشمرده می شد.

در همین حال، ورژن های پلی استیشن 3 همین بازی ها، کمکی به موضوع نمی کردند و در قیاس با ورژن های اکس باکس 360، حرفی برای گفتن نداشتند. در واقع قیاس این بازی ها روی دو پلتفرم مذکور، مانند قیاس زباله و جواهر است!

در همین حال، مایکروسافت به تلاش دائمی خود برای اوج گرفتن ادامه می داد. اکس باکس لایو آرکید، نقشی اساسی در روند پیشرفت استراتژی اکس باکس 360 ایفا کرد. عرضه بازی هایی چون Castle Crashers ،Braid و Shadow Complex نه تنها به فروش واحدهای بیش تر کنسول کمک کرد، بلکه باعث شد اکس باکس 360 به عنوان کنسولی برای تجربه بازی های مستقل نیز شناخته شود.

از یک سو، موفقیت های زیاد کنسول اکس باکس 360 سبب شد تا مایکروسافت بتواند توجه گیمرها را به خود جلب کند و از سوی دیگر، عرضه دیرهنگام (با حدود یک سال تاخیر) پلی استیشن 3، آسیب زیادی به سونی زد. با توجه به موفقیت تبلیغاتی بی نظیر پلی استیشن 2، سونی تصور کرد که با عرضه پلی استیشن 3 حتی با تاخیر، باز هم می تواند به همان موفقیت ها دست یافته و اصطلاحا، هتریک کند.

برای مطالعه کاملا مقاله کلیک کنید

فلش بک: نیم نگاهی به بازی Heavy Rain

heavyrain

هوی رین برای اولین بار در همایش E3 سال 2006 به نمایش در آمد و دموی فنی آن با نام The Casting در اختیار عموم قرار گرفت. اما همان طور که انتظار می رفت، روند ساخت بازی ها سال های متمادی به طول انجامید و تا سال 2009، حتی شخصیت های بازی هم معرفی نشده بودند.

هوی رین قرار بود که برای پلتفرم پی سی و با کمک موتور کمپانی Ageia، که در حال حاضر در خدمت Nvidia قرار دارد، ساخته شود و دو ورژن مختلف از بازی پدید آید. با این حال، نسخه پی سی ناتمام ماند و هوی رین به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 3 عرضه شد. برای ساخت عنوان مورد بحث روی کنسول پلی استیشن 3، دیوید کیج ترجیح داد که موتور Physx را کنار گذاشته و از Havok بهره ببرد.

جالب است بدانید که دیوید کیج، در سخنرانی خود در مراسم سالانه BAFTA سال 2013 اعلام کرد که بازی در اصل قرار بود به صورت انحصاری روی کنسول اکس باکس 360 عرضه شود؛ اما مایکروسافت معتقد بود که محتویات داستانی بازی، از قبیل دزدیده شدن کودکان، می تواند به وجهه آن ها آسیب بزند و از آن استقبال نکردند.

دیوید کیج، هوی رین را یک فیلم نوآر بسیار تاریک با تم هایی از محتویات بزرگسالانه می داند. وی می گوید که پیغام اصلی و نهایی بازی این است که تا چه میزان حاضر اید برای افرادی که عاشق شان اید دست به خطر بزنید.

برای مطالعه کاملا مقاله کلیک کنید

راهکار های مقدماتی برای موفقیت در Call of Duty: Black Ops 3

Call-of-Duty-Black-Ops-3

Call of Duty: Black Ops 3 چندی پیش عرضه شد و بازیکن ها به سمت بخش مالتی پلیر اعتیادآور آن هجوم بردند و هر روز از قبل بهتر و با تجربه تر می شوند.

اگر در سری ندای وظیفه تازه کار هستید یا تجربه چندانی در بازی های مالتی پلیر ندارید، مجموعه ای از راهنمایی های مقدماتی برای شما فراهم کردیم تا قدم های ابتدایی خود در بخش چند نفره Black Ops 3 را محکم تر بردارید.

