ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در بیلد 14342 ویندوز 10 موبایل قابلیت ناوبری با سوایپ را به مرورگر اج آورده است

مایکروسافت امروز بیلد 14342 از نسخه ی پیش نمایش ویندوز 10 موبایل را در اختیار کاربران اینسایدر قرار داد که سازنده در آن مثل نسخه ی دسکتاپ، باگ های مختلفی را رفع کرده است. البته ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

مایکروسافت امروز بیلد 14342 از نسخه ی پیش نمایش ویندوز 10 موبایل را در اختیار کاربران اینسایدر قرار داد که سازنده در آن مثل نسخه ی دسکتاپ، باگ های مختلفی را رفع کرده است. البته قابلیت های جدیدی نیز در این بیلد اضافه شده است، از جمله اینکه سیستم عامل موبایل مایکروسافت حالا قادر است مثل اپلیکیشن با وب سایت ها رفتار کند تا مرورگر تنها روش برای دسترسی به آنها نباشد (برای فعال کردن این قابلیت به Settings > System > Apps مراجعه نمایید).

علاوه بر این در این نسخه کاربران بار دیگر امکان حرکت به صفحات قبلی و بعدی (back & previous) در مرورگر دستگاه وجود خواهد داشت، قابلیتی که هرچند در اینترنت اکسپلورر امکان پذیر بود اما پس از جایگزینی با «اج» کنار گذاشته شده بود. از باگهای رفع شده در این نسخه نیز می توان به رفع مشکل تایپ برخی حروف غیر انگلیسی در نوار ابزار مرورگر اج و رفع مشکل کرش کردن اپلیکیشن Tweetium هنگام بارگزاری اشاره کرد. ضمناً مشکل گیر کردن و خارج شدن از اپلیکیشن های پلتفرم یونیورسال ویندوز (UWP) نیز در این نسخه مرتفع شده است.

در کنار ایراد های رفع شده البته دو مشکل تازه نیز در این نسخه مشاهده می شود، نخست اینکه در صورت نصب بیلد 14342 اتصال اینترنت سیم کارت دوم در دستگاه هایی که از این خصوصیت برخوردار هستند از کار خواهد افتاد و مشکل دوم نیز به بخش Quick Action باز می گردد که اگر بخواهید یکی از گزینه های آن را جابجا کنید به مشکل باز خواهید خورد و لازم است دستگاه را به شکل سخت افزاری ریستارت نمایید.

نکته ی دیگر اینکه در بخش تنظیمات دستگاه، ورژن این نسخه 10.0.0.1001 ذکر شده در حالی که بیلد 14342 باید 10.0.14342.1001 نام داشته باشد. در نهایت لازم به ذکر است در صورتی که تمایل داشته باشید نسخه های پیش نمایش مثل این را دریافت و نصب نمایید، لازم است از اینجا به ویندوز اینسایدر بپیوندید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی