ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل کسب درآمد از پلتفرم iAd خود را متوقف می کند

به نظر می رسد که اپل از تجارتش در زمینه تبلیغات چندان راضی نیست. طبق گزارش BuzzFeed News، اپل در حال حاضر به کاهش نقش خود در پلتفرم iAd فکر می کند؛ پلتفرمی که در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ دی ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

به نظر می رسد که اپل از تجارتش در زمینه تبلیغات چندان راضی نیست. طبق گزارش BuzzFeed News، اپل در حال حاضر به کاهش نقش خود در پلتفرم iAd فکر می کند؛ پلتفرمی که در سال 2010 و توسط خود اپل ایجاد شد که با استفاده از آن توسعه دهندگان می توانستند به سادگی به اپلیکیشن هایشان تبلیغات اضافه کنند.

اپل در گذشته، در نقش واسطه ای میان تبلیغ کنندگان و توسعه دهندگان اپلیکیشن ها ظاهر می شد و 30 درصد مبلغ قرارداد میان دو طرف را از آن خود می نمود. اما طبق گزارشات به نظر می رسد که اپل دیگر قصد درآمدزایی از این شیوه را ندارد و روی طراحی یک سیستم جدید که در آن تبلیغ کنندگان و توسعه دهندگان بتوانند مستقیما و بدون واسطه با هم در ارتباط باشند متمرکز شده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

اپل در شرایط عادی محال است که از چنین تجارت پرسودی دست بکشد، اما ظاهرا iAd از آغاز هم چندان مورد توجه ناشران تبلیغات و توسعه دهندگان قرار نگرفته بوده. با جایگزینی iAd با یک سرویس رایگان، اپل حداقل می تواند با دیگر شبکه های تبلیغاتی (مثل گوگل) از نظر قیمتی رقابت کند.

مسلما اپل نیازی به پول این تبلیغات ندارد، بنابراین با رایگان کردن سرویس iAd مشخص است که تنها می خواهد عرصه را بر تجارت عظیم گوگل تنگ کند. گفتنی است که ادی کیو از شرکت اپل مدتی پیش طی مصاحبه ای با وال استریت ژورنال اعلام کرد که یک پلتفرم سلف سرویس از iAd تا دو ماه آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

احتمالا منظور کیو از این پلتفرم سلف سرویس، همان چیزی بوده که بازفید نیوز در گزارش اخیرش به آن اشاره نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Witcherfalse
    Witcherfalse | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    نظراتتون خیلی پایین اومده ، بهترین پستتاتون هم ۱۰ تا کامنت نمیخوره . فکر کنم این همه گفتیم این ترول هارو بن کنید آخر کار خودشو کرد ، خودم بعد این ترول ها دیگه اصلا حال کامنت ندارم .

مطالب پیشنهادی