ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شورولت بولت الکتریکی؛ امید تازه جنرال موتورز برای قدرت نمایی در ساخت خودروهای پاک

پس از آنکه مدل هیبریدی شورولت ولت در بازار فروش چندان موفق عمل نکرد، حالا شورولت در آستانه نمایشگاه دیترویت سال 2016 و به مناسبت نمایشگاه CES از مدل کاملا الکتریکی بولت پرده برداشته است. ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۰۲:۳۰

پس از آنکه مدل هیبریدی شورولت ولت در بازار فروش چندان موفق عمل نکرد، حالا شورولت در آستانه نمایشگاه دیترویت سال 2016 و به مناسبت نمایشگاه CES از مدل کاملا الکتریکی بولت پرده برداشته است.

خودرویی که قرار است امسال به عنوان مدل 2017 عرضه شود و درب های جدیدی را به روی شورولت بگشاید.

در ادامه این مقاله با دیجیاتو همراه باشید.

رونمایی اصلی شورولت بولت EV در نمایشگاه دیترویت خواهد بود و بنابراین هنوز جزییات کاملی از مشخصات فنی این خودرو اعلام نشده است.

با این حال رنج حرکتی 200 مایل (حدود 320 کیلومتر) و قیمت حدودا 30 هزار دلاری این خودرو از حالا مشخص است.

VOLT-4

همچنین پشت فرمان بولت می توانید با تنها یک پدال گاز و بدون نیاز به پدال ترمز رانندگی کنید، در واقع ضریب دنده این خودرو به نوعی انتخاب شده است که به محض برداشتن پا از روی پدال گاز، موتور برقی به ژنراتور تبدیل شده و سرعت خودرو را بگیرد.

بنابراین برداشتن پا از روی پدال گاز خود به معنای ترمز کردن خواهد بود.

از دیگر مشخصات جالب بولت EV می توان به مجموعه نمایشگر هوشمند 10.1 اینچی با قابلیت یکپارچه سازی با تلفن هوشمند راننده اشاره کرد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

بدین ترتیب ارتباطی بین تلفن هوشمند و سیستم ارتباطی خودرو از طریق بلوتوث برقرار می شود که می تواند به فعال شدن تنظیمات شخصی شما برای نمایش اطلاعات در مجموعه پشت آمپر و سایر تنظیمات مربوط به خودرو منجر شود.

همچنین بولت EV از این طریق می تواند نزدیک شدن شما را به خودرو تشخیص داده و حتی پیش از لمس دستگیره درب، برای آغاز حرکت و انجام تغیرات مطابق با سلیقه و تنظیمات شما آماده شود.

شورولت هنوز مشغول توسعه بخش های فنی این خودرو است اما به نظر می رسد دست یابی به شارژ 80 درصدی باتری ها به حدود یک ساعت زمان نیاز خواهد داشت که با توجه به ظرفیت زیاد باتری ها رقم چندان عجیبی نیست.

VOLT-3

این خودرو می تواند رقیبی برای تسلا مدل 3 باشد و در میان خودروهای فعلی نیز با ب ام و I3 رقابت کند.

به خصوص آنکه شتاب گیری صفر تا صد خودرو ظرف کمتر از 7 ثانیه انجام می شود که بولت EV را در زمره خودروهای سریع قرار می دهد.

VOLT-5

به هرحال این خودرو یکی از جدی ترین تلاش های جنرال موتور برای قدرت نمایی در ساخت خودروهای برقی به شمار می آید و در صورت موفقیت می تواند بازارهای تازه ای برای این کمپانی عظیم ایجاد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی