ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش بینی گوگل: در آینده نزدیک صدها میلیون نفر از کاربران از دیوایس های Daydream استفاده خواهند کرد

همانطور که حتما در جریان هستید، گوگل چهارشنبه هفته گذشته در جریان کنفرانس I/O 2016 از پلتفرم واقعیت مجازی جدیدش موسوم به Daydream پرده برداشت. با توصیفاتی که گوگل با آب و تاب فراوان از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

همانطور که حتما در جریان هستید، گوگل چهارشنبه هفته گذشته در جریان کنفرانس I/O 2016 از پلتفرم واقعیت مجازی جدیدش موسوم به Daydream پرده برداشت. با توصیفاتی که گوگل با آب و تاب فراوان از این پلتفرم ارائه کرده، به نظر می رسد که Daydream پروژه بسیار جاه طلبانه ای بوده و به قصد قبضه کردن بازار واقعیت مجازی به گود رقابت وارد شود.

برای رسیدن به این هدف، گوگل تصمیم گرفته تا قدرتمندترین اسلحه اش را به کار بگیرد: سیستم عامل اندروید. برگ برنده Daydream پشتیبانی آن از طیف بسیار عظیمی از گجت های اندرویدی است و این همان موضوعی است که گوگل را به موفقیت این پلتفرم واقعیت مجازی امیدوار می کند. در واقع گوگل انتظار دارد که پلتفرم Daydream روزی به مقیاس پلتفرم اندروید گسترده شود.

طی رویداد Google I/O که در بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد، ابراهیم البوچیکی مدیر ارشد محصولات واقعیت مجازی گوگل اظهار داشت که او و همکارانش قصد دارند تا Daydream در «مقیاس اندروید» کار خود را آغاز کند، و پیش بینی می کنند که تنها چند سال پس از شروع به کار این پلتفرم صدها میلیون کاربر را در دستگاه های Daydream در اختیار داشته باشند.

از آنجا که Daydream توسط اندروید N پشتیبانی می شود، هر چه گوگل در ارائه آخرین بروزرسانی این سیستم عامل برای تعداد بیشتری از اسمارت فون ها تلاش کند، به همان نسبت نیز خواهد توانست تا Daydream را در میان جمعیت بزرگتری از کاربران گسترش دهد؛ درست مثل گوگل کاردبورد که همین حالا امکان تجربه واقعیت مجازی را برای خیل عظیمی از صاحبان موبایل های اندرویدی فراهم نموده است.

البته البوچیکی در ادامه توضیحاتش از تفاوت های کاردبورد و Daydream هم سخن گفت. به گفته او، هدست های کاردبورد فقط برای تجربه ابتدایی ترین محتوای واقعیت مجازی در اختیار کاربران قرار گرفته اند، این در حالیست که Daydream رویه ای حرفه ای تر را پیش گرفته و تجربه کیفیت بالاتری از جهان واقعیت مجازی را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

آنچه که Daydream به دنبال آن است، ارائه تجربه ملموس تری از واقعیت مجازی است تا کاربران در آن غرق شده و با محیطی به شدت تعاملی در ارتباط باشند. البوچیکی در ادامه سخنرانی اش توسعه دهندگان را مورد خطاب قرار داد و از آنها خواست که مراقب ارائه محتویات قابل خرید از طریق پرداخت درون برنامه ای برای اپلیکیشن های واقعیت مجازی که برای Daydream می سازند باشند. چرا که هر عاملی که از پیشروی کاربر در جهان واقعیت مجازی جلوگیری کند، بر تجربه آن اثر سوئی خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سیاوش
    سیاوش | ۱ خرداد ۱۳۹۵

    البوچیکی چرا چ داره؟ مگه عرب نیست؟

مطالب پیشنهادی