ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نایب رئیس واحد ویندوز از سرویس منحصربفرد و تازه مایکروسافت برای حفاظت از کاربرانش می گوید

امروز مایکروسافت در نظر دارد یک سرویس امنیتی تازه به نام «تشخیص پیشرفته تهدید ویندوز دیفندر» را رونمایی کند که به منظور جذب هر چه بیشتر کاربران سازمانی به ویندوز 10 توسعه یافته است. سرویس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۵

امروز مایکروسافت در نظر دارد یک سرویس امنیتی تازه به نام «تشخیص پیشرفته تهدید ویندوز دیفندر» را رونمایی کند که به منظور جذب هر چه بیشتر کاربران سازمانی به ویندوز 10 توسعه یافته است.

سرویس یاد شده همانطور که تایید خواهید کرد اسم دهان پر کنی دارد، اما آنطور که تری مایرسون معاونت بخش دستگاه ها و ویندوز مایکروسافت در مصاحبه اخیر خود با بیزنس اینسایدر گفته است:

تشخیص پیشرفته تهدید (یا Advanced Threat Detection) در واقع نوعی سرویس بهره مند از کلاود است که به زودی در اختیار مشارکت کنندگان طرح ویندوز اینسایدر قرار می گیرد و قرار است که نسخه نهایی ویندوز را در برابر یک مشکل بسیار واقعی و البته پرخسارت حفاظت کند.

این سرویس بعد از اضافه شدن به طرح اینسایدر ویندوز، در داخل نسخه های سازمانی ویندوز 10 یکپارچه سازی خواهد شد (البته هنوز حرفی در مورد افزوده شدن آن به ویندوز 7 یا 8 به میان نیامده). مایکروسافت اما همچنان ترجیح می دهد که در مورد زمان عرضه این آپدیت یا هزینه احتمالی استفاده از آن سکوت پیشه کند.

همانطور که تایید خواهید کرد، اغلب نرم افزارهای سنتی برای آن ساخته می شوند تا از کامپیوترها در برابر نفوذ تبهکاران حفاظت کنند، با این همه، سرویس تشخیص پیشرفته تهدید مایکروسافت با این فرض توسعه یافته که برخی از حملات حتی از سخت گیرانه ترین مکانیزم های دفاعی نیز جان سالم به در می برند و سپس به سیستم کمک می کند تا خسارات ناشی از هر گونه نفوذ احتمالی را به حداقل میزان ممکن برساند.

مایرسون در این باره گفته: حقیقت این است که چنین نفوذهایی رخ می دهند و مهاجمان نیز روز به روز بی پرواتر می شوند.

از دیدگاه مایرسون بهترین کار برای حفاظت در برابر جدیدترین انواع حملات این است که جاذبه سازمانی ویندوز 10 به واسطه بهبود امکانات امنیتی آن ارتقاء داده شوند.

با این کار البته مایکروسافت در رقابت مستقیم با استارتاپی به نام FireEye قرار می گیرد که زمانی به واسطه فعالیت های قابل توجهش در این زمینه در کانون توجه بود و رویکردها و تدابیر امنیتی پس- از- نفوذ اتخاذ شده از سوی آن شباهت زیادی به شرکت ساکن ردموند دارند.

از سوی دیگر، مایکروسافت هم برای آنکه کاربران خود را برای مهاجرت از ویندوز 7 یا 8 به نسخه اخیر ترغیب نماید و ایده جمعیت یک میلیارد نفری از کاربران برای سیستم عامل محبوب خود را محقق نماید چشم به بازار سازمانی دوخته است. همانطور که تایید خواهید کرد، در این حوزه، امنیت یکی از فاکتورهای مهم برای جذب مشتری است.

مایرسون در ادامه گفت: ما دوست داریم بهترین مکانیزم های امنیتی را در محصول خود به خدمت بگیریم و این گام بزرگ بعدی ماست.

اما یکی از روش های اصلی که این روزها هکرها برای ترتیب دادن حملات سایبری به آن متوسل می شوند، مهندسی اجتماعی نام دارد؛ در این روش، یک مهاجم فرد مورد نظر خود را طوری فریب می دهد که اطلاعات محرمانه اش را در اختیار وی قرار دهد (مواردی نظیر اطلاعات مالی و پسورد حساب های بانکی).

مایرسون در ادامه اظهار داشت: سرویس تشخیص پیشرفته تهدید، داده های به دست آمده از یک میلیارد دستگاه ویندوزی، 2.5 تریلیون URL ایندکس شده در وب، 600 میلیون مورد سرچ آنلاین و بالغ بر یک میلیون فایل مشکوکی را مورد استفاده قرار می دهد که به صورت روزانه معدوم می شوند.

معاونت بخش دستگاه ها و ویندوز همچنین مدعی شد: این سرویس قادر است هر حمله ای را شناسایی کند مگر آنکه بیش از اندازه منحصر به فرد باشد و نمونه آن در این دنیا گزارش نشده باشد.

وی ادامه داد: و اگر برای باور کردن توانمندی های این سرویس به دلیل و مدرک نیاز دارید، باید بگویم که مایکروسافت پیشتر استفاده از آن را به صورت داخلی آغاز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی