ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای ویندوز 95 روی اپل واچ [تماشا کنید]

نیک لی توسعه دهنده ایست که اخیرا ویدئویی را در یوتوب منتشر کرده و در آن، اجرای ویندوز 95 روی اپل واچ را به تصویر می کشد. البته فرایند لود شدن سیستم عامل یاد شده روی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

نیک لی توسعه دهنده ایست که اخیرا ویدئویی را در یوتوب منتشر کرده و در آن، اجرای ویندوز 95 روی اپل واچ را به تصویر می کشد. البته فرایند لود شدن سیستم عامل یاد شده روی ساعت هوشمند به کندی صورت می گیرد اما کارکردهای آن به مراتب بیشتر از چیزی است که انتظارش را دارید.

آنطور که لی در مطلب منتشر شده اش پیرامون این تجربه آورده است، امکانات اپل واچ به مراتب بالاتر از کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 95 است و به همین خاطر اینکه گجت یاد شده میتواند سیستم عامل قدیمی مایکروسافت را به راحتی اجرا نماید زیاد هم عجیب نیست.

البته موانع زیادی برای ایجاد این تجربه پیش روی لی قرار داشته و برای مثال روش خاصی برای نصب سیستم عامل های جدید روی این ساعت وجود ندارد، حال اپلیکیشن های غیر سازگار که جای خود را دارند.

این توسعه دهنده با توجه به مشکلاتی که ذکر شد، برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود باید تغییراتی را در نرم افزار توسعه اپل، آن هم به «شیوه هایی به شدت غیرمرسوم» اعمال می نمود. به لطف این تغییرات او توانست ویندوز 95 را به نوعی اپ ویژه اسمارت واچ بدل نماید و محیط مناسب برای اجرای این سیستم عامل را شبیه سازی نماید.

مشکل دیگری که پیش روی این توسعه دهنده قرار داشت این بود که صفحه نمایش اپل واچ در زمان هایی که مورد استفاده نیست، خاموش می گردد و برای کنار زدن این مشکل، لی نوعی تیوب موتور دار را طراحی کرد که به صورت مستمر چرخنده ساعت را حرکت می داد و از وارد شدن دستگاه به حالت اسلیپ خودداری می کرد.

البته نتیجه کار، عملکرد کند سیستم عامل روی اپل واچ بود اما همانطور که در ابتدا گفته شد بسیاری از کارکردهای ویندوز 95 در جریان آن حفظ شد. لی می گوید نرم افزار ساعت را به گونه ای تغییر داده که امکان تشخیص یک اثرانگشت را داشته باشد و می تواند با اشاره روی نقطه مورد نظرش از صفحه نمایش، ماوس را هم در محیط ویندوز حرکت دهد.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خیلی باحال بود...این نشون دهنده میزان پیشرفت تکنولوژی تو 20 سال اخیر هست...سیستم عاملی که یه زمانی فقط رو پی سی های بزرگ چند هزار دلاری و با نیاز به یک فن دوربالای همیشه روشن، بالا میومد، الان رو یه دستگاه به اندازه شاید 1/500 کامپیوترهای اون موقع داره بالا میاد و کار میکنه، (جالبه اندازه کل اپل واچ، اندازه یک سوم فقط CPU های اون موقع هست)...حالا تصور کنید پیشرفت علم و در 20 سال آینده...اجرای راحت و روون ویندوز 10، رو حلقه هوشمند گوگل که به نمایشگر تزریقی رو چشم کار میکنه و همه برنامه های اون موقع رو هم اجرا میکنه...پلک هم بزنی منوی استارت میاد بالا.

  • hosein
    hosein | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    به نظرم خیلی بی معنی و ...

مطالب پیشنهادی