ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رای دادگاه نیویورک: FBI نمی تواند اپل را موظف به رمزگشایی از آیفون کند

روز گذشته بالاخره موعد دیدار FBI و اپل در برابر دادگاه فرا رسید و شرکت ساکن کوپرتینوی کالیفرنیا موفق شد رای دادگاه را به نفع خود دریافت کند. دادگاه مورد اشاره در نهایت بیان نمود ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

روز گذشته بالاخره موعد دیدار FBI و اپل در برابر دادگاه فرا رسید و شرکت ساکن کوپرتینوی کالیفرنیا موفق شد رای دادگاه را به نفع خود دریافت کند.

دادگاه مورد اشاره در نهایت بیان نمود که اف بی آی نمی تواند اپل را مجبور به رمزگشایی از آیفون ها کرده و از این شرکت بخواهد که سیستم امنیتی موبایل هایش را تضعیف نماید. البته این دادگاه در مورد آیفون پرونده «سان برناردینو» رای صادر نکرده و پرونده در دست بررسی، مربوط به یکی دیگر از آیفون های مرتبط با خلافکاران شهر نیویورک بوده است.

آیفونی که رای در مورد آن صادر شده، مربوط می شود به خلافکاری به نام «Jun Feng» که در واقع یک داد و ستد کننده مواد مخدر بوده. دولت تلاش نمود تا با توسل به قانون «All Writs Act» ایالات متحده، اپل را مجبور به رمزگشایی از آیفون Feng کند اما حالا رای این دادگاه شاید تاثیری بر پرونده «سان برناردینو» و کشتار جمعی که در آن صورت گرفته بود نیز داشته باشد.

وکیل اپل در جریان دادگاه دیروز گفت: «ما عامل اجرای قانون نیستیم ولی از ما خواسته می شود که چنین وظیفه ای را بر عهده گیریم.»

اپل: «ما عامل اجرای قانون نیستیم»

یکی از سخنگویان شرکت مورد بحث به نشریات گفته پرونده ای که اپل توانسته در آن رای دادگاه را به نفع خود دریافت کند، تفاوتی با پرونده کشتار جمعی سان برناردینو ندارد. دولت آمریکا اصرار داشت که اپل قبلا بیش از ۷۰ بار آیفون های مشابه (iOS 7 یا پایین تر) را رمزگشایی کرده است. حال نکته اینکه آیفون این شخص نیز از iOS 7 بهره برده و این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل، به شکل پیش فرض داده های کاربر را رمزگذاری نمی کند.

جالب تر اینکه داد و ستد کننده مواد مخدر در شهر نیویورک به اعمال خود اعتراف هم کرده اما در هر حال FBI باز هم از اپل درخواست گشودن آیفون او را کرده و این موضوع را به رسانه ها کشانده است.

قاضی دادگاه در پایان این رای را صادر کرده است:

«به این نتیجه می رسم که تحت شرایط این پرونده خاص، دلایل دولت برای اجبار اپل جهت تضعیف سیستم امنیتی به اندازه کافی مستحکم نیستند. پس از بررسی نکات مهم و شنیدن صحبت های هر دو طرف، نتیجه گیری می کنم که فاکتورهای ارائه شده از سوی دولت توجیه کننده خواسته مقامات نیستند. در نتیجه، این درخواست را رد می کنم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • arash872
    arash872 | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

    اینا همش بازیه.چطور وقتی آمریکا میخواد تو اون سر دنیا یک کشوری رو بزنه،بدون اجازه یا قطعنامه شورای امنیت این کاررو میتونه انجام بده ولی واسه دسترسی به داده های یه شرکت پکلی باس ازش اجازه بگیره؟

  • رضا پسر خوبی است
    رضا پسر خوبی است | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    تماما بازی های رسانه ای و تبلیغاتی. تمامی انسان های جهان ازطریق درگاه دوربینشان تحت کنترل هستند.ساده لوحانه است باور اینچنین اخباری.تمامی حرکات و صحبت های شما تحت شنود می باشد.

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

      کی میشینه حرفای تورو بشنوه
      اگه قرار باشه حرفای همه شنود بشه باید 3.5 میلیارد نفر زندگی کنند و 3.5 میلیارد دیگه بشینن گوش کنن

      • amination
        amination | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

        بایگانی میکنن که اگه طرف به ی جایی رسید مثلا وزیر شد بتونن ازش آتو بگیرن

        • یحیی خالدی
          یحیی خالدی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

          اینو خوب میدونم ولی کسی که راز تاریک تو زندگیش داره فک نکنم حقش باشه با جایی برسه
          چه پشیمون باشه چه نباشه

مطالب پیشنهادی