ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لوگوی جدید بازی های المپیک 2020 توکیو رونمایی شد

برگزار کنندگان مسابقات المپیک و پاراالمپیک 2020 توکیو امروز از لوگوی جدید این بازی ها پرده برداشتند. لوگوی جدید هفت ماه بعد از انتخاب طرح اصلی معرفی می شود که بارها و بارها به اتهام کپی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

برگزار کنندگان مسابقات المپیک و پاراالمپیک 2020 توکیو امروز از لوگوی جدید این بازی ها پرده برداشتند. لوگوی جدید هفت ماه بعد از انتخاب طرح اصلی معرفی می شود که بارها و بارها به اتهام کپی برداری از لوگوهای مختلف و یا شباهتش با پرچم های دیگر، تغییر داده شد.

طرح برگزیده که یک «پرچم شطرنجی متناسب» را نشان می دهد از میان چهار لوگویی انتخاب شده که پیشتر توسط کمیته انتخاب پرچم المپیک 2020 به مرحله نهایی راه یافته بودند. لازم است اشاره نماییم که این لوگو را یک طراح ژاپنی به نام Asao Tokolo ارائه نموده که به خاطر موتیف های ظریف و هندسی اش شهرت دارد.

کمیته انتخاب پرچم هم 19 عضو دارد که از رشته های ورزشی مختلف، شرکت های طراحی و جوامع تجاری انتخاب شده اند. بعد از کنار گذاشته شدن طرح اصلی لوگوی المپیک در دسامبر 2015، این کمیته طی فراخوانی از علاقمندان دعوت کرد تا طرح های خود را ارائه نمایند.

مجموعا 15 هزار طرح برای این کمیته ارسال گردید و در تاریخ 8 آوریل امسال، چهار طرح نهایی از میان آنها برگزیده شده و رونمایی گردیدند. در ادامه از مردم دعوت به عمل آمد تا از این چهار اثر دیدن کنند و برای انتخاب برنده به بهترین لوگو رای دهند.

اما علت کنار گذاشته شدن طرح اصلی هم این بود که مشخص شد استودیوی طراح آن یعنی Kenjiro Sano در خلق اثر از تصاویری اینترنتی استفاده نمود و حتی از آثاری بهره گرفته که به یک فراخوان دیگر ارائه شده بودند.

اولیور دبی طراح بلژیکی در جولای سال 2015 میلادی این استودیو را به کپی کردن یکی از طرح هایش متهم نمود که طبق ادعایش پیشتر به سفارش یک شرکت فعال در حوزه سینما آن را ترسیم کرده بود و برای جلوگیری از کاربرد اثر، Kenjiro Sano را مورد پیگرد قانونی قرار داد.

این طراح بلژیکی برای اثبات گفته هایش، حتی طرح ترسیم شده خود را در کنار لوگوی استودیوی ژاپنی قرار داد و تصویر آن را در فیسبوک بارگذاری کرد و از کاربران خواست که خودشان قضاوت نمایند.

در مورد طراحی استادیوم بازی های المپیک توکیو نیز، مشکلات عدیده ای دست به گریبان برگزار کننده آن بوده است. برای نمونه زها حدید، معماری مشهور بریتانیایی عراقی تبار پیش از مرگش طرحی را تسلیم سازمان برگزار کننده این رقابت ها کرده بود که به خاطر بالا بودن دستمزد درخواستی اش کنار گذاشته شد.

در ادامه طرح ارائه شده از سوی کنگو کوما پذیرفته شده و قرار است که پروسه ساخت و ساز این استادیوم در نوامبر 2019 میلادی به اتمام برسد.

wsj
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    قشنگه

مطالب پیشنهادی