برای مطالعه کاملا مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

پلی استیشن 4 احتمالا بیش از یک میلیون واحد طی ماه نوامبر فروش داشته است

PS4-Console-ds1-670x377-constrain

تاثیر شگرف جمعه سیاه روی فروش کنسول ها در ماه نوامبر غیر قابل انکار است. سال گذشته، مایکروسافت موفق شد تا 1.2 میلیون واحد کنسول طی این ماه به فروش رساند که بخش اعظم آن صرفا مربوط به همین یک روز بوده. اما سونی با توجه به مشکل کمبود تولید خود، نتوانست بیشتر از 800 هزار واحد فروش داشته باشد.

در نتیجه سلطه ی مایکروسافت در ماه نوامبر هم ادامه و همانجا نیز خاتمه یافت. اما دو گزارش جالب نشان می دهد که امسال فروش هر دو کنسول به شکل قابل توجهی بالا بوده است. از سوی دیگر، تارگت گزارش کرده که پس از آیپد و اپل واچ، کنسول بازی Wii U پرفروش ترین محصول شان بوده است.

یکی از کاربران نامدار که به واسطه افشاگری های خود شهرت دارد در توییتر خود بیان داشته که صرفا سونی در ماه نوامبر بیش از یک میلیون واحد پلی استیشن 4 به فروش رسانده که این مسئله نشان از پیشرفت قابل توجه سهم ژاپنی ها دارد.

گزارشی دیگر از منبعی آگاه نیز اعلام داشته، علی رغم پیشرفت سونی، اما باز هم مایکروسافت تعداد اکس باکس وان بیشتری به فروش رسانده است و برنده ماه نوامبر بوده. گزارش NPD از ماه نوامبر تقریبا دو هفته دیگر منتشر می شود اما با توجه به عملکرد فوق العاده مایکروسافت در ارائه بازی های انحصاری، هیچ بعید نیست که اکس باکس وان یک ماه دیگر هم صدرنشین باشد.

اخیرا، تعداد پلی استیشن 4 های فروخته شده از مرز 30 میلیون گذشت اما مایکروسافت مدت هاست که علاقه ای به اعلام آمار خود ندارد. آخرین بار، زمانی که سونی آمار 25 میلیونی خود را اعلام کرده بود، اکس باکس وان نیز حدودا 13 الی 14 میلیون فروخته بود.

سونی احتمالا هسته هفتم پردازنده مرکزی PS4 را برای توسعه دهندگان فعال کرده است

PS4-logo-201_440-ds1-670x378-constrain2

سی پی یو کنسول جدید سونی، هشت هسته پردازشی دارد که از این تعداد، یک چهارم در اختیار سیستم عامل قرار دارد و باقی برای بازی سازی آزاد است. در واقع، تاکنون هر بازی که روی پلی استیشن 4 ساخته شده صرفا از 6 هسته پردازشی کنسول استفاده می کرده اما گویا سونی قصد دارد دست توسعه دهندگان را بازتر بگذارد.

گفته می شود که طی آپدیت جدیدی، سونی تغییراتی در کیت توسعه نرم افزاری پلی استیشن 4 ایجاد کرده و یک هسته دیگر را برای توسعه دهندگان باز کرده است. با این حساب، سیستم عامل کنسول صرفا به یک هسته پردازشی نیاز دارد و هفت هسته باقی مانده تمام و کمال در اختیار بازی سازها خواهد بود.

اوایل امسال، مایکروسافت نیز طی آپدیتی، هسته هفتم سی پی یو اکس باکس وان را آزاد کرد تا سیستم عامل صرفا روی یک هسته به فعالیت خود ادامه دهد و بازی سازها با دستی بازتر به توسعه ادامه دهند.

با این وجود، سونی هنوز آزاد شدن هسته هفتم را رسما تایید نکرده است. ولی با توجه به اقدام چند ماه پیش مایکروسافت و فضای رقابتی شدید میان این دو کمپانی، بعید نیست سونی هم رویکردی مشابه را در پیش گرفته باشد.

احتمالا نینتندو 10 الی 12 میلیون واحد از کنسول NX را در سال 2016 عرضه می کند

Nintendo-NX-ds1-670x376-constrain

بنابر گزارش اخیر Digitimes، وب سایتی تایوانی که هر از چندگاه، به اطلاعاتی موثق از سوی تولید کنندگان چیپ و قراردادهای آن ها با برندهای بزرگ دست می یابد، نینتندو قصد دارد که حدود 20 میلیون واحد از NX را در سال 2016 به بازار عرضه کند؛ اما تولیدکنندگان قطعات کنسول معتقدند که این رقم، 10 الی 12 میلیون خواهد بود.

چندی پیش، Digitimes در گزارش دیگری گفته بود که نینتندو، تولید انبوه کنسول NX را در سه ماهه دوم سال آتی میلادی آغاز خواهد کرد و حالا این گزارش جدید، می تواند به عنوان مهر تاییدی بر گزارش قبلی در نظر گرفته شود.

شرکت ها و کمپانی های مختلفی، نظیر فاکس کان، ماکرونیکس، پیکس آرت ایمیجینگ و چندین و چند برند دیگر، مسئولیت تولید قطعات NX را بر عهده دارند و فاکس کان، کنسول را به تولید انبوه خواهد رساند؛ این شرکت، پیش از این در تولید کنسول های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و Wii U نیز دست داشته است.

در حال حاضر، نینتندو تمایلی به صحبت درباره کنسول خود نشان نداده است و می توان گفت که هنوز اطلاعات زیادی درباره آن در دست نیست. طبق گزارشات و پتنت های قبلی، می توان حدس زد که که کنسول جدید کمپانی ساکن کیوتو، هیبرید کنسول خانگی/ قابل حمل باشد. در هر صورت، باید تا سال 2016 و انتشار اطلاعات رسمی منتظر ماند.

فال آوت 4 به فروش 5 میلیون واحدی در هفته نخست دست یافت

fco12

بنابر گزارش اخیر وب سایت VGChzrtz، بتسدا رسما اعلام کرده که بازی فال آوت 4 (بررسی دیجیاتو) توانسته به فروش تخمینی 5.19 میلیون واحدی در هفته اول دست یابد.

شاهکار جدید کمپانی بتسدا که شانس زیادی برای دریافت عنوان بهترین بازی امسال دارد، حدود 58 درصد از فروش خود را مدیون کنسول پلی استیشن 4 بوده است. فال آوت روی کنسول نسل هشتمی سونی، کمی بیش از 3 میلیون واحد فروخته و این رقم برای کنسول اکس باکس وان، حدود 1.7 میلیون واحد است.

در همین حال، فروش نسخه فیزیکی پلتفرم پی سی ظاهرا کمی ضعیف بوده و بازی توانسته تنها 450000 واحد روی این پلتفرم بفروشد. البته باید در نظر داشت که پی سی گیمرها به تازگی علاقه ای وصف ناپذیر به خرید بازی های دیجیتالی پیدا کرده اند و فال آوت در روزهای نخست عرضه روی این پلتفرم، توانست چند رکورد را جا به جا کرده و به محبوب ترین بازی استیم تبدیل شود.

جدا از عملکرد بازی روی پلتفرم های مختلف، فال آوت به محبوبیت زیادی در آمریکای شمالی دست یافته و در این ناحیه، تقریبا نصف واحدهای بازی، یعنی حدود 2.5 میلیون واحد، به فروش رسیده است. بعد از این، اروپا با در اختیار داشتن 33 درصد از سهم فروش (حدود 1.7 میلیون واحد)، در رده دوم قرار گرفته. گیمرهای کشورهای انگلستان، آلمان و فرانسه، به ترتیب بیش ترین تمایل نسبت به خرید فال آوت در اروپا را نشان داده اند.

در همین حال، کمپانی بتسدا اعلام کرده تا به امروز چیری در حدود 12 میلیون واحد به خرده فروشان عرضه شده است و باید منتظر ماند و دید که تا چه زمانی تمام این واحدها به فروش خواهند رفت. فال آوت 4 در زمان عرضه خود، توانست تمام چارت های کشور انگلیس را به تصرف خود در بیاورد و در رده سومین بازی پر فروش امسال هنگام عرضه قرار گرفت.

بتسدا اعلام کرده که تا اواخر سال آتی میلادی، از فال آوت 4 پشتیبانی خواهد کرد و بسته های الحاقی و نیزهای آپدیت های متعددی برای آن عرضه خواهد شد. فال آوت 4، در حال حاضر روی پلتفرم های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی در دسترس است.

