ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

9 سال پیش در چنین روزی آیفون متولد شد

نهم ژانویه، سالروز تولد یکی از برترین محصولات کمپانی ساکن کوپرتینوست. 9 سال پیش یعنی در سال 2007 میلادی استیو جابز، مدیر وقت اپل در «مسکونی سنتر» واقع در سان فرانسیسکو روی صحنه رفته و ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

نهم ژانویه، سالروز تولد یکی از برترین محصولات کمپانی ساکن کوپرتینوست. 9 سال پیش یعنی در سال 2007 میلادی استیو جابز، مدیر وقت اپل در «مسکونی سنتر» واقع در سان فرانسیسکو روی صحنه رفته و خبرهای دست اولی برای دوستداران اپل قرائت کرد. نخستین خبر او تغییر نام کمپانی یاد شده از «اپل کامپیوتر» به «اپل» بود. پس از آن نیز ست باکس تلویزیون اپل را رونمائی نمود که اولین محصول غیر کامپیوتری این شرکت محسوب می گشت. اما از همه آنها مهم تر دیوایسی بود که بخش بزرگی از سود و درآمد کنونی شرکت مورد بحث به شدت به آن وابسته است و آن چیزی نبود جز «آیفون».

در 19 دی ماه سال 1385 خورشیدی نخستین تلفن هوشمند اپل رونمائی گشت و تحول بزرگی در دنیای اسمارت فون ها ایجاد نمود. در زمان و مکان یاد شده، استیو جابز سه محصول از اپل را معرفی نمود که علاوه بر موبایل، شامل آیپادی با صفحه نمایش عریض و کنترل لمسی و وسیله ارتباطی اینترنتی می شد و البته چند دقیقه پس از آن نیز مشخص گشت این محصولات از هم جدا نیستند و این ویژگی ها همه در یک محصول گرد آمده اند.

حدود 20 روز پس از معرفی رسمی، نخستین نسل از آیفون با قیمت 499 دلار و حافظه داخلی 4 گیگابایتی وارد بازار گشت. البته مدل 8 گیگابایتی نیز داشت که با قیمت 599 دلار عرضه می شد. این دستگاه به عنوان نخستین موبایلی که شرکت یاد شده ساخته بود، مشکلاتی همانند دریافت ضعیف سیگنال های 3G داشت اما با تمامی این تفاسیر، فروش بسیار بالایی را رقم زد به طوری که رسانه های حوزه فناوری لقب «خلاقیت سال» را به آن اعطا نمودند.

در حال حاضر پس از گذشت 9 سال، هنوز هم آیفون پیشگام پرفروش ترین تلفن های هوشمند دنیا به شمار می رود و در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده. آخرین مدل های موجود این دیوایس، نسخه های 6s و 6s Plus هستند که به نسبت آیفون های پیشین امکانات و ویژگی های بسیار بهتر و بهینه تری دارند و در مورد نسل بعدی، یعنی آیفون هفت نیز شایعات بسیاری به گوش می رسد که یکی از آنها از ورود این دستگاه به بازار در سال جاری میلادی حکایت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • ALI
    ALI | ۲۱ دی ۱۳۹۴

    واقعا که یه نفر (رضا پسر خوبی است) اومد یه حقیقتو گقت همه گفت برو باو تو از عصر حجری والا اینقدر همه درگیر تکنولوژی شدند که نگو اصن نهایت گمراهی والا با این نشانه ها شک ندارم که آخر زمان شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی