ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پتنتی برای اتومبیل های خودران خود ثبت کرد که در صورت تصادف، عابر پیاده را به ماشین می چسباند

عجیب و غریب است اما تا به حال فکری به حال تصادف ها نشده. اینکه چطور اتومبیل ها می توانند جلوی صدمات شدید به انسان ها را در صورت تصادف بگیرند اما حالا پتنت جدید ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

عجیب و غریب است اما تا به حال فکری به حال تصادف ها نشده. اینکه چطور اتومبیل ها می توانند جلوی صدمات شدید به انسان ها را در صورت تصادف بگیرند اما حالا پتنت جدید گوگل فکر بکری در این راستا دارد.

لایه ای چسبنده روی بخش جلویی ماشین قرار گرفته که البته روی آن لایه فلزی غیر چسبنده ای وجود دارد. به محض تصادف، لایه فلزی برداشته شده و فرد با بخش چسبناک برخورد می کند. در این حالت، فرد مصدوم محکم به ماشین چسبیده و پس از تصادف پرتاب نمی شود.

شاید احمقانه باشد و جلوی هر نوع آسیب جدی را نگیرد، اما در هر صورت تلاش گوگل و کارمندانش در این راستا قابل تقدیر است. در هر صورت، فرد پیاده که دچار سانحه شده آسیب بدی خواهد دید اما لطمات اضافه ناشی از پرت شدن وی روی زمین حاصل نخواهد شد.

از شوخی گذشته، کمپانی های بزرگی نظیر گوگل طرح های دیوانه وار بسیاری را پتنت می کنند که البته صرفا تعداد اندکی از آن ها را بعدها می توان در محصولات شان مشاهده کرد. اتومبیل خودران گوگل چندین سال است که مورد آزمایش قرار گرفته و تا چند سال دیگر قطعا نتیجه تمامی این تلاش ها را خواهیم دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Abolfazl Afshari
    Abolfazl Afshari | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    البته اگه ماشین بعد از برخورد به عابر به یک مانع برخورد کنه و یا مثلا خودرو آتیش بگیره کار خراب تر میشه که

مطالب پیشنهادی