ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن Moments فیسبوک به کاربر اجازه می دهد به طور خصوصی عکس هایش را به اشتراک بگذارد

فیسبوک دائما در حال ایجاد تغییرات در شبکه خود است و هر چند وقت یک بار کاربران را با موارد جدیدی رو به رو می نماید و این بار نیز به سراغ اپلیکیشن موبایلی خود ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

فیسبوک دائما در حال ایجاد تغییرات در شبکه خود است و هر چند وقت یک بار کاربران را با موارد جدیدی رو به رو می نماید و این بار نیز به سراغ اپلیکیشن موبایلی خود رفته و قصد دارد از ماه آینده، به حیات قابلیت «سینک شدن خودکار» آن که سه سال پیش عرضه شده بود، پایان ببخشد.

البته در عوض به کاربرانش پیشنهاد نموده تا اپلیکیشن اختصاصی عکس آن به نام Moments را دانلود و به جای قابلیت مورد بحث استفاده نمایند. پس از اجرایی شدن این امر، کاربران برای دسترسی به عکس هایی که از موبایل خود در این شبکه اجتماعی سینک نموده بودند، نمی توانند به بخش آلبوم تصاویر در حساب کاربری خود بروند و باید حتما اپ جدید را داشته باشند.

مشاهده چنین کارهایی از طرف فیسبوک چندان عجیب نیست زیرا اگر خاطرتان باشد در سال گذشته نیز امکان ارسال و دریافت پیام در اپلیکیشن اصلی خود روی موبایل ها را متوقف نمود و در عوض آن اپ مسنجر جداگانه ای در اختیار کاربران قرار داد.

این کمپانی اعتقاد دارد که این روزها بیشترین اشتراک گذاری عکس در شبکه های اجتماعی از طریق تلفن های هوشمند صورت می پذیرد، در نتیجه ویژگی سینک تصاویر در نرم افزار آنها دیگر کارایی لازم را نخواهد داشت. بعلاوه، بسیاری از کاربران به دلیل سنگین بودند روند تهیه نسخه پشتیبان و ساخت آلبوم در کلاد از اشتراک گذاری آنها به صورت آنلاین با دیگران چشم پوشی می نمایند. به همین دلیل کمپانی یاد شده، Moments را جایگزین خواهند کرد تا این امر سهولت بیشتری پیدا کنند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

قابلیت مورد بحث در سال 2012 میلادی برای نخستین بار عرضه شده بود و به واسطه آن کاربر پس از عکاسی با موبایل باید آن را به کامپیوتر منتقل و سپس با دوستان خود به اشتراک می گذاشت. اما اپلیکیشن «مومِنتز» با امکانات جالب خود، عکاسی و اشتراک تصاویر را بسیار آسان تر از قبل نموده.

در این نرم افزار، تمامی عکس ها بر اساس تاریخِ ثبت و افرادی که در آن حاضر هستند دسته بندی می شوند. فیس بوک نیز با قابلیت تشخیص چهره تعیین می کند هر عکس به کدام یک از دوستان شما تعلق دارد و پس از اینکه عکس ها در دسته های مجزا سازمان دهی شدند، Moments از شما می پرسد که آیا دوست دارید فولدر گردآوری شده را با فردی که در تصاویر شناسایی گشته به اشتراک بگذارید یا خیر. همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا عکس هایی که این اپ از قلم انداخته را به صورت دستی به آلبوم مربوطه اضافه نمایید.

لازم به یادآوری است آلبوم های این نرم افزار کاملا محرمانه هستند و با دیگران در صفحه اصلی فیس بوک به اشتراک گذاشته نمی شود. همچنین قادر خواهید بود آنها را با مسنجر، واتس اپ یا اینستاگرام برای دوستانتان ارسال کنید.

نکته جالب دیگر در مورد اپلیکیشن مذکور این است که اگر به اشتباه عکسی را با کاربر دیگری به اشتراک گذاشتید، می توانید آن را به طور جداگانه unsync یا حذف نمائید.

اپ Moments از تابستان امسال برای پلتفرم های iOS و اندروید عرضه شده بود و در حال حاضر نیز می توانید آن را دانلود و استفاده نمایید. به گفته خود فیس بوک، قابلیت "Synced from Phone" از بیستم دی ماه از دسترس خارج و لینکی برای دانلود اپلیکیشن جایگزین برای کاربر ارسال خواهد گشت.

مسئولان شبکه اجتماعی مورد بحث همچنین اظهار داشته اند، افرادی که به نصب Moments علاقه ای ندارند می توانند تا پیش از پاک شدن ویژگی ذکر شده، فایل زیپ شده ی عکس های خود را بارگذاری نمایند.

باید گفت با تمام تحولاتی که فیسبوک اعمال می کند همچنان کاربران به استفاده از آن علاقه بسیاری نشان می دهند. به طور مثال باید به اپلیکیشن مسنجر این شبکه اشاره کرد که یکی از پر دانلودترین نرم افزارهای رایگان موبایلی به دنیا به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی