ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در تابستان امسال جمع فروش آیفون های اپل به یک میلیارد دستگاه می رسد

گزارش جدیدی منتشر شده که خبر می دهد در تابستان امسال، جمع فروش آیفون های اپل به یک میلیارد دستگاه می رسد در حالی که به احتمال بسیار زیاد، این شرکت قادر خواهد بود در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

گزارش جدیدی منتشر شده که خبر می دهد در تابستان امسال، جمع فروش آیفون های اپل به یک میلیارد دستگاه می رسد در حالی که به احتمال بسیار زیاد، این شرکت قادر خواهد بود در سال ۲۰۲۰ به رکورد فروش دو میلیارد آیفون برسد.

وضعیت رقم دوم کمی نامشخص است اما می توان گفت که آیفون در همین تابستان به باشگاه میلیاردی ها خواهد پیوست. بر اساس گزارشات سال پیش، عنوان شده بود که اپل از سال ۲۰۰۷ تا پایان ۲۰۱۵، موفق به فروش ۸۹۶ میلیون دستگاه آیفون شده؛ رقمی که البته بخش عمده ای از آن، در دو سال آخر منتهی به تاریخ یاد شده به دست آمده است.

اکنون سرمایه گذاران وال استریت باور دارند که اپل برای سه ماه نخست سال ۲۰۱۶، گزارش فروش ۵۰ میلیون آیفون را منتشر خواهد کرد و به همین واسطه، جمع فروش تلفن های هوشمند این برند به ۹۴۶ میلیون عدد خواهد رسید. از آنجا به بعد، می توان انتظار داشت که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ اپل موفق شود جمع فروش آیفون هایش را به یک میلیارد دستگاه برساند.

جالب اینجاست که وال استریت حتی روز رسیدن اپل به این رکورد را نیز مشخص کرده و بیان نموده که شرکت ساکن کورپتینو، در روز بیستم از ماه جولای به رکورد مورد بحث خواهد رسید. نکته جالب دیگر اینکه اپل از سال ۲۰۰۷ شروع به فروش آیفون کرده در حالی که تاریخی ۴۰ ساله دارد و بیشتر این زمان را صرف فروش انواع کامپیوتر مک کرده است. با این حال، با ارزش ترین برند جهان موفق شده تعداد فروش آیفون هایش را از جمع فروش کل کامپیوترهای مک، آیپاد و آیپد بالاتر ببرد، که شاید در ابتدا جالب توجه باشد اما در واقع یک زنگ خطر برای همین شرکت است.

لازم به اشاره است که در نوامبر سال ۲۰۱۴، اپل اعلام کرد که موفق به فروش یک میلیارد دستگاه مبتنی بر سیستم عامل iOS شده است. حال باید دید آیا تحلیل سرمایه گذاران وال استریت در مورد زمانی که اپل به این رکورد می رسد، صحیح خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی