ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

موسسه SETI به دنبال کشف نشانه هایی از موجودات فرازمینی روی ستاره های کهن سال است

موسسه جستجوی هوش فرازمینی که به اختصار SETI نامیده می گردد تاکنون موفق به کشف نشانه ای مبنی بر وجود حیات در کرات دیگر نشده است. اما شاید یکی از دلایل این عدم موفقیت این ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۰:۰۵

موسسه جستجوی هوش فرازمینی که به اختصار SETI نامیده می گردد تاکنون موفق به کشف نشانه ای مبنی بر وجود حیات در کرات دیگر نشده است. اما شاید یکی از دلایل این عدم موفقیت این بوده که آنها در مکان هایی اشتباه به دنبال موجودات فضائی هستند!

تا به این تاریخ، SETI فقط در اطراف سیاره ها و ستاره های جوان همانند کره خاکی خودمان به دنبال بیگانه ها بوده اما در بیانه ای که در روز جمعه منتشر کرد اعلام داشته آنها در نظر دارند دایره تحقیقات خود را توسعه بخشیده و به سراغ ستاره های پیرتر و کوتوله و سرخ هم بروند.

جا دارد در اینجا اشاره کنیم که کوتوله سرخ غالبا به ستاره ای گفته می شود که جرمی کمتر از نصف خورشید دارد و دمای سطحی آن کمتر از 3500 درجه کلوین است. در مقابل، ستاره کوتوله سفید، در واقع گونه ای از اجرام فضایی است که در مرحله نهایی تکمیل قرار دارد و جرم آن معادل خورشید یا کمتر از آن است. در مرحله کوتوله سفید، ستاره فشرده و کم نور گشته و اندازه اش نیز کوچک و حدود زمین می شود.

حالا با این پیش فرض، یکی از ستاره شناسان موسسه SETI با نام «سث شاستاک» اظهار داشته که کوتوله های سرخ بخش اعظمی از ستاره های کهکشان راه شیری و به طور دقیق تر باید گفت 75 درصد از آن را به خود اختصاص داده اند. همچنین با توجه به این حقیقت که آنها از خورشید زمین بسیار پیرتر هستند می توان اینگونه گمانه زنی نمود که سیاره های موجود در مدار آنها بهترین مکان ها برای زیست فرازمینی محسوب می گردند.

موسسه مورد بحث با استفاده از تلکسوپ های Allen در شمال کالیفرنیا، تخمین زده که مراحل بررسی و نقشه برداری از کوتوله سرخ حدود دو سال زمان نیاز دارد.

در همین رابطه، یکی از دانشمندان موسسه جستجوی هوش فرازمینی به نام «گِری هارپ» اعلام داشته: «ما سیستم های مورد هدف خود را در باندهای فرکانسی مختلف بین یک تا 10 گیگاهرتز مورد بررسی قرار دادیم. تقریبا نیمی از باندها در جایگاهی موسوم به «فرکانس جادوئی» قرار می گیرند- یعنی جایی در موج های رادیویی که به طور مستقیم به ثابت ریاضی مربوط می گردد. به همین لحاظ بسیار منطقی است اگر گمانه زنی کنیم که موجودات فرازمینی که در صدد جلب توجه هستند، در چنین فرکانس های ویژه ای سینگال تولید کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • moghz ino bekhoon
    moghz ino bekhoon | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

    اگر موجود فرازمینی باهوشی وجود داشته باشه یکی از نشانه های هوشش اینه که تا الان با انسان ها ارتباط برقرار نکرده

    • s.s.b
      s.s.b | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

      حتما دلیلی دارند برا ارتباط بر قرار نکردن
      کائنات خیلی بزرگه العان ما در زمانی قرار داریم نمیدونستیم قاره امریکا وجود داره اگه کسی میگفت کره خالی بزرگه ببینیم ادم هست یا نه خیلی ها میگفتند چرا ادمای اونور اب کشتی ندارند (بومیان امریکا سرخ پوستان)
      این مطلبم سرچ بزن جالبه // چرا موجودات فضایی تا کنون هیچ تماس رسمی با انسان نداشته اند؟//

    • مهمان جدید
      مهمان جدید | ۱۵ فروردین ۱۳۹۵

      من یه موجود فضایی بسیار بسیار هوشمند هستم 14ترلیون ترلیون ترلیون خرج کردم تا چند هزار سال نوری بیام با انسانهای کم خرد تر از خودم صحبت کنم.خوبی دادا چی داری بهم بگی که ارزش اینهمه خرج رو داشته باشه....؟
      مثل این میمونه که حقوق یه ماهتو بدی بری نیجریه تا با یه بچه 2 ماهه حرف بزنی.شما میکنی این کارو؟؟؟

مطالب پیشنهادی