ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان شواهد جدیدی دال بر وجود سیاره 9 کشف کرده اند

آیا تاکنون در مورد «سیاره 9» یا «پِلَنت اکس» چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید منظومه خورشیدی که تاکنون تصور می شد 8 سیاره دارد، وسیع تر از این صحبت هاست و به تازگی اعلام ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

آیا تاکنون در مورد «سیاره 9» یا «پِلَنت اکس» چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید منظومه خورشیدی که تاکنون تصور می شد 8 سیاره دارد، وسیع تر از این صحبت هاست و به تازگی اعلام گشته این مجموعه عضو دیگری نیز در خود دارد؟ همان پِلَنت 9 که اشاره کردیم نام موقتی یک سیاره یخی بزرگ است که گمانه زنی می گردد جرم تقریبی 10 برابر زمین داشته باشد.

تا به امروز فقط ادعا می شد که این سیاره وجود دارد اما اکنون شواهدی کشف شده که احتمال وجودش را چندین برابر از قبل کرده. «مایک براون» که استاد سیاره شناسی در موسسه فناوری کالیفرنیا و کاشف چندین اجرام آسمانی است در اظهارات جدید خود اعلام نموده که شواهدی قطعی دال بر وجود سیاره 9 کشف شده. «براون» و همکارش «کنستانتین باتیگن» با دنبال نمودن حرکات کمربندهای کویپر به وجود جرم آسمانی مورد بحث پی برده اند.

جالب است بدانید که نپتون که هشتمین سیاره سامانه خورشیدی محسوب می گردد نیز در نتیجه مطالعه اختلالات مدار اورانوس کشف شد و دانشمندان توانستند به حضور آن پی ببرند. در حال حاضر نیز محققان یاد شده با زیر نظر گرفتن رفتار گروهی اجرام کمربند کویپر ادعا می کند سیاره نهمی نیز وجود دارد.

«براون» در جدیدترین پست توئیتری خود اسلایدی از SETI را به نمایش گذاشته که جرم جدید دیگری در کمربند کویپر را نشان می دهد و ادعا می نماید تحت تاثیر جرم بزرگی که احتمالا یک سیاره ناشناخته است، پدید آمده.

همان طور که می توانید در ویدئوی زیر تماشا کنید، KPO تازه کشف شده در نزدیکی دیگر اجرامی که براون در ماه ژانویه وجود آنها را گزارش نموده بود در حال حرکت است. او همچنین اعلام نموده این کشف جدید توانسته احتمال وجود سیاره 9 را به ~.001% برساند.

البته دانشمندان به کشف شواهد بیشتری برای تائید وجود این سیاره نیاز دارند. پیش از این نیز در سال 2013، یکی از کاوشگرهای ناسا با نام WISE از احتمال وجود سیاره ای بزرگ تر از زحل، در فاصله 10 هزار برابری زمین تا خورشید خبر داده بود.

در ادامه می توانید ویدئوی مربوط به این ادعا و تصاویر مرتبط به سیاره 9 را تماشا نمائید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • mohammadreza rezaee
    mohammadreza rezaee | ۸ فروردین ۱۳۹۵

    واقعا اگر ثابت بشه جزو بزرگترین کشفیات دنیا مخصوصا دنیای نجوم میشه !
    خیلی جالب و همینطور ترسناکه... اگه برای زمین یا کل منظومه شمسی مشکل ساز بشه چی ؟ اگر روی اون سیاره امکان زندگی باشه چی ؟شاید به دلیل فاصله زیادش از خورشید سرد باشه ؛ اما اگر خودش منبع گرما داشته باشه چی ؟اگر موجوداتی روی اون سیاره زندگی کنن ؟
    خیلی از این "چی" ها میتونه وجود داشته باشه که اگه یکی از مهم ترین هاشون ثابت بشه میتونه مشکل ساز باشه !
    ممنون از "دیجیاتو"

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی