ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن Home از اپل: گام صحیحی برای مدیریت خانه های هوشمند

دو سال پیش بود که اپل با معرفی پلتفرم کوچکی به نام «HomeKit»، وارد عرصه مدیریت خانه های هوشمند شد اما تا امروز به نظر می رسید که یک بخش بسیار مهم در این پلتفرم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

دو سال پیش بود که اپل با معرفی پلتفرم کوچکی به نام «HomeKit»، وارد عرصه مدیریت خانه های هوشمند شد اما تا امروز به نظر می رسید که یک بخش بسیار مهم در این پلتفرم حضور نداشت و آن هم راهکاری جامع برای کنترل کردن HomeKit بود.

حال اپل تصمیم گرفته تا همزمان با عرضه iOS 10، اپلیکیشن Home را نیز در اختیار کاربران قرار دهد تا بتوانند خانه هوشمند خود را به شکلی پویا مدیریت و کنترل کنند.

اگرچه اپل HomeKit را دو سال پیش رونمایی کرد اما در ماه های گذشته محصولات سخت افزاری برای خانه ها که از این پلتفرم پشتیبانی می کنند، کم کم در حال حضور در بازار کشورهای توسعه یافته هستند و حالا زمان مناسبی به نظر می رسد تا اپل دست تازه ای بر سر و روی این سرویس بکشد.

اپلیکیشن Home که در پاییز امسال به دست کاربران می رسد، از محصولات سخت افزاری مبتنی بر این پلتفرم پشتیانی می کند و به نظر می رسد که حالا زمانش مهیا شده تا اپل به مدیریت خانه های هوشمند، امید بیشتری پیدا کند. تا کنون، چنین بود که اگر شخصی یک محصول سخت افزاری مرتبط با HomeKit را خریداری می کرد، باید می گشت و اپلیکیشنی شخص ثالث برای مدیریت کردن آن پیدا می نمود. این در حالی بود که همه اپ های شخص ثالث نیز ویژگی های یکسانی نداشتند و برخی اصلاً محصولات تحت HomeKit را پشتیانی نمی کردند.

حال به نظر می رسد که اپلیکیشن Home بالاخره قرار است یکپارگی کلی را به این پلتفرم بیاورد. اپل همچنین خبر داد که این اپ را با بخش Control Center در iOS ادغام خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rivekan
    Rivekan | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    "یکپارچه‌سازی" مشکل اصلی IoT هست، کاش توضیحات کاملتر در مورد این پلتفرم و اپلیکیشن تا چه حد انعطاف دارند و آیا فقط به گزینه های پیشفرض محدود هستند یا دست توسعه‌دهنده برای استفاده از حداکثر توان دستگاه مبتنی بر اینترنت اشیاء رو باز گذاشته؟ دوستان اگر کسی اطلاعاتی داره خوشحال میشم با هم به اشتراک بگذاریم.
    :)

    • سوتابایت
      سوتابایت | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

      دست توسعه دهنده هارو که باز گذاشته و اون چیزی که تو کنفرانس نشون داد اکثر شرکت هایی که از قبل وسایل هوشمند برای خونه تولید می کردن قراره همکاری کنن و توانایی تعریف IF هم هستش باید منتظر این بود ببینیم چه قدر این وسایل گسترده می شن

مطالب پیشنهادی