ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کداک از دوربین دیجیتال سوپر 8 خود پرده برداری کرد

اگر به خاطر داشته باشید، دیروز برایتان از تصمیم کمپانی کداک برای احیای دوربین های قدیمی سوپر 8 سخن گفتیم. نمود واقعی این تصمیم بالاخره امروز و در جریان نمایشگاه CES توسط کداک به نمایش ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

اگر به خاطر داشته باشید، دیروز برایتان از تصمیم کمپانی کداک برای احیای دوربین های قدیمی سوپر 8 سخن گفتیم. نمود واقعی این تصمیم بالاخره امروز و در جریان نمایشگاه CES توسط کداک به نمایش عموم گذاشته شد.

کداک با الهام از طراحی دوربین های کلاسیک سوپر 8، دوربین جدیدی ساخته که می تواند تصاویرش را روی فیلم های واقعی ذخیره کند. این کمپانی با سابقه سازنده دوربین برای دادن ظاهری مدرن به دوربین جدید خود با Yves Behar، طراح صنعتی مطرح همکاری کرده و قابلیت های خوبی را در آن گنجانده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

دوربین جدید کداک از یک میکروفون داخلی، ویزور (منظره یاب) دیجیتال، درگاه یو اس بی و حافظه SD بهره می برد؛ امکاناتی که در دوربین های سوپر 8 قدیمی وجود نداشتند.

تنها مورد مشترک بین دوربین های قدیمی و دوربین جدید کداک، کارتریج هایی هستند که می توانید تصاویرتان را روی آن ذخیره کنید. مدیر عامل کداک، آقای جف کلارک در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال اعلام کرد که هر کارتریج فیلم کداک قیمتی بین 50 الی 75 دلار خواهد داشت، و خود دوربین را بسته به امکانات می توانید با قیمتی مابین 400 الی 750 دلار تهیه نمایید.

پس از اتمام فیلمبرداری، دو گزینه برای نمایش تصاویر در اختیار خواهید داشت: یا از آنها کپی دیجیتال بگیرید و یا آنها را روی فیلم های 8 میلی متری ذخیره کنید و با یک پروژکتور به تماشای آنها بنشینید.

دوربین جدید کداک مطمئنا بسیار کارآمدتر از دوربین های سوپر 8 ای است که در سال 1982 تولیدشان متوقف شد، و می تواند برای عاشقان نوستالژی گزینه فوق العاده ای محسوب شود. کداک هنوز در مورد قیمت دقیق این دوربین ها صحبتی نکرده، اما پاییز 2016 موعدی است که برای انتشار آن در بازار در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی