ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزنگاری اطلاعات در آیفون اپل
تکنولوژی

اپل و استخدام مجدد یک متخصص امنیتی برجسته برای افزایش قدرت سیستم رمزنگاری محصولاتش

به گزارش خبرگزاری رویترز، اپل تصمیم گرفته برای تقویت تیم امنیتی خود، «جان کالاس» (Jon Callas) را به عنوان یکی از متخصصین به نام در زمینه رمزنگاری اطلاعات، مجدداً به استخدام خود دربیاورد. این فرد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری رویترز، اپل تصمیم گرفته برای تقویت تیم امنیتی خود، «جان کالاس» (Jon Callas) را به عنوان یکی از متخصصین به نام در زمینه رمزنگاری اطلاعات، مجدداً به استخدام خود دربیاورد. این فرد در خلال دهه ۹۰ و همچنین مابین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ نیز در کمپانی یاد شده اشتغال داشته است. وظیفه کالاس در زمان حضورش در کوپرتینو، ارتقای ضریب امنیتی سری محصولات مک بوده.

مقوله رمزنگاری اطلاعات در آیفون های اپل، بعد از ماجرای تروریستی سن برناردینو، به شدت در مرکز توجه قرار گرفته و دردسرهای زیادی برای تیم کوک و همکارانش به دنبال داشته، چرا که اپل از رمزگشایی آیفون شخص ضارب امتنا کرد و بعد از آن FBI ناچار شد به کمک شخص یا گروهی ناشناس، خود اقدام به هک موبایل مذکور نماید.

کمیته ای در سنای ایالات متحده مشغول کار بر روی قانونی است که چنانچه تصویب گردد شرکت های بزرگ را مجبور می کند در صورت دریافت درخواست رسمی از طرف برخی نهادهای قانونی، راه های دسترسی به اطلاعات گجت های رمزنگاری شده خود را برایشان فراهم کنند. در این شرایط اپل قصد دارد با استخدام فردی مثل کالاس که خود از جمله موسسین چند شرکت امنیتی مثل PGP Corp ،Silent Circle و Blackphone بوده است، امنیت دیوایس های خود را باز هم ارتقا دهد.

البته تلاش های اپل به این استخدام جدید محدود نمی شود و چندی قبل نیز خبر رسید که تیمی از مهندسین در این کمپانی مامور افزایش ضریب امنیتی سیستم رمزنگاری اطلاعات در سرویس ابری iCloud شده اند. به این اقدامات، استخدام «فردریک جیکوبز» (Frederic Jacobs) توسعه دهنده اپلیکیشن چت بسیار امن Signal را نیز بیافزاید. Signal همان اپلیکیشنی است که ادوارد اسنودن به عنوان ابزار تبادل اطلاعات مخفی در آژانس امنیت ملی آمریکا، از آن استفاده می کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza
    reza | ۵ خرداد ۱۳۹۵

    با عرض سلام خدمت نویسنده محترم
    خواستم یه اشتباه نگارشی رو گوشزد کنم
    البته این اشتباه رو شاید در مرحله اشتباه ندونید
    بیشتر ما موقع نوشتن به نام خدا هم این اشتباه رو میکنیم که مینویسیم بنام خدا
    شاید بگید تفاوت به نام با بنام خدا در چیه
    به نام خدا یعنی با نام خدا آغار میکنم که در واقع بهتر همینه که به جای به نام خدا بنویسیم بانام خدا
    اما معنی بنام خدا یعنی اینکه مشهور است خدا که اصلا یه معنی کاملا متفاوته و نویسنده محترم هم اینجا ببه جای اینکه بنویسند "(Jon Callas) را به عنوان یکی از متخصصین به نام در زمینه رمزنگاری اطلاعات" بایستی مینوشتند "(Jon Callas) را به عنوان یکی از متخصصین بنام در زمینه رمزنگاری اطلاعات"
    با تشکر?

مطالب پیشنهادی