مایکروسافت و اسکوئر انیکس از عملکرد Rise of the Tomb Raider رضایت کامل دارند

rise-of-the-tomb-raider-8-600x374

بازی Rise of the Tomb Raider، حدود دو هفته پیش عرضه شد و منتقدان با روی خوش از آن استقبال کردند. با این حال، عنوان جدید استودیوی کریستال داینامیک هم زمان با نسخه چهارم فال آوت عرضه شد و به نظر می رسد که فروش آن تحت تاثیر همین مسئله قرار گرفت. البته هیچ اطلاعاتی به صورت رسمی منتشر نشده، اما گزارش ها می گویند که Rise of the Tomb Raider عملکردی ضعیف در خرده فروشی ها داشته است.

در هر صورت، کارگردان نسخه جدید Tomb Raider، برایان هورتون، به تازگی در فروم اختصاصی این عنوان به صحبت با طرفداران نشسته است. وی در سخنان خود بیان کرد که اعداد و ارقام منتشر شده درباره عملکرد ضعیف تیم توسعه دهنده، حقیقت ندارد.

هورتون گفت که نمی تواند درباره آمار دقیق فروش بازی صحبت کند اما به عقیده وی، کمپانی های اسکوئر انیکس و مایکروسافت، از عملکرد کریستال داینامیک و ایداس مونترئال در قبال بازی جدید راضی اند. وی در نهایت نیز گفته است که تیم سازنده بازی، بی صبرانه منتظر برگزاری مراسم The Game Awards امسال است تا ببینند که آیا قادر به بردن جایزه ای خواهند بود یا خیر.

بازی Rise of the Tomb Raider در حال حاضر به صورت انحصاری برای کنسول های اکس باکس وان و اکس باکس 360 عرضه شده است. نسخه پی سی بازی، اوایل سال 2016 میلادی و نسخه پلی استیشن 4، اواخر همان سال به انتشار خواهد رسید. در همین حال، مراسم The Game Awards در ساعت 5.30 صبح روز جمعه همین هفته آغاز خواهد شد و دو ساعت به طول می انجامد.

هولولنز مایکروسافت می تواند هیلو 5 را از طریق یک اکس باکس وان استریم کند

url

مایکروسافت به تازگی به توسعه دهندگان هدست هولولنز اجازه داده است که کلیپ هایی کوتاه از اپلیکیشن های طراحی شده را با هشتگ MadeWithHoloLens (یا ساخته شده توسط هولولنز) به نمایش بگذارند. این دموها، مدتی کوتاه نظیر 7 یا 8 ثانیه دارند و کارکردهای مختلف هولولنز را به مخاطب نشان می دهند.

در یکی از کلیپ های انتشار یافته، می توان دید که وارون مانی، مدیر برنامه های هولولنز، بازی Halo 5: Guardians را روی یک صفحه نمایش مجازی در اتاق نشیمن خانه اش تجربه می کند. ویدیویی که از هیلو 5 دیده می شود کمی بی کیفیت به نظر می رسد اما حداقل به ما نشان می دهد که اجرای یک بازی پر زد و خورد و گرافیکی نظیر هیلو 5، چطور روی صفحه مجازی اجرا می شود.

همان طور که قبلا هم از سوی مایکروسافت اعلام شده بود، میدان دید نسخه پروتوتایپ هولولنز بسیار کم است و تصاویر مجازی، در زاویه مشخصی در مقابل دیدگان مخاطب قرار می گیرند. فعلا مشخص نیست که ویدیوهای هشتگ MadeWithHoloLens چطور با میدان دید کامل به دست آمده اند و از چه تکنولوژی فیلم برداری برای این هدف استفاده شده است.

هنوز برنامه های مایکروسافت برای استفاده از هدست واقعیت افزوده هولولنز در امر گیمینگ مشخص نیست. اما فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس باکس، تا به حال چندین بار اشاره کرده که آن ها در تلاش اند تا کارایی های هدست را در این زمینه افزایش دهند. برای مثال، قابلیت استریم بازی های اکس باکس وان، به قطع در آن وجود خواهد داشت.

آمار و ارقام از فروش فوق العاده کنسول های بازی در روز «جمعه سیاه» خبر می دهند

url1

بلک فرایدی یا همان «جمعه سیاه»، روز مهمی در کشورهای اروپایی و آمریکایی به شمار می رود. خرده فروشی ها با اِعمال تحفیف های بی نظیر روی محصولاتشان، فرصتی تکرارنشدنی برای خریداران مهیا می کنند و مخاطبان نیز برای دست یافتن به آن محصولات، سر و دست می شکنند. در همین حال، گزارش ها نشان می دهد که کنسول ها و بازی های ویدیویی نیز فروشی فوق العاده را تجربه کرده اند.

