ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جف بزوس در پاسخی به مقاله نیویورک تایمز، تلاش کرد از فرهنگ کاری آمازون دفاع کند

آمازون امروز یادداشتی بلند بالا برای سرمایه گذاران خود ارسال نمود که در مورد نحوه تجارت خود و نوع تفکرش در مورد محصولات آتی، صحبت کرده است. در بخشی از این یادداشت، آقای جف بزوس، مدیر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

آمازون امروز یادداشتی بلند بالا برای سرمایه گذاران خود ارسال نمود که در مورد نحوه تجارت خود و نوع تفکرش در مورد محصولات آتی، صحبت کرده است.

در بخشی از این یادداشت، آقای جف بزوس، مدیر عامل آمازون، فرصت را غنیمت شمرده تا در مورد فرهنگ سازمانی شرکت خویش نظراتی را ارائه دهد و در واقع پس از گذشت ماه ها، به آن مقاله کوبنده نیویورک تایمز در خصوص مشکلات کار در آمازون پاسخ دهد؛ مقاله ای که در آگوست سال ۲۰۱۵ به نشر درآمد و هویت و فرهنگ کاری آمازون را تا حدی زیر سوال برد.

بزوس در بخشی از یادداشت می نویسد: «هرگز ادعا نکرده ایم که رویکرد ما،‌ رویکرد صحیحی است -این چیزیست که برای ماست- و در طول دو دهه ی گذشته، تلاش نموده ایم افرادی را در کنار خود داشته باشیم که نوع تفکرشان،‌ به افکار ما نزدیک باشد؛ افرادی که رویکرد ما را با انرژی بالای خود پذیرفته و آن را معنادار می دانند.»

مدیر عامل آمازون در یادداشت خود اشاره مستقیمی به مقاله نیویورک تایمز نمی کند، و البته گفته های آن را نیز قبول ندارد اما به شکل غیر مستقیم بیان می کند که شاید، شرکت دیگری باشد که فرهنگ کاری بهتری داشته باشد.

بزوس اشاره دارد که ۲۰ سال تلاش داشته تا موفق به ساختن فرهنگ کاری آمازون شود و مشکل خاصی در آن وجود ندارد، وی سپس اظهار می کند که اگر هم افرادی که در آمازون کار می کنند آن را بی نقص نمی بینند، ایرادی ندارد، می توانند بروند و جای دیگری کار کنند.

وی در این خصوص، چنین توضیح می دهد: «یک شخص پر انرژی و با تعصب شاید در یک فرهنگ خاص اوقات خوشی را سپری کند، در حالی که شخص دیگری که بیشتر پایه گذاری و ابداع موارد تازه را در نظر دارد، نتواند همان فرهنگ را تحمل کند.»

البته باید در اینجا دید که منظور آقای بزوس از شخص "پر انرژی و با تعصب" دقیقا چیست؛ در مقاله نیویورک تایمز و پیروی مصاحبه با افرادی که پیشتر آنجا کار کرده بودند،‌ نوشته شده که دیدن کارمندان در حال گریه کردن پشت میزشان در آمازن، به امری کاملا عادی بدل گشته است.

بزوس البته چند روز پس از انتشار مقاله مورد بحث، به شکل غیر مستقیم و توسط ارسال ایمیل برای کارکنان این شرکت، مندرجات آن را نادرست خوانده و گفته بود: «این مقاله، آمازونی که من می شناسم را به تصویر نمی کشد.»

اکنون و پس از گذشت چند ماه از آن ماجرا، گویا جف بزوس نیاز دیده تا به شکل صریح تر با سرمایه گذاران شرکت خود این موضوع را نیز در میان بگذارد و توضیحاتی تکمیلی را ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • esio
    esio | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

    طلب کار هم هست

  • شهرام
    شهرام | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵

    واقعا اگه آمازون اینجوری برخورد میکنه با کارمنداش تاسف آوره. حالا اینم اومده به جای اینکه عذرخواهی کنه و سعی بر جبران میگه هرکی نمیخواد کارکنه از شرکت بره. واقعا باید به حال اخلاق در دنیای امروزی گریست.

مطالب پیشنهادی