همان طور که انتظار می رفت، فروش سخت افزار و نرم افزار تا در روز جمعه سیاه، حد چشمگیری نسبت به هفته های پیشین افزایش یافت. فروش کلی بازی ها تا 60 درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت و با وجود تمام تخفیف های اعمال شده، خرده فروشان به 32 درصد درآمد بیش تر دست پیدا کردند. البته در قیاس با جمعه سیاه سال پیش، بازی های ویدیویی فروشی نسبتا کم تر را تجربه کردند.

در کنار این، کنسول های بازی رشد کم تری نسبت به جمعه سیاه سال 2014 میلادی داشتند و با فروش 8 درصد بیش تر، نشان دادند که خیل عظیمی از مردم برای خرید کنسول های جدیدشان تا تعطیلات بلک فرایدی صبر کرده بوده اند.

کمپانی Chart-Track، که آمار و ارقام بازی های ویدیویی در انگلیس را منتشر می کند، از تعداد مشخص کنسول های فروخته شده پرده برداری نکرده اما اعلام داشته که 86 درصد از تمام کنسول های فروخته شده در روز جمعه سیاه، یا پلی استیشن 4 بوده اند و یا اکس باکس وان. سال گذشته، دو کنسول محبوب سونی و مایکروسافت، 75 درصد از فروش کل را به خود اختصاص داده بودند.

این آمار و ارقام، ممکن است حامل خبرهای بدی برای نینتندو و کنسول های 3DS و Wii U باشد؛ اما در هر صورت این دو کنسول هم چنان عملکردی بهتر نسبت به کنسول های نسل هفتمی پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 دارند.

در زیر می توانید جدول 10 بازی پر فروش این هفته انگلیس را مشاهده کنید؛ باید توجه داشت که این جدول، تنها فروش بازی های فیزیکی را شامل می شود و بخش عمده ای از فروش بازی های انحصاری هر دو کنسول، مدیون فروش باندل های آن ها است:

  • FIFA 16
  • Call Of Duty: Black Ops 3
  • Star Wars: Battlefront
  • Fallout 4
  • Uncharted: Nathan Drake Collection
  • Grand Theft Auto 5
  • Minecraft: Story Mode
  • Halo 5: Guardians
  • Rise of the Tomb Raider
  • Forza Motorsport 6

هفته پیش، بازی جدیدی در انگلستان عرضه نشد اما جدول فروش سخت افزار و نرم افزار این کشور، تغییرات زیادی به خود دید. برای مثال فروش باندل پلی استیشن The Nathan Drake Collection تا 999 درصد افزایش فروش داشت و این رقم برای بازی Grand Theft Auto 5 به 385 درصد می رسد.

کمپانی کونامی، هیدئو کوجیما را از دریافت جایزه برای متال گیر سالید 5 منع کرد

Kojima

از زمان عرضه بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، هیدئو کوجیما، مغز متفکر پشت سری بازی متال گیر سالید، درگیر مشکلات زیادی با کمپانی کونامی شده است. ساعاتی پیش، مراسم The Game Awards امسال به وقوع پیوست و انتظار می رفت که کوجیما، در این مراسم و برای دریافت جایزه خود حاضر شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و کیفر ساترلند، صداگذار بیگ باس، این وظیفه را بر دوش گرفت.

جف کیلی، مدیر برگزاری این مراسم، روی صحنه حاضر شد و گفت: «آقای کوجیما، قصد داشتند که امشب به ما بپیوندند اما متاسفانه یکی از وکلای کونامی به وی اطلاع داده است که ایشان حق ندارند به مراسم امشب آمده و جایزه ای دریافت کنند. کوجیما هم چنان جزو کارکنان کونامی به شمار می رود و این مسئله، مایه ناامیدی است.»

در حال حاضر و بنابر گزارش های ضد و نقیض و متفاوت، به نظر می رسد که هیدئو کوجیما کمپانی کونامی را برای همیشه ترک کرده است؛ در همین حال، کونامی تاکید می ورزد که وی تنها به مسافرت رفته است و از کونامی جدا نشده است. اوایل هفته گذشته، یکی از کارکنان کونامی در مراسم PlayStation Awards حاضر شد و به جای کوجیما، جایزه ای را برای بازی فانتوم پین دریافت کرد.

بنابر خبری که امروز منتشر شده، حالا دیگر می دانیم که دلیل عدم حضور کوجیما در مجامع گیمینگ چیست. در هر صورت، هم چنان مشخص نیست که تکلیف کوجیما در قبال کونامی چه خواهد بود و به نظر می رسد که کمپانی ژاپنی نیز علاقه ای به صحبت در این باره نشان نمی دهد.

مدیرعامل نینتندو: کنسول بعدی با Wii و Wii U تفاوتی اساسی خواهد داشت

21468630006_f64a20c796_o

نینتندو هنوز قصد ندارد تا از کنسول جدید خود صحبتی به میان آورد اما صحبت های مدیران این شرکت، هر از چند گاهی آتشی را شعله ور می سازد. اخیرا، تاتسومی کیمیشیما، مدیرعامل جدید نینتندو در مصاحبه ای اعلام کرده که NX (اسم رمز کنسول بعدی نینتندو) هیچ شباهتی با Wii و Wii U نخواهد داشت.

وی در گفتگوی خود گفت: «می توانم به شما اطمینان دهم که ما در حال ساخت ورژن بعدی Wii یا Wii U نیستیم. این [کنسول] چیزی متفاوت و منحصر به فرد است. چیزی است که باعث می شود از این پلتفرم ها فاصله بگیریم تا مشتریان مان را راضی نگه داریم.»

گزارش های پیشین نشان می داد که این دستگاه قرار است هیبریدی باشد که هم در جایی ساکن می توان از آن استفاده کرد و هم می توان همراه برد. انتظار می رود که قدرت دستگاه بسیار بیشتر از Wii U و حتی دو کنسول فعلی سونی و مایکروسافت باشد. کیمیشیما می گوید نام NX معنای خاصی ندارد یا اگر هم داشته، ایواتا این فرصت را پیدا نکرده که آن را با باقی مدیران به اشتراک بگذارد.

سال آینده و در جریان E3 2016 احتمالا شاهد رونمایی از کنسول خواهیم بود. کیمیشیما، چند ماه پیش و اندکی پس از درگذشت ساتورو ایواتا جایگزین وی شد. اگرچه او نقشی در توسعه این کنسول بازی نداشته اما رویکرد و نگاه مالی وی قطعا به وضعیت نابسامان نینتندو کمک خواهد کرد.

با کنسول دستی Pixel Vision آشنا شوید

Pixel_Vision_2.0

طراح سوئدی، Love Hultén با ساخت و توسعه ابزارهای الکترونیکی جذاب و زیبایی، طی سال های گذشته نام و نشانی برای خود دست و پا کرده. وی با ترکیب دستگاه های الکترونیکی با بدنه چوبی زیبا، حس و حال نوستالژیک دوستداران تکنولوژی و بازی های ویدیویی را زنده نگاه می دارد.

وی در اقدام اخیر خود، یک کنسول دستی کوچک با نام Pixel Vision را طراحی کرده و پروژه اش را روی وبسایت کیک استارتر قرار داده تا به واسطه سرمایه عمومی، قادر به توسعه و عرضه آن باشد. پیکسل ویژن، دستگاهی است که می تواند با استفاده از شبیه ساز، بازی های NES، آتاری 2600 و گیم بوی را اجرا کند.

پیکسل ویژن طراحی مشابهی به مدل تاشدنی مخصوص گیم بوی دارد و باتری آن قادر است تا 8 ساعت دستگاه را تامین کند. حافظه دستگاه زیاد نیست و تقریبا 10 بازی می توان روی آن نگه داشت اما برای ریختن بازی های جدید می توان از یو اس بی استفاده کرد.

وی در نظر دارد فقط 500 واحد از این دستگاه را تولید کرده و با قیمت 461 دلار به فروش برساند. همچنین، 20 واحد تحت عنوان مروارید نیز ساخته می شود که بدنه ای سیاه رنگ داشته و دکمه D-pad آن از فلز برنج خواهد بود. قیمت این واحدهای ویژه 807 دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی